5 Μύθοι για την διαχείριση χρόνου

Που μας κάνουν την ζωή δύσκολη.

alarm clockΤι εννοούμε όταν λέμε διαχείριση χρόνου; Πόσο καλά ξέρουμε να διαχειριζόμαστε τον χρόνο μας και είναι σωστά αυτά που έχουμε ακούσει και διαβάσει για αυτήν όλα αυτά τα χρόνια; Σύμφωνα με μια μελέτη του Harvard Business Review υπάρχουν πολλοί μύθοι σχετικά με την σωστή διαχείριση χρόνου. Δείτε μερικούς παρακάτω.

Μύθος 1ος. Ο χρόνος είναι το πιο σημαντικό πράγμα.

Θα πρέπει να φύγουμε από αυτόν τον τρόπο σκέψης και να θέσουμε ως προτεραιότητα την παραγωγικότητα και τις εργασίες που είναι σημαντικές. Είναι λίγο σαν να κάνει κάποιος πολύ αυστηρή δίαιτα αλλά να του κάνει κακό στην υγεία του. Είναι αδύνατος αλλά είναι και αδύναμος.

 

Μύθος 2ος .Πρέπει να κάνεις όσο περισσότερα μπορείς σε όσο λιγότερο χρόνο μπορείς.

Εάν όμως δεν έχει ιδέα από τον όγκο των υποχρεώσεων που έχεις αναλάβει καμία τεχνική δεν θα σε βοηθήσει να τα βγάλεις πέρα. Ο μόνος τρόπος για να δεσμεύσαι είναι μάθεις να λες Όχι σε κάποιες από τις υποχρεώσεις που πρέπει να αναλάβεις, και για να το κάνεις αυτό πρέπει να ξέρεις ποιες είναι αυτές.

 

Μύθος 3ος Ότι υπάρχει ένα και μόνο σύστημα που μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας.

Σίγουρα κάποιο σύστημα οργάνωσης θα σας ταιριάξει περισσότερο από κάποιο άλλο (εμένα προσωπικά με έσωσε το GTD του David Allen) αλλά η αλήθεια βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε όλα και στις προσωπικές σας προτιμήσεις. Δοκιμάστε και φέρτε στα μέτρα σας ότι σας αρέσει.

 

Μύθος 4ος. Πρέπει να κάνετε επαναστατικές αλλαγές.

Δεν είναι απαραίτητο. Μπορείτε να αλλάξετε μερικές συνήθειές σας για αρχή και σιγά σιγά να μπείτε στην διαδικασία να αλλάζετε πράγματα προς το καλύτερο. Είμαστε πλάσματα συνήθειας και πρέπει να δώσουμε τον απαραίτητο χρόνο στον εαυτό μας να αλλάξει..

 

Μύθος 5ος. Η διαχείριση χρόνου εξαρτάται από εσάς.

Δεν είναι ακριβώς έτσι. Το πρόγραμμά μας καθορίζεται κυρίως από τον οργανισμό στον οποίο ανήκουμε. Αυτό το οποίο μας ανήκει και μπορεί να καθορίσει πολλά πράγματα είναι οι προτεραιότητές μας. Αυτές είναι που θα μας δείξουν την επόμενη ενέργειά μας και θα μας βάλουν στην διαδικασία να επιτρεψουμε στον οργανισμό στον οποίο ανήκουμε να μας φορτώσει η όχι το πρόγραμμά μας. Πρέπει λοιπόν να έχουμε ξεκάθαρες τις προτεραιότητές μας και να πορευόμαστε με βάση αυτές.

Καλή τύχη σε όλους.

Αφήστε μια απάντηση