Αναζήτηση και Αλγόριθμοι

Πως λειτουργεί η αναζήτηση;

anazitisi kai algorithmoiΣτα προηγούμενα άρθρα τονίσαμε τη σημασία που έχει ο ρόλος του επισκέπτη – χρήστη, όταν αναπτύσσουμε τη στρατηγική ενός site. Όμως, η βελτιστοποίηση ενός site αφορά και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Και συχνά, όταν αναφερόμαστε στο SEO ή στη βελτιστοποίηση, εννοούμε σε ποια θέση βρίσκεται στα αποτελέσματα της Google, θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας πως λειτουργεί η αναζήτηση στη συγκεκριμένη μηχανή.

Τι ουσιαστικά είναι το www;  

 

Μπορούμε να το σκεφτούμε ως ένα τεράστιο αρχείο με εκατοντάδες εκατομμύρια αποθηκευμένα έγγραφα, φωτογραφίες, βίντεο, εφαρμογές. Και τι κάνει μια μηχανή αναζήτησης; Κάθε φορά που πληκτρολογούμε μια λέξη ή λέμε μια φράση χρησιμοποιώντας τη φωνητική αναζήτηση, η μηχανή προσπαθεί να βρει το αντίστοιχο αρχείο που θα είναι πιο σχετικό σε ό,τι έχουμε γράψει, σε ό,τι έχουμε πει. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «η Google έχει αποστολή να οργανώσει τις πληροφορίες όλου του κόσμου και να τις καταστήσει προσβάσιμες και χρήσιμες σε όλους.»

 

Πώς οι  πληροφορίες γίνονται προσβάσιμες;

 

Τι κάνει λοιπόν η μηχανή αναζήτησης της Google για να είναι προσβάσιμες οι πληροφορίες; Στέλνει τις “αράχνες” της, τα googlebot της να ανιχνεύσουν (crawling) τις ιστοσελίδες μας ακολουθώντας τους συνδέσμους (link) από τη μία ιστοσελίδα στην άλλη και αναλύοντας τον κώδικα στα επιμέρους σημεία (parsing). Όταν οι “αράχνες” τελειώσουν την εργασία τους, το υλικό ευρετηριάζεται (indexing) για τις ενδεχόμενες απαντήσεις που περιέχει ώστε να είναι διαθέσιμο στις αναζητήσεις μας. Και οι πληροφορίες πλέον είναι προσβάσιμες!

 

Πώς οι πληροφορίες αξιολογούνται ως χρήσιμες;

 

Εδώ επεμβαίνουν οι αλγόριθμοι και τα φίλτρα που επεξεργάζονται το ανεπιθύμητο υλικό. Η Google αναφέρει πως οι υπολογιστικές της μέθοδοι έχουν “περισσότερα από 200 μοναδικά σήματα¨ που αξιολογούν τις ιστοσελίδες  και μας δίνουν την πιο χρήσιμη πληροφορία στις απαντήσεις μας (ranking). Και πρέπει να σημειώσουμε πως η συγκεκριμένη φράση τα “200 μοναδικά σήματα” είναι μια φράση που δημιούργησε έναν από τους πολλούς μύθους του SEO, τον οποίο θα αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο.

 

Ποιοι είναι οι αλγόριθμοι;

 

Οι πιο διάσημοι από τους αλγόριθμους είναι ο Panda που προκρίνει τo ποιοτικό περιεχόμενο κι ο Penguin που ανιχνεύει κυρίως τους μη φυσικούς συνδέσμους (unnatural backlinks). Ο αλγόριθμος του Hummingbird, όπως οι περισσότεροι ειδικοί συζητούν, δεν είναι απλώς μια ενημέρωση, ένα update στην υπάρχουσα αξιολόγηση είναι μια καινούρια προσθήκη στη μηχανή αναζήτησης. Με τον αλγόριθμο του Hummingbird πλέον ξεκινήσαμε την πορεία προς τη δημιουργία του Γραφήματος της Γνώσης (Knowlegde Graph).

 

Τι θεωρείται ανεπιθύμητο υλικό;

 

Στο ανεπιθύμητο υλικό κατατάσσονται οι ιστότοποι που χρησιμοποιούνται τεχνικές όπως τις παραπλανητικές ανακατευθύνσεις (cloaking), τα κρυφά κείμενα και τη υπερβολική χρήση των λέξεων – κλειδιών, τους μη φυσικούς συνδέσμους.  Μάλιστα, η Google υπενθύμισε με ανακοίνωσή της πριν λιγες ημέρες, πότε ένας ιστότοπος θεωρείται πώς έχει παραβιαστεί και πως ενημερώνει τους διαχειριστές των site για κακόβουλο υλικό.

 

Δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως η επιτυχία της Google στηρίζεται ακριβώς στον τρόπο που καθιστά τις πληροφορίες χρήσιμες στους χρήστες. Και στα επόμενα άρθρα θα αναλύσουμε τη λειτουργία των αλγόριθμων, των φίλτρων και των διάφορων μύθων που υπάρχουν στο SEO. Stay tuned.

Από την Eirene Nikolaou

Αφήστε μια απάντηση