7 Conversion Rate Optimization Τips

Ένα από τα βασικά κριτήρια της απόδοσης του digital marketing είναι το conversion rate.

Όπου ως conversions μπορεί να μετράμε τις πωλήσεις σε ένα eshop, τη συμπλήρωση μιας φόρμας, την επίσκεψη μιας συγκεκριμένης σελίδας σε ένα site, τα views ενός video ή ό,τι άλλο θέλετε.


Παρότι έχουν γραφτεί άπειρα άρθρα με θέμα τη βελτιστοποίηση του conversion rate (Conversion Rate Optimization), πολλοί marketers δεν αντιλαμβάνονται τη σημασία της πρακτικής αυτής την digital εποχή και συνεχίζουν να έχουν μια νοοτροπία “hit or miss” όσον αφορά τη στρατηγική τους.

Πώς όμως μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε μια καμπάνια, να αυξήσουμε την απόδοση μιας ιστοσελίδας ή μιας landing page για να πετύχoυμε καλύτερα αποτελέσματα;

1. To Α/Β testing είναι απαραίτητο

Πολλές φορές οι marketers επηρεάζονται από τις προσωπικές τους απόψεις ή γούστα και πιστεύουν ότι ξέρουν τι θέλει το κοινό τους, χωρίς να δοκιμάσουν A/B testing με αποτέλεσμα να μην έχουν οι ενέργειες τους την επιθυμητή απόδοση.

Στην πραγματικότητα όμως, μόνο το Α/Β testing μπορεί να μας δείξει με δεδομένα τι δουλεύει και τι όχι, τι αρέσει στους χρήστες και τι όχι.

Φυσικά, πολλές φορές τα αποτελέσματα διαψεύδουν τις αρχικές μας εκτιμήσεις και ακόμη και έμπειροι marketers πέφτουν τελείως έξω για το τι θέλει το κοινό. Γεγονός το οποίο υποδηλώνει ξεκάθαρα πόσο απαραίτητο κι αναγκαίο είναι για μια εταιρεία να δοκιμάζει τα πάντα: από διαφορετικά page designs και copyrighting μέχρι χρώματα σε κουμπιά και Calls To Action.

Σε γενικές γραμμές, ο μέσος χρήστης “θέλει” απλούς και κατανοητούς όρους και design χωρίς υπερβολές και περιττά στοιχεία που να τον αποσπούν από το βασικό στόχο μιας σελίδας (το conversion).

2. Χρησιμοποιήστε heat maps

Μια δυνατότητα που πολλοί αγνοούν πόσο μπορεί να τους βοηθήσει είναι τα heat maps.

Πρόκειται για εργαλεία που αναλύουν τη συμπεριφορά του χρήστη σε μια σελίδα καταγράφοντας τις κινήσεις του, προκειμένου να διαπιστώσουν σε ποια σημεία πάνω σε μια σελίδα/ landing page επικεντρώνεται, πόσο scroll κάνει, που κάνει click κτλ.

Έτσι, μπορεί κανείς να μάθει αν τα σημεία που έχει τοποθετήσει τις σημαντικότερες πληροφορίες του (πχ CTA, links ή κουμπιά) είναι τα πιο αποδοτικά, ώστε να μετακινήσει στη συνέχεια διάφορα στοιχεία και να αυξήσει τα conversions.

3. Εκμεταλλευτείτε την ψυχολογία του Fear Of Missing Out

To FOMO ή αλλιώς Fear Of Missing Out δεν είναι απλά ένας όρος που αφορά τους χρήστες που είναι “εθισμένοι” στα social media και στην τεχνολογία γενικότερα.

Βρίσκει εφαρμογή στο digital marketing, αφού μπορεί να αποτελέσει ισχυρό κίνητρο για να ωθήσει κάποιον χρήστη να πραγματοποιήσει την επιθυμητή ενέργεια (conversion).

Για παράδειγμα έαν μια επιχείρηση διαθέτει ένα προϊόν σε αποκλειστική διάθεση ή βρίσκεται σε προσφορά μόνο για λίγες μέρες, αυτά είναι σημαντικά στοιχεία που δημιουργούν FOMO και θα πρέπει να τα τονίσει στα κείμενα ή στις διαφημίσεις της, για να αυξήσει το ποσοστό των conversions.

Πχ στο screenshot παρακάτω από το site του booking.com, βλεπουμε ένα κλασικό δείγμα εφαρμογής του FOMO, αφού οι χρήστες που κάνουν browse για ξενοδοχεία & δωμάτια ενημερώνονται με κόκκινα γράμματα πόσα υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα!


4. Μην αγνοείτε τη δύναμη των εικόνων και του video

Η χρήση μιας σωστής εικόνας ή ενός επεξηγηματικού video μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά υπέρ των conversions.


Για παράδειγμα, η landing page για ένα εξειδικευμένο software με πολλές λειτουργίες, θα πρέπει να δοκιμάζει τη χρήση διαφορετικών εικόνων, screenshots και video για να δει τι είναι πιο αποδοτικό για τους χρήστες.

Γενικότερα, η χρήση visual στοιχείων είναι απαραίτητη και ενισχύει την απόδοση σε όλο το φάσμα του marketing, από το social media marketing και το content marketing μέχρι το Conversion Rate Optimization μιας σελίδας.

5. Δεν είναι όλες οι φόρμες εξίσου αποτελεσματικές

O χρυσός κανόνας σχετικά με τις φόρμες που ζητάμε από τους χρήστες να συμπληρώσουν, είναι να ζητάνε μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες.

Πέραν του μεγέθους της φόρμας όμως, υπάρχουν κι άλλες παράμετροι που επηρεάζουν τα conversions.

– Kείμενο CTA (Call To Action)
– Xρώμα κουμπιών
– Σε ποιο σημείο της σελίδας βρίσκεται
– Νarrative Forms VS Grid Forms
– Ύπαρξη trust signals (πχ privacy policy)
– Περιβάλλων “θόρυβος”
– Χρήση captcha


Για παράδειγμα, το Asos.com μείωσε κατά 50% τους χρήστες που εγκαταλείπουν μετά το Add to cart  αλλάζοντας την πρώτη σελίδα του checkout που απαιτούσε τη δημιουργία account και δημιουργώντας πολλαπλά βήματα checkout.

To Conversion Rate Optimization αποτελεί πλέον απαραίτητο κι αναγκαίο κομμάτι της online στρατηγικής, εφόσων οι περισσότερες καμπάνιες σήμερα και το marketing ευρύτερα είναι “performance based” και μετριούνται με βάση συγκεκριμένα αποτελέσματα.


6. Micro conversions VS Macro Conversions

Δεν έχουν όλα τα conversions την ίδια αξία.

Προφανώς τα macro conversions είναι αυτά που έχουν τη μεγαλύτερη αξία, αφού αφορούν τους πρωταρχικούς στόχους (πχ αγορά, συμπλήρωση φόρμας κτλ).

Από την άλλη, τα micro conversions συνήθως είναι βήματα που οδηγούν σε ένα macro conversion (πχ cart –> checkout) ή αφορούν μικρότερης σημασίας ενέργειες που πραγματοποιούν οι χρήστες σε ένα site (πχ χρήστες που είδαν τη σελίδα Επικοινωνίας), οπότε θα πρέπει να είναι σαφής ο διαχωρισμός τους και να μην επικεντρώνεστε σε συνολικές μετρήσεις που μπορεί να μη σημαίνουν πολλά.

7. Στοχεύστε τους χρήστες σας με ένα εργαλείο αναγνώρισης πρόθεσης εξόδου σαν το Εxit Bee

Πολλές φορές, οι χρήστες δεν πραγματοποιούν την επιθυμητή ενέργεια (conversion), επειδή το site ή η σελίδα μας δε τους διευκολύνει αρκετά ή δε τους το υπενθυμίζει με το σωστό τρόπο.

Για παράδειγμα, εάν προσπαθείτε να αυξήσετε τα likes στο Facebook page σας ή τις εγγραφές στο newsletter σας και χρησιμοποιείτε κάποιο ενοχλητικό pop-up που εμφανίζεται όταν οι χρήστες μπαίνουν στο site ή ενώ κάνουν browse, είναι πολύ πιθανό ότι δε βλέπετε τα επιθυμητά conversions.

Ο λόγος είναι ότι δε στοχεύετε τους χρήστες την κατάλληλη στιγμή, με το κατάλληλο μήνυμα, με αποτέλεσμα απλά να αγνοούν το μήνυμά σας.

Πρέπει να στοχεύσετε τους χρήστες σας λίγο πριν φύγουν από τη σελίδα σας, αφού έχουν ολοκληρώσει δηλαδή ό,τι θέλουν να κάνουν onsite, με ένα εργαλείο όπως το Exit Bee που αναγνωρίζει την πρόθεση εξόδου του χρήστη και τον στοχεύει ακριβώς τότε!

Πηγή: SmokyPixel

Αφήστε μια απάντηση