Εξαγωγές τον καιρό της κρίσης

Από το περιοδικό PRODUCTIVE HABITS

Στην δύση του 2016 η Ελληνική επιχειρηματικότητα βρίσκεται αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις. Η εσωτερική κατανάλωση συνεχίζει να υποχωρεί σημαντικά και σε συνδυασμό με την υπερφορολόγηση νοικοκυριών και επιχειρήσεων δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα.

Είναι άσκοπο να αναφέρουμε χίλιο υπόμενες απόψεις στηριγμένες στις βασικές αρχές των οικονομικών και της αγοράς, όταν αυτές δεν υιοθετούνται από τα Ευρωπαϊκά κέντρα αποφάσεων.

Οι Ελληνικές επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες εκ των συνθηκών περισσότερο σήμερα από οποιοδήποτε άλλη στιγμή να επιδείξουν σημάδια εξωστρέφειας, προσφέροντας στην Ελληνική οικονομία την αναγκαία ανάσα επιβίωσης και ανάπτυξης, όπως λέει και ο Αμερικάνος συγγραφέας Charles R. Swindoll η στάση μας στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τα γεγονότα είναι πιο σημαντική από τα ίδια τα γεγονότα.

Όπως έχει τονίσει και ο έμπειρος Γερμανός οικονομολόγος Daniel Gros αν και η Ελλάδα αύξανε τις εξαγωγές κατά 20 δισ. τα τελευταία χρόνια, όπως η Πορτογαλία, τότε το ΑΕΠ της χώρας θα ήταν 15% υψηλότερο, η ανεργία 5% χαμηλότερα και η οικονομία σε ανάπτυξη.

Κανείς δεν υποστηρίζει πως στο να φτάσουμε στο ζητούμενο δηλαδή την ουσιαστική αύξηση των εξαγωγών αλλά και στην διαμόρφωση θετικού εμπορικού ισοζυγίου είναι μια εύκολη διαδικασία, άλλωστε είναι το ζητούμενο, το «Άγιο δισκοπότηρο» όλων των κανονικών οικονομιών του πλανήτη.

Σήμερα μετά μέσα που μας προσφέρει η ψηφιακή εποχή σχεδόν το σύνολο των επιχειρήσεων τους δίνεται η δυνατότητα τουλάχιστον να προσπαθήσουν στο να αναπτύξουν εξαγωγική δραστηριότητα, με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν αναζητώντας και δημιουργώντας νέα κανάλια πωλήσεων και χρηματοδοτήσεων, αξιοποιώντας τις τεράστιες δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου (B2B, B2C) και του Trade Finance ως εργαλείο χρηματοδότησης εξαγωγών.

Θέλω να εξάγω, από πού όμως ν’ αρχίσω; Πως θα πάω να πουλήσω; Τι πρέπει να ξέρω; πως θα προετοιμαστώ και πως θα διαπραγματευτώ;.

Η οργανωτική δομή μιας επιχείρησης και η σωστή στελέχωση είναι σημαντικός παράγοντας στο να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Πριν ξεκινήσετε να δαπανάτε τα πολύτιμα κεφαλαία σας σε μελέτες και έρευνες αγοράς που πιθανόν δεν γνωρίζετε να αναλύετε ή στο να λαμβάνετε μέρος σε δαπανηρές εκθέσεις χωρίς να έχετε προβεί στην κατάλληλη προετοιμασία και προσδιορίσει τους ακριβείς στόχους σας ή ακόμα να προβαίνετε σε δαπάνες διαφημίσεις στο google AdWords όταν αγορά στόχος σας είναι η Ρωσία, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό, έναν ειδικό επί των εξαγωγών , έναν export coach, το σίγουρο είναι πως θα σας γλιτώσει χρόνο και θα σας εξοικονομεί πολύτιμα κεφάλαια.

Ένας export coach θα σας βοηθήσει στον καθορισμό της στρατηγικής των εξαγωγών, στην εκπαίδευση των στελεχών της εταιρίας που ασχολούνται μ’ αυτές , την παροχή τεχνογνωσίας και θα μειώσει εάν όχι θα εκμηδενίσει τα βασικότερα των λαθών που προβαίνουν οι επιχειρήσεις στο ξεκίνημα της προσπάθειάς τους.

Κλείνοντας θα έλεγα το εξής : Μπορείτε αλλά δεν το γνωρίζετε…….

Μείνετε συντονισμένοι σύντομα θα αναλύσουμε νέα κανάλια πωλήσεων , συγκεκριμένους τρόπους που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε ή ν’ αναπτύξετε τις εξαγωγές σας.

Αφήστε μια απάντηση