Γιατί τα online βιογραφικά είναι ένα must για τα άτομα που αναζητούν δουλειά.

Στην εποχή όπου τα πάντα είναι σε ηλεκτρονική μορφή, το να κάνετε εύκολο τον εντοπισμό της επαγγελματικής σας παρουσίας και των υπηρεσιών σας, μπορεί να είναι το κλειδί στην ανεύρεση θέσεων εργασίας. Ένα προφίλ στο LinkedIn δεν είναι αρκετό. Για να εντυπωσιάσετε τους υποψήφιους πελάτες και τα διευθυντικά στελέχη που κάνουν προσλήψεις, χρειάζεστε ένα βιογραφικό on line.

Πως θα πρέπει να είναι αυτό; H Ambra Benjamin, που στρατολογεί μηχανικούς, σε ένα άρθρο της στο Quora, λέει ότι ένα βιογραφικό on line πρέπει να είναι ταυτόχρονα περιεκτικό και διαδραστικό. Αυτό μπορεί να παρέχεται σ’ ένα καλοφτιαγμένο website.

“Αν έχετε ένα αποτύπωμα on line, και μπήκατε στον κόπο να το συμπεριλάβετε στο βιογραφικό σας, τότε θα κάνω κλικ”. Αυτό περιλαμβάνει προσωπικούς τομείς, προφίλ στο Quora, ψευδώνυμα στο Twitter, συνδρομές στο GitHub (project που έχετε ανεβάσει ή συνεισφέρει), λογαριασμοί στο Dribble, ή οτιδήποτε επιλέξατε να καταγράψετε. “Σχεδόν δύο φορές στις τρεις, κάνω κλικ στο website ενός υποψηφίου ή στον λογαριασμό του στο Twitter. Είναι ένα από τα πιο αγαπημένα κομμάτια της στρατολόγησης. Ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου βγει.”

Εκεί μέσα ακριβώς είναι η ομορφιά ενός βιογραφικού που σπάει τα όρια του χαρτιού. Με ένα website μπορείς να επικοινωνήσεις όχι μόνο περισσότερες πληροφορίες, αλλά μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις εικόνες και ήχο για να προσθέσεις πλούτο στο προφίλ σου.

Φανταστείτε να είστε ένας μουσικός που ψάχνετε για συναυλίες. Είναι καλύτερο να στείλετε στους υποψήφιους μια λίστα των συμμετοχών σας ή μια ταινία επίδειξης; Το ένα δείχνει τι σχεδιάζετε να κάνετε. Το άλλο καταδεικνύει τις δεξιότητές σας σαν ερμηνευτής, που είναι και το πιθανότερο για να σας προσλάβουν.

Ο DJ χορευτικής μουσικής Damien Paul, συνιδρυτής της φίρμας Rabbit Revolution, έχει πάρει πολύ στα σοβαρά αυτή την συμβουλή σε μια καλλιτεχνική σελίδα όπου περιλαμβάνει βραβεία, σημαντικές συναυλίες και μια επιλογή δειγμάτων από τις καλύτερες μίξεις του. Οι υποψήφιοι πελάτες γνωρίζουν ακριβώς τι θα τους βγει όταν τον προσλαμβάνουν.

Αν υπάρχουν όρια στον ήχο και στο βίντεο, αυτό είναι διότι είναι μόνο στιγμιότυπα στον χρόνο που μπορεί να μην αντιπροσωπεύουν πλήρως αυτά που έχετε πετύχει. Ένας κατάλογος με συναυλίες μπορεί να βοηθήσει, αλλά ακόμα κι αυτό αφήνει τρύπες. Τι μπορείτε να κάνετε για να γεμίσετε αυτά τα κενά; Δημοσιεύστε την ιστορία σας.

Αυτό έκαναν η Αθηνά και ο Δημήτρης. Κάντε κλικ στην σελίδα “Λίγα λόγια για μας” του website για την επιχείρηση της Αθνάς , Craftaholic.gr και θα μάθετε ότι μένουν στο Δισπήλιο, δίπλα στην Καστοριά με τα δυο σκυλάκια τους, τον Μπούλη και τη Μαλού. Εκεί η Αθηνά δημιούργησε την βάση από την επιχείρηση της με χειροποίητα προϊόντα που έχει σήμερα. Όπως ακριβώς είναι ευκολότερο να κάνετε κλικ στο κουμπί «αγορά», όταν γνωρίζετε από ποιον αγοράζετε, έτσι και τα διευθυντικά στελέχη είναι πιθανότερο να προσλάβουν ένα άτομο με το οποίο αισθάνονται ένα δεσμό.

Το δίκτυο μπορεί επίσης να κάνει πιο εύκολη την σύνδεση. Αντί να στείλετε ένα βιογραφικό στο ταχυδρομείο και να περιμένετε ένα τηλεφώνημα που μπορεί να μην έρθει ποτέ, προσθέτοντας μια φόρμα επικοινωνίας καθώς και κουμπιά των social media, μπορεί να σας φέρουν σε επαφή με γραφεία ευρέσεως εργασίας μέσα σε λίγα λεπτά μόλις επισκεφθούν το site σας. Χρειάζεστε μια ιδέα σχεδιασμού; Η συγγραφέας παιδικών παραμυθιών Εύη Γεροκόστα χρησιμοποιεί μια καθαρή σελίδα που αφαιρεί τους περισπασμούς με όλους τους συνδέσμους στην αριστερή πλευρά της σελίδας. Εκεί μάλιστα ενθαρρύνει τους επισκέπτες να επικοινωνήσουν μαζί της για τα βιβλία της.

Τελικά, ένα περιεκτικό website μπορεί να δώσει ζωή στην φίρμα σας και την μοναδικότητά σας με τρόπους που ένα βιογραφικό σε χαρτί ούτε ένα καταπληκτικό LinkedIn προφίλ δεν μπορούν να το κάνουν. Ο Φωτογράφος Αντώνης Πολιτάκης συνυφαίνει πολλαπλές σελίδες σε μια τρομερή παρουσίαση on line της καριέρας του, των φωτογραφιών του και της εξέλιξής του. Σας προσκαλεί να εξερευνήσετε πρώτα και μετά να αγοράσετε.

Φανταστείτε να προσπαθείτε να επικοινωνήσετε όλα αυτά μέσα από ένα βιογραφικό σε χαρτί. Είναι αδύνατον, έτσι; Ίσως γι’ αυτό η Ambra Benjamin, λέει ότι το να κάνει κλικ μέσα σε websites και σελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι το «αγαπημένο της κομμάτι» της διαδικασίας στρατολόγησης. Δείχνουν τι έχετε κάνει, αλλά επίσης και ποιος είστε.

Αφήστε μια απάντηση