Λέξεις και Φράσεις – Κλειδιά στον Ανταγωνισμό.

Λέξεις και Φράσεις – Κλειδιά στον Ανταγωνισμό.

 

 

 


Στα μέχρι τώρα άρθρά μας για το 
SEO δεν έχουμε αναφερθεί στον ανταγωνισμό. Σκοπίμως. Γιατί ο ανταγωνισμός και γενικότερα το ψηφιακό οικοσύστημα στο οποίο θέλουμε να ενταχθεί το site μας, αποτελεί ένα ξεχωριστό
κεφάλαιο στη SEO στρατηγική μας. Στο σημερινό άρθρο, θα σχολιάσουμε μια από τις όψεις του ανταγωνισμού σε σχέση με τις λέξεις και τις φράσεις – κλειδιά.

 

 

Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μας;

 

Ας αρχίσουμε αναγνωρίζοντας ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μας. Όταν έχουμε μια επιχείρηση offline, γνωρίζουμε ποιους ανταγωνιζόμαστε. Μπορούμε, λοιπόν, να φτιάξουμε μια λίστα με τους φυσικούς ανταγωνιστές μας και στη συνέχεια να επισκεφτούμε τα site τους.

Αν θέλουμε να βρούμε ποιες λέξεις και φράσεις – κλειδιά χρησιμοποιούν, ρίχνουμε μια ματιά στο HTML της ιστοσελίδας, αλλιώς γνωστό κι ως sourcecode

Στο HTML θα ψάξουμε να βρούμε τις ετικέτες που περιγράφουν το περιεχόμενο και τις λέξεις – κλειδιά της κάθε ιστοσελίδας: <metaname=”Description” content=“> και <metaname=”Keywords” content=”>. Φυσικά, αν θέλουμε να αποφύγουμε αυτή τη διαδικασία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πολλά από τα δωρεάν η επί πληρωμή εργαλεία που προσφέρονται. Ένα δωρεάν εργαλείο για να “κατασκοπεύσουμε” τους ανταγωνιστές μας είναι το Screaming Frog SEO Spider.

 

 

Οι ανταγωνιστές μας στην αναζήτηση.

 

Χρησιμοποιώντας τη λίστα με τις λέξεις και τις φράσεις – κλειδιά που έχουμε δημιουργήσει μέχρι τώρα, αρχίζουμε και ψάχνουμε στις μηχανές αναζήτησης τα site του ανταγωνισμού. Μας ενδιαφέρουν κυρίως τα site που κατατάσσονται στις τρεις πρώτες θέσεις και στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Αν αρχίσουμε από τη μηχανή αναζήτησης της Google θα πρέπει να αναζητήσουμε τις λέξεις και τις φράσεις τόσο μέσω του url Google.com/ncr (για το Google no country redirect) όσο και στον τοπικό κατάλογο της μηχανής αναζήτησης.  Το δεύτερο βήμα είναι να εξετάσουμε πως χρησιμοποιούνται οι λέξεις και οι φράσεις – κλειδιά από τα site του ανταγωνισμού.  Η Google  μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε πως χρησιμοποιούνται είτε με τη βοήθεια της σύνθετης αναζήτησης, είτε με τη βοήθεια εντολών. Ποιες λέξεις και φράσεις – κλειδιά υπάρχουν:

 

  • ακριβώς στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας -> αναζήτηση με εισαγωγικά π.χ “βελτιστοποίηση ιστοσελίδων”
  • στους τίτλους των ιστοσελίδων -> αναζήτηση με την εντολή allintitle: π.χ. allintitle: βελτιστοποίηση ιστοσελίδων,
  • στο κείμενο -> αναζήτηση με την εντολή allintext πχ. allintext: βελτιστοποίηση ιστοσελίδων
  • στη διεύθυνση URL -> αναζήτηση με την εντολή allinurl: π.χ allinurl βελτιστοποίηση ιστοσελίδων,
  • ή στους συνδέσμους που οδηγούν στην ιστοσελίδα -> αναζήτηση με την εντολή allinanchor π.χ allinanchor: βελτιστοποίηση ιστοσελίδων

 

Αξιολόγηση του Ανταγωνισμού.

 

Έχοντας ελέγξει ποιες λέξεις και φράσεις χρησιμοποιεί ο ανταγωνισμός θα πρέπει να αξιολογήσουμε τα site του ανταγωνισμού. Στην αξιολόγηση θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας την επισκεψιμότητα κάθε site, το Pagerank, το Page Authority, το Domain Authority, τους εσωτερικούς και εξωτερικούς συνδέσμους .

 

Η επισκεψιμότητα ενός site.

 

Ίσως το πιο γνωστό εργαλείο για να ελέγχουμε την επισκεψιμότητα ενός site είναι το Alexa. Εκεί μπορούμε να δούμε την κατάταξη που έχει ένα site σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και ανά χώρα, τις λέξεις-κλειδιά από τις οποίες κερδίζει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, το Βounce Ρate, το χρόνο παραμονής, τα backlinks κτλ. Παρόμοια δεδομένα μπορούν να μας προσφέρουν site όπως το SimilarWeb, το Compete. Ωστόσο, τα στοιχεία που μας παρέχει το Alexa και τα υπόλοιπα site θα πρέπει να τα αξιοποιούμε ως μια εκτίμηση, μια προσέγγιση των πραγματικών δεδομένων.

 

 

Επισκεψιμότητα – Δημοτικότητα vs Εγκυρότητα

 

Έλεγχοντας την επισκεψιμότητα ενός site θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας δύο σημαντικές έννοιες: τη δημοτικότητα (popularity) και την εγκυρότητα (authority). Υπάρχουν ιστοσελίδες που είνα δημοφιλείς και δέχονται χιλιάδες επισκέψεις καθημερινά και ιστοσελίδες που θεωρούνται έγκυρες χωρίς απαραίτητα να είναι δημοφιλής. Η εγκυρότητα, λοιπόν, των ιστοσελίδων και των ιστότοπων καθορίζεται από τον αριθμό των αναφορών και των συνδέσμων (links) σε αυτή την ιστοσελίδα. Και όχι οποιοιδήποτε σύνδεσμοι όπως θα δούμε παρακάτω.

 

Pagerank

 

Το Pagerank το οποίο έχει πάρει το όνομά του από τον Larry Page, συνιδρητή της Google, είναι ο αλγόριθμος που υπολογίζει τη σημασία μιας σελίδας βάσει δεδομένων όπως ο αριθμός των συνδέσμων που οδηγούν σε αυτή τη σελίδα. Χρησιμοποιώντας το Google Toolbar Pagerank ή άλλα γνωστά πρόσθετα μπορεί κάποιος να δει το Pagerank ενός ιστοτόπου. Βέβαια, θα πρέπει να σημειώσουμε πως έλεγχος του Pagerank θα πρέπει να γίνεται έχοντας υπόψη το γεγονός πως δεν έχει ενημερωθεί για περισσότερο από ένα χρόνο πλέον. Μάλιστα, αρκετοί ειδικοί του SEO αναφέρουν πως το Pagerank ανήκει πλέον στην ιστορία. Ήταν ένα από τα πρώτα εργαλείο αξιολόγησης των ιστοσελίδων και του SEO αλλά η τελευταία ενημέρωσή του ήταν το Δεκέμβριο του 2013 και σύμφωνα με αναφορά του John Mueller σε ένα βίντεο στο Google Webmaster Hangout δεν πρόκεται να ανανεωθεί, τουλάχιστον με τη μορφή του Toolbar που έχει σήμερα.  Τι θα πρέπει να κάνουμε λοιπόν ως διαχειριστές ενός ιστοτόπου; Θα πρέπει να το ελέγχουμε και κυρίως να είμαστε προετοιμασμένοι άνα πάσα στιγμή να το χρησιμοποιήσουμε ξανά.

 

Domain Authority και Page Authority 

 

To Domain Authority και το Page Authority είναι μετρήσεις του Mozοι οποίες προβλέπουν την κατάταξη ενός στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το Domain Authority αφορά τις επιδόσεις ενός site συνολικά π.χ example.com και το Page Authority αφορά τις επιδόσεις μια ιστοσελίδες. Αν θελήσουμε να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα εργαλεία θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πως πρόκειται για προβλέψεις που ενδέχεται να αποκλίνουν από την πραγματικότητα στις μηχανές αναζήτησης. 

Σύνδεσμοι ή Backlinks

 

Ένα από τα στοιχεία που πρέπει να ελέγξουμε στα site των ανταγωνιστών είναι οι σύνδεσμοι που οδηγούν σε αυτά. Τα backlinks του site. Και φυσικά να σημειώσουμε πως πρόκειται για ένα από τα  αφμιλεγόμενα θέματα του SEO, στο οποίο θα φροντίσουμε να αναφερθούμε σύντομα. Ο αριθμός των συνδέσμων και η σχετικότητά των συνδέσμων στις υπηρεσίες του site είναι αυτό που θα καθορίζει την ποιότητά τους , τόσο για τα robots των μηχανών αναζήτησης, όσο και για τους πραγματικούς ανθρώπους, επισκέπτες. Ας σκεφτούμε το site μιας εταιρείας που προσφέρει υπηρεσίες αποχέτευσης έχει συνδέσμο σε ένα site που αφορά τη μόδα.  Πόσο πιθανόν είναι κάποιος επισκέπτης του πρώτου site να επιλέξει το συγκεκριμένο σύνδεσμο; Tα robots των μηχανών αναζήτησης θα επεξεργάζονται τον σύνδεσμο τουλάχιστον μέχρι το penalty. Για να ελέγξουμε τους συνδέσμους ενός ιστότοπου τα περισσότερα εργαλεία που είνα διαθέσιμα είναι επι πληρωμή. Ένα αρκετά αξιόπιστο εργαλείο είναι το Open Site Explorer του Moz ή το Openlink Profiler.

 

 

 

Από την Eirene Nikolaou

 

 

Αφήστε μια απάντηση