Η σημασία της υπογραφής στο Gmail για το Personal Branding

Από τον Αλέξιο Βανδώρο για το περιοδικό Productive Habits

Δημιούργησα τον πρώτο λογαριασμό μου στο Gmail το 2004 όταν ένας συμπαίκτης μου τότε μου έστειλε μία ειδική πρόσκληση. Στα τότε πρώτα βήματα του υπήρχε μία μυστικιστική διαδικασία όπου μπορούσε κανείς συμμετέχει μόνο με πρόσκληση ενός ήδη υπάρχοντος μέλους. Τότε είχα την έμπνευση, ή την τύχη για κάποιους, να δημιουργήσω έναν λογαριασμό με το ονοματεπώνυμο μου ([email protected]) και όχι κάτι του τύπου “toohardtodie” ή “paidaros” και άλλα τέτοια συναφή που επέλεξαν πολλοί γνωστοί μου στις νεαρές και ανέμελες τότε ηλικίες…

Στην εποχή που ζούμε τώρα, της επαφής μέσω μηνυμάτων και αλληλογραφίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είναι σημαντικό να συνδέσετε την προσωπική σας μάρκα (personal brand) με τις επαφές σας με έναν επαγγελματικό και ταυτόχρονα φιλικό τρόπο. Σκεφτείτε το ως σταθερό σας στο διαδίκτυο. Για να μην χάνονται τα επιχειρηματικά σας μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, πρέπει να ρίξετε μια ματιά σε αυτό που βλέπουν οι άλλοι άνθρωποι. Εξίσου σημαντικό είναι και αυτό που δεν βλέπουν – τα στοιχεία επικοινωνίας μαζί με το branding σας.

Με ποιον τρόπο μπορεί η προσωπική σας μάρκα να παράγει περισσότερες αλληλεπιδράσεις στο Gmail;
Η λύση είναι η δημιουργία μιας απλής, αποτελεσματικής και εντυπωσιακής υπογραφής με εμφανείς συνδέσμους όπου μπορεί κάποιος να βρει το εμπορικό σας σήμα ή εσάς τον ίδιο online. Μια γραμμή κειμένου ή δύο δεν αρκεί για να τραβήξει την προσοχή των αναγνωστών των email σας, χρειάζεται μια συνεπής συνολική εικόνα που περιγράφει σαφώς το personal brand ή/και την επιχείρησή σας.

Προσωπικά επικοινωνώ μέσω emails καθημερινά με τους περισσότερους συνεργάτες μου σε όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του ομίλου επιχειρήσεων μου. Κάποτε άκουσα σε ένα σεμινάριο έναν ορισμό του email που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση και τον έχω υιοθετήσει.

«Τα emails είναι τα θέλω των άλλων ανθρώπων από τη ζωή σου».
Για σκέψου το λίγο αυτό… Με το email κάποιος άλλος είτε σου ζητάει να κάνεις κάτι, είτε σε ρωτάει κάτι για να πάρει απάντηση, είτε σου στέλνει έναν λογαριασμό και θέλει χρήματα, είτε θέλει να σου πουλήσει κάτι, είτε θέλει να σε προσκαλέσει κάπου (άρα θέλει το χρόνο σου). Δε θα σου στείλει email (ακόμα…) για να δει τι κάνεις και πως τα περνάς, θα σε πάρει τηλέφωνο για αυτό το σκοπό. Δε θα σου στείλει email (ακόμα…) για να σου ευχηθεί χρόνια πολλά, θα σου στείλει μήνυμα στο κινητό ή προσωπικό μήνυμα στο facebook ή απλά θα σε κάνει tag μαζί με άλλους 63 Κωνσταντίνους που είναι και η τάση της εποχής…

Όταν συνειδητοποιήσει κανείς ότι τα emails είναι ένας τρόπος επικοινωνίας όπου ο ένας ζητάει από τον άλλο κάτι, τότε μπορεί και να το χρησιμοποιήσει για την καλλιέργεια των σχέσεων του, έχοντας βεβαιωθεί ότι το προσωπικό του brand είναι επαγγελματικό, αξιοπρόσεχτο και σωστά παρουσιασμένο ως υπογραφή. Στο e-book με τίτλο «Personal Branding – το πραγματικό μου ονοματεπώνυμο» (το οποίο μπορείς να κατεβάσεις δωρεάν εδώ http://alexvandoros.com/ebook) αναπτύσσω διεξοδικότερα τη συνολική στρατηγική για τη δημιουργία ενός σωστού personal brand.

Επειδή οι πρακτικές συμβουλές είναι πάντα και οι πιο χρήσιμες, ακολουθούν διάφοροι τρόποι βελτίωσης της υπογραφής του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου στο Gmail για να έχετε περισσότερες προβολές και απαντήσεις. Αντίστοιχα ισχύουν και για τον οποιοδήποτε πάροχο ηλεκτρονικής αλληλογραφίας χρησιμοποιείτε.

• Περιλάβετε μια εικόνα με το λογότυπο σας
Το λογότυπό σας είναι εμφανές στον ιστότοπό σας και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media). Είναι σημαντικό να το συμπεριλάβετε και στην αλληλογραφία σας στο Gmail για να είστε συνεπείς. Αυτό μπορεί εύκολα να προστεθεί στις ρυθμίσεις σας εισάγοντας το σύνδεσμο της εικόνας σας απευθείας από τον ιστότοπό σας και κάνει μεγάλη διαφορά στην υπογραφή σας. Λάβετε υπόψη ότι αυτό θα παρατηρηθεί τόσο στους υπολογιστές όσο και στις έξυπνες συσκευές.

• Αποφύγετε να γράφετε πάρα πολλές πληροφορίες
Διατηρήστε τις υπερσυνδέσεις σας (hyperlinks) και άλλες πληροφορίες σχετικά με την προσωπική σας μάρκα σαφείς, απλές και ξεκάθαρες. Θυμηθείτε ότι ο ιστότοπός σας και τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να παράσχουν πρόσθετες πληροφορίες, οι οποίες δεν χρειάζεται να συμπεριληφθούν στην υπογραφή σας. Με τον τρόπο αυτό θα οδηγήσετε τους ενδιαφερόμενους είτε προς την προσωπική σας ιστοσελίδα (κερδίζοντας έτσι και εισερχόμενο traffic και ανεβάζοντας τα στατιστικά της επισκεψιμότητας σας) είτε προς τα social media προφίλ σας, κερδίζοντας έτσι πιθανά likes και views.

• Χρησιμοποιείτε μόνο μία γραμματοσειρά
Ανάλογα με την εμφάνιση του λογοτύπου σας και του κειμένου στον ιστότοπό σας, η υπογραφή σας στο Gmail θα φαίνεται καλύτερα εάν χρησιμοποιείτε μία μόνο γραμματοσειρά. Η ενότητα «ρυθμίσεις» επιτρέπει προσαρμογές χρώματος και μεγέθους και αυτές οι πληροφορίες μπορούν να εισαχθούν σε ένα πρόγραμμα λογισμικού επεξεργασίας κειμένου όπως το Microsoft Word. Αφού δημιουργήσετε το επιθυμητό look, απλά αντιγράψτε και επικολλήστε το στη ρύθμιση υπογραφής του email στο Gmail.

• Ελέγξτε άλλες παρεμφερείς υπογραφές
Δώστε προσοχή στις υπογραφές άλλων επαγγελματικών εταιρειών ή/και προσώπων, και αυτό θα σας δώσει ιδέες σας σχετικά με το πώς να δημιουργήσετε τη δική σας. Αποφύγετε την επανάληψη της υπογραφής κάποιου άλλου, αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήστε αυτά τα παραδείγματα για να εμπνευστείτε για τη δική σας υπογραφή με βάση την εικόνα σας.

Δεδομένου ότι η αλληλογραφία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο για την οικοδόμηση του προσωπικού σας brand, μπορείτε με μια απλή ανασκόπηση και προσεγμένη σχεδίαση, το εμπορικό-προσωπικό σας σήμα να ξεχωρίσει στους αναγνώστες σας μέσω του Gmail και να προσελκύσει νέες συνεργασίες δημιουργώντας μεγάλες προοπτικές!

αλέξιος βανδώρος
www.alexvandoros.com

…………………
Social Media
Facebook: www.facebook.com/alexvandoros
YouTube: www.youtube.com/alexvandoros
Linkedin: http://gr.linkedin.com/in/alexvandoros

Αφήστε μια απάντηση