6 τρόποι να αναπτύξεις πειθαρχία

6 τρόποι να αναπτύξεις πειθαρχία. Η αυτοπειθαρχία είναι από τα θέματα που με απασχολεί πολύ τα τελευταία χρόνια. Αυτό φαίνεται βέβαια και από τα δύο τελευταία άρθρα μου για αυτήν 6 Ασκήσεις για να χτίσεις αυτοπειθαρχία, Αυτοπειθαρχία. Ο χειρότερος εχθρός ενός τεμπέληΕπειδή όμως είναι κάτι με το οποίο και εγώ ο ίδιος ασχολούμαι πολύ και καθημερινά, σε αυτό το νέο άρθρο σας προτείνω 6 ακόμα τρόπους να αναπτύξετε αυτοπειθαρχία που και ο ίδιος χρησιμοποιώ. 

 

Ελέγχω το περιβάλλον μου

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για να μπορέσω να πειθαρχήσω σε αυτά που θέλω να κάνω είναι το περιβάλλον στο οποίο βρίσκομαι. Συγκεκριμένα το γραφείο μου. Έχω καταλάβει ότι όσο περισσότερο το γραφείο μου είναι σε μια κατάσταση που να με εμπνέει να δουλέψω χωρίς περισπασμούς τόσο καλύτερα πειθαρχώ για να κάνω όλα όσα πρέπει. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχω βγει έξω από το σπίτι για να είμαι σε ένα άλλο περιβάλλον, με λιγότερους περισπασμούς για να κάνω δουλειά. Επίσης ο υπολογιστής μου. Εάν έχω π.χ. ανοιχτή την καρτέλα του facebook ή των email όταν έχω να καθίσω και να γράψω, τότε πολύ συχνά χάνομαι σε αυτά και ο χρόνος περνάει άσκοπα. Όσο καλύτερα ελέγχω λοιπόν το περιβάλλον μου τόσο πιο εύκολο είναι να πειθαρχήσω. Δείτε και εσείς το περιβάλλον στο οποίο δουλεύετε. Είναι ένα περιβάλλον που σας βοηθάει να δουλέψετε ή ένα περιβάλλον που σας αποσπά την προσοχή.

 

clickup

Το κάνω εύκολο να πειθαρχήσω.

Από μόνη της η έννοια πειθαρχία βγάζει κάτι που είναι δύσκολο για τους περισσότερους ανθρώπους. Εάν δεν κάνεις κινήσεις να διευκολύνεις την προσπάθεια για πειθαρχία είναι δύσκολο να πετύχεις. Τι σημαίνει λοιπόν να το κάνεις εύκολο για σένα να πειθαρχήσεις; Ένα παράδειγμα είναι, εάν θέλεις να πας το πρωί για τρέξιμο να έχεις έξω τα ρούχα που θα χρειαστείς από το βράδυ. Ένα άλλο παράδειγμα είναι να έχεις σετάρει τις καρτέλες που ανοίγουν πρώτες στον Chrome ή στον browser που χρησιμοποιείς, έτσι ώστε να ανοίγουν αυτές που θέλεις για δουλειά (οι δικές μου είναι το google drive, το agilecrm, το ημερολόγιο) και όχι καρτέλες όπως Facebook και άλλα. 

 

Οι συνήθειες είναι στην ουσία η αρχική ενέργεια.

Οι περισσότερες συνήθειες είναι η αρχική ενέργεια. Τι εννοώ με αυτό; Ένα 80-90% του αν θα τρέξω ή όχι το πρωί είναι το αν θα βάλω το σορτσάκι μου και τα παπούτσια μου ή όχι. Εάν τα βάλω, θα πάω για τρέξιμο. Όποτε δεν πηγαίνω είναι επειδή δεν έκανα αυτήν την μικρή αρχική ενέργεια. Ένα 80-90% του αν θα καθίσω να γράψω για το νέο μου βιβλίο είναι το αν θα το ανοίξω ή όχι στον υπολογιστή μου. Εάν το δω ανοιχτό θα γράψω κιόλας. Για αυτό επιλέγω να ανοίγει αυτόματα. 

 

Συνδέομαι με ανθρώπους που έχουν τις ποιότητες που θέλω να αποκτήσω

Εάν θέλεις να αλλάξεις τις συνήθειές σου και να βελτιώσεις την ζωή σου, θα πρέπει να δεις εάν οι άνθρωποι που συναναστρέφεσαι έχουν τις ποιότητες και συνήθειες αυτές. Εάν δεν τις έχουν τότε πως περιμένεις να είναι εύκολο για σένα να τις αποκτήσεις. Φυσικά και θα είναι πιο δύσκολο να πειθαρχήσεις σε αυτές. Εάν όμως ανήκεις σε μια ομάδα, σε μια παρέα ανθρώπων που ήδη έχουν τις συνήθειες και ποιότητες αυτές που θέλεις να αποκτήσεις τότε μεγιστοποιήσεις τις πιθανότητες σου. Προσωπικά είμαι πιο πειθαρχημένος στο πρόγραμμα γυμναστικής μου όταν έχω φίλους που πάμε παρέα για προπόνηση. Φίλους που τις περισσότερες φορές είναι πιο μπροστά από μένα σε αυτό το ταξίδι. 

 

Δημιουργώ άμεσες ανταμοιβές για τις καλές συνήθειες.

Αν και έχω αναφερθεί σε αυτό ξανά, θα το αναλύσω λίγο περισσότερο. Οι άνθρωποι είναι ευκολότερο να αποκτήσουν κακές συνήθειες παρά καλές γιατί, συνήθως, οι κακές συνήθειες έχουν άμεση ανταπόδοση ενώ οι καλές όχι. Σκεφτείτε μόνο πόση ανταπόδοση παίρνεις εάν χαλάσεις την δίαιτα και φας εκείνο το υπέροχο κομμάτι πίτσα. Ή εάν δεν βγεις στο κρύο πρωί πρωί να τρέξεις αλλά συνεχίσεις να ξαπλώνεις στο θαυμάσιο κρεβάτι σου. Ή εάν δεν καθίσεις να γράψεις αλλά ανοίξεις το Facebook για να δεις τι είναι εκείνη η ειδοποίηση που σου ήρθε (ντοπαμίνη στο φουλ). Ενώ οι περισσότερες καλές συνήθειες έχουν αποτελέσματα που θα φανούν μετά από καιρό και την στιγμή της επιλογής δεν τα βλέπεις. Για αυτόν τον λόγο πρέπει να δημιουργήσεις μερικές άμεσες ανταμοιβές για τις καλές συνήθειες. Π.χ. Εάν τελειώσω την σελίδα μου που θέλω να γράψω, θα δω ένα επεισόδιο από την αγαπημένη μου σειρά. Εάν πάω για τρέξιμο τις 4 φορές την εβδομάδα που θέλω, το Σάββατο θα κλείσω να μου κάνουν ένα καλό μασάζ. Μερικές μικρές ανταμοιβές που θα σε περιμένουν στις προσπάθειες που κάνεις έτσι ώστε να γίνει όλη η διαδικασία πιο ευχάριστη και για μία ακόμα φορά, να αυξήσεις τις πιθανότητες να κάνεις αυτά που πρέπει,  είναι πολύ καλοί τρόποι να αναπτύξεις πειθαρχία. 

Ξεκινάω πάλι εάν σταματήσω. 

Τον καιρό που γράφω αυτές τις γραμμές μόλις επιστρέφω σε μια καλή συνήθεια που είχα σταματήσει για λίγες ημέρες. Εδώ και μερικούς μήνες πηγαίνω το πρωί για τρέξιμο, και λόγο ενός μικρού τραυματισμού για μερικές ημέρες δεν πήγαινα (αν και μπορούσα). Σε όλους συμβαίνει να σπάμε την αυτοπειθαρχία μας. Λόγοι υπάρχουν πολλοί, πραγματικοί και μη. Όμως αυτό που κάνει την διαφορά είναι το να μην σταματήσουμε εντελώς. Να μην τα παρατήσουμε. Να μην πούμε “Αφού σταμάτησα τώρα, που να ξαναξεκινήσω;”. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να ξεκινήσουμε και πάλι και να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε την συνήθεια αυτή για περισσότερο καιρό αυτή την φορά!

 

Αυτοί λοιπόν είναι οι 6 ακόμα τρόποι να αναπτύξεις πειθαρχία. Δείτε περισσότερα για αυτό το θέμα στα σεμινάρια και τα βιβλία μου και φυσικά επικοινωνήστε μαζί μου εάν χρειάζεστε βοήθεια στον δρόμο για να πετύχετε τους στόχους σας! 

Μηλιάτσης Γιάννης

Founder of www.Bizman.gr  #Productivity , #running, #Sales #training and #blogging makes me happy!!! Εκπαιδευτής Πωλήσεων και Παραγωγικότητας. Ο στόχος μου είναι να βοηθάω καθημερινά τους ανθρώπους να βελτιώσουν τον εαυτό τους και την επιχείρησή τους. 

Αφήστε μια απάντηση