SEO

Ας μιλήσουμε για SEO. Συχνά, η πρώτη ερώτηση είναι τι σημαίνει SEO; Τι θα κερδίσω κάνοντας SEO;

best seoΣε αυτήν την ερώτηση υπάρχει η εύκολη απάντηση που πείθει ή θα έπειθε τους περισσότερους από εμάς: με το SEO ένα site θα βγει στην πρώτη σελίδα της Google ή ακόμα καλύτερα θα είναι τo πρώτο αποτέλεσμα στην Google και συνεπώς το site θα αποκτήσει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και μια επιχείρηση θα μπορούσε να  αυξήσει την πελατεία και τα κέρδη της.

 

mihani anazitisis google

Η αύξηση των κερδών σίγουρα θα προκαλέσει το ενδιαφέρον στους περισσότερους από εμάς, αλλά αυτό δεν είναι το SEO, είναι σίγουρα ο τελικός στόχος του SEO αλλά δεν είναι η διαδικασία του SEO. Και ας σημειώσουμε μια διαστρέβλωση σε αυτήν την απάντηση:  η Google ως μηχανή αναζήτησης κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια, αλλά δε θα πρέπει να ξεχνάμε και τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης. Επίσης, δε θα πρέπει να αγνοούμε και τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα σε αυτή τη βιομηχανία, π.χ. την αλλαγή της στρατηγικής στη μηχανή αναζήτησης Firefox Mozilla: π.χ. αν κάποιος χρησιμοποιεί ως browser τον Firefox Mozilla στις ΗΠΑ έχει πλέον ως κύρια μηχανή αναζήτησης από τον Δεκέμβριο του 2014, την Yahoo, στη Ρωσία τη μηχανή αναζήτησης Yandex και στην Κίνα τη μηχανή αναζήτησης Baidu.

 

Τι είναι λοιπόν το SEO;

 

Tο SEO (Search Engine Optimization) αφορά τη βελτιστοποίηση ενός ιστότοπου (website ή απλώς site όπως το αναφέρουμε καθημερινά) και στοχεύει στη καλύτερη διάδραση με τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης (Google, Bing, Yahoo, Yandex, Baidu). Ο παραπάνω ορισμός αναφέρεται στις οδηγίες που δίνει η αγαπημένη σε όλους μας Google προς τους διαχειριστές των ιστότοπων (webmasters) για τη βελτιστοποίηση ενός site. Τι επιδιώκουμε με τη βελτιστοποίηση ενός site; Να μπορούν οι μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν ένα site (crawl), να το εντάξουν στους καταλόγους τους (index) και να καταλάβουν το περιεχόμενο του ώστε να το κατατάξουν στα αποτελέσματα (rank).  Αν γράψουμε στο περιεχόμενο ενός site που αφορά εκδηλώσεις, τη λέξη με σύντμηση ως “εκδ/σεις”, ο χρήστης, ο επισκέπτης του site θα το κατανοήσει από τα συμφραζόμενα, αλλά τα robots της μηχανής αναζήτησης, τουλάχιστον προς το παρόν, θα το εντάξουν στις εκδόσεις γιατί σε αυτήν τη λέξη πλησιάζει περισσότερο αυτό που ανιχνεύουν. Επίσης, δεν μπορούμε να στοχεύουμε σε ελληνικό κοινό γράφοντας στα αγγλικά πχ αν έχουμε ένα μανάβικο και θέλουμε να αναπτύξουμε ένα online κατάστημα, χρησιμοποιώντας στα κείμενα λέξεις-κλειδιά όπως grocery, tomatoes, potatoes. Όταν η μηχανή αναζήτησης θα το ανιχνεύσει, θα το εντάξει στον αντίστοιχο αγγλικό κατάλογο των groceries και θα το παρουσιάσει στον χρήστη που θα αναζητήσει groceries και όχι στον χρήστη που αναζητά μανάβικο.

 

Seo και Digital Marketing

 

Η βελτιστοποίηση ενός site δεν αφορά μόνο τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός site. Αν προσέξουμε καλύτερα τον ορισμό που χρησιμοποιήσαμε παραπάνω θα δούμε πως αφορά  πρώτα και κυρίως τον χρήστη. H επιτυχία ή αποτυχία μιας μηχανής αναζήτησης κρίνεται στο πόσο γρήγορα θα έχει στην πρώτη θέση την πιο σχετική απάντηση στην ερώτηση του χρήστη.  Και εδώ κρίνεται και η επιτυχία του SEO. H κατάκτηση, απλώς, της πρώτης θέσης στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης δεν είναι ο στόχος. Ο στόχος είναι η κατάκτηση της πρώτης θέσης στα αποτελέσματα που ψάχνει ένας χρήστης, ο οποίος στη συνέχεια θα γίνει επισκέπτης του site και θα αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχουμε. Και σε αυτό το σημείο το SEO αρχίζει να εμπλέκεται με το Digital Marketing:

 

  • πως κάποιος διαμορφώνει τη στρατηγική της online παρουσίας ενός οργανισμού, μιας επιχείρησης, μεγάλης ή μικρής,

  • πως τη βελτιώνει μέσα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, ώστε αρχικώς να κερδίσει την προσοχή του χρήστη και  στη συνέχεια να προκαλέσει τη διαδικασία της πώλησης.

 

Το SEO έχει αποκτήσει πλέον ισχυρούς δεσμούς με τo μάρκετινγκ στα Social Media, το μάρκετινγκ περιεχομένου, το μάρκετινγκ μέσω email κτλ. Stay tuned λοιπόν, όπως θα λέγαμε αν βρισκόμασταν σε μια ραδιοφωνική εκπομπή των ΑΜ στην Ηνωμένες Πολιτείες για τα επόμενα άρθρα: πώς ξεκινάς το SEO, πως διαμορφώνεις την online παρουσία ενός οργανισμού, αν μπορεί κάποιος να κάνει SEO μόνος του.

 

Από την Ειρήνη Νικολάου

 

Αφήστε μια απάντηση