Άλλαξε πριν να είναι αργά.

Από το περιοδικό Productive Habits

Βρισκόμενος πρόσφατα με φιλική παρέα και συζητώντας τις εξελίξεις στο λιανεμπόριο και μ’ αφορμή τα 20 χρόνια ενεργούς μου ενασχόλησης στον κλάδο της ένδυσης και ειδικότερα στο τομέα του fashion retail management βρέθηκα χωρίς να το επιδιώκω αντιμέτωπος με αναμνήσεις, ευχάριστες και δυσάρεστες.

Έχοντας την ικανότητα είτε να προβλέπω ή να ακολουθώ καταπόδας τις εξελίξεις πραγματικά δεν μπορούσα να συνειδητοποιήσω πόσα πολλά πράγματα άλλαξαν από τότε και ταυτόχρονα πόσα έμειναν απολύτως ίδια.

Κυριολεκτικά η αναδρομή αυτή μου έδωσε ένα συναίσθημα θλίψης αναλογιζόμενος πόσα καταστήματα και επιχειρηματίες που γνώριζα δεν υπήρχαν πλέον στην αγορά. Ένας καταιγισμός ερωτημάτων πλημμύρισε το κεφάλι μου, και τι έφταιγε λοιπόν ; ήταν η κρίση… ; δεν μπορεί να ήταν μόνο αυτό, άλλαξε η αγορά ; άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες ;

Η απάντηση ήρθε σχεδόν αυτόματα …. Πολλά άλλαξαν, η επιχειρηματική κουλτούρα των συγκεκριμένων ανθρώπων όμως όχι !!!

Βλέποντας πρόσφατος, έναν πολύ πετυχημένο επιχειρηματία τον οποίο υπολήπτομαι απεριόριστα , να προσπαθεί να αναπαράγει μια στρατηγική πωλήσεων που στο παρελθόν λειτουργούσε αλλά τώρα όχι, ρίχνοντας ευθηνές στους πάντες ακόμα και στον ίδιο του τον εαυτό, συνειδητοποίησα πως όλα είναι θέμα κουλτούρας.

Η οικονομική κρίση λειτουργεί ως μανδύας που καλύπτει την δική μας αδυναμία για εξέλιξη. Να σπάσουμε το καλούπι, να βγούμε έξω από το comfort zone μας, να αλλάξουμε, να προσαρμοστούμε και τελικά να ακολουθήσουμε και να γίνουμε μέρος της εξέλιξης και όχι παρατηρητές.

Πλέον ο ρυθμός των εξελίξεων δεν λογίζεται με τα χρόνια αλλά με τους μήνες.

Μέσα σ’ αυτό το νέφος σκέψεων πήρα την απόφαση, σε συνεργασία με την ομάδα του bizman και την αμέριστη συμπαράσταση του Γιάννη Μηλίατση, από το φθινόπωρο να δημιουργήσουμε κάποια workshops ή σεμινάρια ή και τα δύο με θέμα την αποτελεσματική λειτουργία ενός καταστήματος μόδας σήμερα.

Στις συναντήσεις αυτές θα ασχοληθούμε μ’ αυτά που φαντάζομαι πως ενδιαφέρουν όλους, το κτίσιμο πιστότητας, την εμπειρία επίσκεψης, την στρατηγική αύξηση απόδειξης, το digital marketing και πολλά άλλα, αυτό που όμως θεωρώ σημαντικότερο είναι πως θα ασχοληθούμε με τον ίδιο μας τον εαυτό, το μυαλό, την ψυχή και την καρδιά μας ελπίζοντας να καταλήξουμε να διαμορφώσουμε μια επιχειρηματική κουλτούρα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις δυσκολίες του σήμερα.

Για να πετύχουμε δεν είναι ανάγκη να δημιουργήσουμε τις εξελίξεις αρκεί να τις ακολουθήσουμε πριν να είναι αργά.

Θα χαρώ να λάβω απορίες, προβληματισμούς, προτάσεις και συμμετοχές σ’ αυτό που ετοιμάζουμε.

[email protected]

Αφήστε μια απάντηση