ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ μέρος 1ο

Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της επιχείρησης.

corporate-cultureΘα ξεκινήσουμε μια σειρά άρθρων για την εταιρική κουλτούρα. Τι είναι, πια είναι η επιρροή της διοίκησης σε αυτήν, χαρακτηριστικά, και άλλα. Σήμερα θα δούμε κάποια από τα χαρακτηριστικά μιας επιτυχημένης εταιρικής κουλτούρας.

 

Εταιρική κουλτούρα είναι το σύστημα των στόχων, πεποιθήσεων και αξιών που έχει μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός. Αυτό το σύστημα επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες όπως το περιβάλλον εργασίας, τα δίκτυα επικοινωνίας και τις διοικητικές φιλοσοφίες. Η δυνατή εταιρική κουλτούρα κάνει τους υπαλλήλους να λειτουργούν με μεγάλη πίστη και όρεξη για την επιχείρηση. Δεν είναι όμως το κλειδί για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης εάν η εταιρική αυτή κουλτούρα δεν τους θέτει ξεκάθαρα στους υπαλλήλους.

Η επιρροή της Διοίκησης στην Κουλτούρα

Ο τρόπος διοίκησης είναι πολύ σημαντικός σε μια επιχείρηση και επηρεάζει άμεσα την εταιρική κουλτούρα της. Εάν η διοίκηση γίνεται από δυνατούς ηγέτες τότε αυτό το στυλ εμφανίζεται και στα κατώτερα στρώματα διοίκησης αποτελώντας έτσι και τον κύριο λόγο δημιουργίας της ανάλογης εταιρικής κουλτούρας. Το ίδιο θα ισχύσει εάν η ανώτερη διοίκηση είναι διεφθαρμένη (τρανό παράδειγμα η ελληνική πολιτική σκήνη), με την ίδια λογική όλα τα κατώτερα στρώματα διοίκησης θα είναι διεφθαρμένα με αποτέλεσμα την δημιουργία της ανάλογης εταιρικής κουλτούρας.

Χαρακτηριστικά μια επιτυχημένης εταιρικής κουλτούρας.

Μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που κάνουν μια εταιρική κουλτούρα επιτυχημένη:

Μέριμνα . Αυτό σημαίνει ότι οι υπάλληλοι έχοντας την ευθύνη των πράξεων τους, μεριμνούν για το καλό τόσο του πελάτη όσο και της επιχείρησης. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται πολύ καλή εξυπηρέτηση πελατών αλλά και θετικό περιβάλλον εργασίας.

Καινοτομία. Εάν ο πρόεδρος μιας επιχείρησης προτείνει στους υπαλλήλους να δώσουν κάποια ιδέα και μετά κατακεραυνώνει τους υπαλλήλους γιατί οι ιδέες αυτές περιλαμβάνουν ρίσκο δημιουργεί πολύ αρνητικό περιβάλλον. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον οποιαδήποτε καινοτόμα ιδέα που μπορεί να βοηθήσει πολύ την επιχείρηση δεν έρχεται στην επιφάνεια υπό τον φόβο της απόλυσης. Οι υπάλληλοι που έχουν τις ιδέες αυτές θα γίνουν και αυτοί στρατιωτάκια και η εταιρική κουλτούρα θα είναι αυτή της στείρας παραγωγής.

Ρίσκο. Μια επιτυχημένη επιχείρηση θα είναι ικανή να αναλάβει τα ρίσκα που πρέπει και να τα μετατρέψει σε στρατηγικό και οικονομικό πλεονέκτημα. Περιλαμβάνει την προσοχή στην φήμη και τα κέρδη. Οι υπάλληλοι πρέπει να προβλέπουν τις συνέπειες των αποφάσεών τους. Αυτού του τύπου διαχείριση ρίσκου μπορεί να ανεβάσει την αξία της επιχείρησης.

Ηθική . Παραμελημένη έννοια σήμερα, αλλά και πάντα, στην χώρα μας, είναι συνήθως η ποιότητα που κρατάει την εταιρική κουλτούρα μιας επιχείρησης. Ένας αποτελεσματικός ηγέτης θα έχει δημιουργήσει έναν γραπτό ηθικό κώδικα για την επιχείρηση. Αυτός ο κώδικας όχι μόνο θα πρέπει να εφαρμόζεται ανελλιπώς αλλά θα πρέπει και να δυναμώνει διαρκώς. Η ηθική των υπαλλήλων θα πρέπει να είναι βασικός παράγοντας αξιολόγησης της επίδοσης τους.

Στόχος. ‘Αν δεν ξέρεις που να πας, όλοι οι δρόμοι θα σε πάνε εκεί.’ Ένας ηγέτης έχει κάνει καλά την δουλειά του όταν οι υφιστάμενοι έχουν μια αίσθηση συνέχειας. Εάν οι υπάλληλοι αντιληφθούν ότι η επιχείρηση πηγαίνει όπου φυσάει ο άνεμος  θα ενεργήσουν και αυτοί αναλόγως. Ο ηγέτης πρέπει να δίνει πάντα την αίσθηση ότι κατευθύνει προς συγκεκριμένους στόχους της επιχείρηση, με την απαραίτητη διάθεση για αλλαγή, όταν αυτή κάνει την πορεία προς τον στόχο πιο εύκολη.

Εμπιστοσύνη. Η αμοιβαία εμπιστοσύνη είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι μιας αποτελεσματικής ηγεσίας. Ο ηγέτης μιας επιχείρησης πρέπει να εμπιστεύεται τους υφιστάμενους να κάνουν την δουλειά τους και να μην είναι μονίμως πάνω από το κεφάλι τους διαλύοντας την κουλτούρα εμπιστοσύνης. Όταν και οι υπάλληλοι εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον δημιουργείται η αίσθηση της ομάδας και όλοι μαζί δουλεύουν για τους ξεκάθαρους στόχους της επιχείρησης. 

Στο επόμενο άρθρο λοιπόν θα δούμε παραδείγματα και μερικά ακόμα χαρακτηριστικά της εταιρικής κουλτούρας.

Δείτε επίσης:   Μερικές συμβουλές για να γίνετε καλύτεροι Μάνατζερ.

                         Η ανάλυση 360 μοιρών. 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση