Πως να πουλάς ακριβότερα προϊόντα από τον ανταγωνισμό.

Όταν σε μια αγορά το πρώτο πράγμα που ανοίγει την συζήτηση, ως συνήθως, είναι το θέμα της τιμής τότε θα πρέπει να γνωρίζει με ποιον τρόπο θα το διαχειριστείς αποτελεσματικά έτσι ώστε να μπορέσεις να πουλήσεις ακριβότερο προϊόν από τον ανταγωνισμό και να έχει εμπορικό ενδιαφέρον η συναλλαγή. Πως όμως θα το καταφέρεις αυτό; Σε αυτό το άρθρο θα δούμε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν.

Χρησιμοποιώντας την τιμή ως σύμμαχό σου.
Μπορεί να κυριαρχεί στην αγορά η ιδέα ότι όλοι πηγαίνουν για το φθηνότερο προϊόν, και στην λιανική είναι όντως πολύ μεγάλο το ποσοστό, όμως οι έρευνες έχουν δείξει ότι στην πραγματικότητα το θέμα της τιμής είναι τις περισσότερες φορές δευτερεύον παράγοντας. Σίγουρα πολύ από τους πελάτες μιλάνε για την τιμή αλλά οι πράξεις τους πολλές φορές τους διαψεύδουν.
 
Αυτό συμβαίνει γιατί παρ’ όλη την δύσκολη κατάσταση της αγοράς η τιμή συνεχίζει να είναι σύμβολο ποιότητας και εγγύησης. Απλά σκεφτείτε εάν θα αγοράζατε μια νέα Mercedez που πωλείται 3000 ευρώ. Σίγουρα θα ήσασταν διστακτικοί και θα την ψάχνατε όσο το δυνατόν περισσότερο για ζημιές.
 
Η τιμή λοιπόν πρώτα από όλα είναι και μια δήλωση ποιότητας. Αρκεί να φροντίσετε το προϊόν ή η υπηρεσία σας να έχει πραγματικά διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας.
 
Χρησιμοποιώντας την εξυπηρέτηση σαν όπλο σας.
Θα αναφέρω ένα πολύ απλό παράδειγμα εδώ. Σχεδόν κάθε πρωί παίρνω καφέ από ένα μαγαζί της περιοχής το οποίο δεν έχει τον φθηνότερο καφέ αλλά κάθε φορά είναι εκεί να με εξυπηρετήσει με όμορφο τρόπο, με ευγένεια και κάνοντας όποτε μπορεί το κάτι παραπάνω για μένα. Ενώ στην περιοχή έχει και άλλα πιο φθηνά καταστήματα δεν μου έχει μπει ποτέ στο μυαλό να δοκιμάσω να πάρω από εκεί γιατί η αίσθηση που παίρνω κάθε μέρα, η εμπειρία που μου αφήνει αυτό το μαγαζί είναι πάντα πολύ θετική.
 
Είμαι σίγουρος ότι αρκετοί δικοί μου πελάτες νοιώθουν το ίδιο, γιατί έχω κάνει εδώ και αρκετά χρόνια την σωστή εξυπηρέτηση προτεραιότητα. Σίγουρα γίνονται λάθη, σίγουρα υπάρχουν περιπτώσεις όπου θα μπορούσα να τα πάω καλύτερα, όμως εάν κάνεις συνειδητή προσπάθεια να εξυπηρετείς πραγματικά τον άνθρωπο που έχεις απέναντι, αυτό μεταφέρεται σαν αίσθηση και πάντα αποδίδει.
 
  Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από την κακή εξυπηρέτηση, τις υποσχέσεις που δεν κρατάνε οι εταιρίες και όλα αυτά που μας κάνουν σαν καταναλωτές να κοιτάμε πρώτα και μόνο την τιμή σε ένα προϊόν η μια υπηρεσία. Ακόμα και στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Η λύση που χρησιμοποιούμε και εμείς είναι το ECWID για το ηλεκτρονικό μας κατάστημα που είναι ιδιαίτερα οικονομικό με απίθανες παροχές και μας βοηθάει πάρα πολύ στην σωστή εξυπηρέτηση!
 
Γρήγορη παράδοση σαν πλεονέκτημα.
Εδώ μπορεί να αναφερθεί και η γρήγορη εξυπηρέτηση γενικότερα. Εάν γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για να βάλετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας στα χέρια του πελάτη σας γρήγορα (και ευχάριστα όπως είπαμε παραπάνω) τότε είναι βέβαιο ότι η τιμή θα έρχεται πολύ συχνά δεύτερη σαν κριτήριο επιλογής σας.
 
Ένα πολύ ενδιαφέρον παράδειγμα είναι οι ανακαινίσεις. Υπάρχουν συνεργεία τα οποία είναι αρκετά υψηλότερα σε κόστος, όμως σου υπόσχονται γρήγορα αποτελέσματα, με σωστή δουλειά και πολύ ωραία εξυπηρέτηση. Τι άλλο θέλει κανείς;
 
Στην λιανική πολλές φορές υπάρχει η τρομακτική ατάκα «Μπορώ να το βρω φθηνότερα στην τάδε σελίδα». Τότε θα πρέπει να αναρωτηθείτε «Γιατί ήρθε σε εμένα τότε;» ο λόγος είναι η αμεσότητα, η πρόσωπο με πρόσωπο εξυπηρέτηση και η παράδοση του προϊόντος εκείνη την στιγμή.
 
Επίλογος
Ακόμα και αν οι περισσότεροι άνθρωποι μιλάνε για την τιμή σαν το κύριο χαρακτηριστικό αγοράς θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας ότι η επιλογή βασίζεται πολύ συχνά σε παράγοντες όπως οι παραπάνω και είναι προς το συμφέρον σας να επενδύσετε σε αυτούς για να έχετε περισσότερες πωλήσεις!
 
Ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία που θα σας βοηθήσουν σε αυτό είναι ένα καλό crm. Ένα πρόγραμμα διαχείρισης πελατών δηλαδή. Εμείς τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούμε το Hubspot CRM το οποίο μας βοηθάει πάρα πολύ στην ποιοτική και άμεση εξυπηρέτηση! Εάν θέλετε βοήθεια με αυτό μπορείτε φυσικά να επικοινωνήσετε μαζί μας!
 
 
Καλή συνέχεια σε όλους!
 
If you decide to upgrade from HubSpot Free account, I will receive a commission. 

Image by Colin Behrens from Pixabay

 

 

Αφήστε μια απάντηση