Δημιουργώντας αξέχαστες εμπειρίες στο ηλ. εμπόριο

Από τον Αλέξανδρο Ανδρούτσο για το περιοδικό Productive Habits

Οι πελάτες έχουν πολλές επιλογές στην αναπτυσσόμενη αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου που αναμένεται να πιάσει τζίρο γύρω στα 500 δις δολάρια το 2018, σύμφωνα με την ερευνητική ιστοσελίδα Internet Retailer. Οι διαδικτυακοί αγοραστές δεν μπορούν να αγγίξουν, να νοιώσουν, να γευτούν, να μυρίσουν ή να φορέσουν τα προϊόντα, γι’ αυτό ένας από τους καλύτερους τρόπους για να τους κάνετε να σας θυμούνται είναι να τους παρέχετε ένα υπέροχο βίωμα πελατειακής δέσμευσης που δεν θα ξεχάσουν ποτέ.

Οι πελάτες τώρα πια περιμένουν αντιμετώπιση VIP όταν ψωνίζουν διαδικτυακά και αυτοπροσώπως.
Ακόμα και οι μικρότερες λεπτομέρειες – από τις ευανάγνωστες περιγραφές προϊόντων μέχρι την απλοποιημένη διαδικασία εξόδου – μπορούν να κάνουν διαφορά. Σας δίνουμε παρακάτω 4 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να δεσμεύσετε τους διαδικτυακούς πελάτες σας και θα τους κρατήσετε ώστε να επανέρχονται ξανά και ξανά.

Κάντε το Προσωπικό
Τα προσωποποιημένα κίνητρα είναι ένας υπέροχος τρόπος για να υποδέχεστε νέους πελάτες και να επανα-δελεάζετε παλιότερους επισκέπτες. Εξετάστε την χρήση εκπτώσεων για νέους πελάτες, επιβραβεύσεις αφοσίωσης, βίντεο-συνομιλίες για ν’ απαντήσετε σε ερωτήσεις ή να χωρέσετε ενημερώσεις για νέα προϊόντα. Οι πρώτες εντυπώσεις μετρούν, γι’ αυτό επωφεληθείτε από κάθε ευκαιρία για να κτίσετε την αφοσίωση του πελάτη δημιουργώντας μακροχρόνιες σχέσεις παρά απλά να κερδίζετε πωλήσεις.

Γίνετε Συναισθηματικοί
Αντλείστε από το συναίσθημα βοηθώντας τους πελάτες να δημιουργήσουν συσχετισμούς ανάμεσα στις ειδικές περιστάσεις και τις δικές τους αγοραστικές εμπειρίες, συστήνει το «Entrepreneur». Αφήστε τους επισκέπτες να μοιραστούν τις λίστες των πιθανών αγορών τους με φίλους. Ή δημιουργείστε λίστες δώρων για τις γιορτές ή για ειδικές περιστάσεις. Αυτές οι στρατηγικές δέσμευσης μπορούν να προβάλουν την ιστοσελίδα σας και σε άλλους πιθανούς πελάτες, και να ξαναφέρουν πίσω τους αναποφάσιστους αγοραστές για μια δεύτερη ματιά. Αν επίσης έχετε και ένα πραγματικό κατάστημα, δώστε την δυνατότητα στους πελάτες σας να σκανάρουν τους γραμμικούς κώδικες (bar codes) και να τους προσθέσουν σε μια λίστα δώρων καθώς ψωνίζουν.

Πείτε μια Ιστορία
Ένα σημαντικό κομμάτι στην δημιουργία μας σχέσης είναι η παρουσίαση της φίρμας σας στους επισκέπτες. Πείτε μια ιστορία για την ιστοσελίδα σας και την φίρμα σας, γιατί υπάρχετε, και πως ξεχωρίζετε από τους ανταγωνιστές σας. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένας πολύ εύκολος και φθηνός τρόπος για να ξεκινήσετε μια συνομιλία και να μοιραστείτε την ιστορία της φίρμας σας. Πράγματι, το 60% των «millennials» (Γενιά Y, άτοιμα που γεννήθηκαν από το 1976 ως τις αρχές του 1990 και σήμερα είναι μεταξύ 25 και 40 ετών) βασίζονται στα κοινωνικά δίκτυα για να παραμένουν ενημερωμένα πάνω στις φίρμες, και το 46% αυτών βασίζονται στα κοινωνικά μέσα για τις διαδικτυακές αγορές τους.

Συνεχίστε την Συνομιλία
Για να δημιουργήσετε δυνατές σχέσεις με τους πελάτες, είναι σημαντικό να συνεχίσετε την συνομιλία για αρκετό χρόνο μετά την ολοκλήρωση της αγοράς. Ζητώντας από τους πελάτες σας ενημέρωση για τις νέες τους αγορές μπορείτε να δημιουργήσετε μελλοντικές εμπειρίες ή να τους υπενθυμίσετε τις εξαιρετικές πελατειακές πολιτικές σας. Προσκαλείτε τους αγοραστές με αποκλειστικές προσφορές ή τους παρέχετε κίνητρα για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με φίλους. Δώστε φωνή στους πελάτες σας παρέχοντας την δυνατότητα να κάνουν σχόλια, αναλύσεις και αξιολογήσεις.

Πόσο σημαντική είναι η δέσμευση του πελάτη; Οι δύο στους τρεις διαδικτυακούς αγοραστές λένε ότι θα αγόραζαν περισσότερα πράγματα διαδικτυακά αν οι φίρμες και οι ιστοσελίδες ασχολούνταν εκ των προτέρων να εξάψουν την δέσμευση μαζί τους, σύμφωνα με την έρευνα του Moxie Software, Inc. Είναι προφανές ότι δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή για να εστιάσετε στις εμπειρίες των πελατών σας και να δημιουργήσετε μια μακρόχρονη επιτυχία για την διαδικτυακή σας επιχείρηση ή ιστοσελίδα.

Αφήστε μια απάντηση

4 × 4 =