H ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΠΩΛΗΤΗ

Από τον Κωνσταντίνο Βαλαβάνη για το περιοδικό Productive Habits

Σας έχει τύχει ποτέ να δείτε κάποιον άνθρωπο για πρώτη φορά σε μια επαγγελματική συναναστροφή και να τον απορρίψετε εξαιτίας της οπτικής του εικόνας ή της συμπεριφοράς του ; Έχετε ποτέ σκεφτεί ότι το ίδιο ακριβώς μπορεί να έχει συμβεί και με εμάς σε μια στιγμή της ζωή μας όταν μας πρωτογνώρισε κάποιος άλλος σε ένα μαγαζί, σε ένα γραφείο, σε μια επαγγελματική ομήγυρη ;

 


Είναι γεγονός ότι η πρώτη εικόνα σε μια γνωριμία είναι τόσο καταλυτική, που μπορεί να κρίνει την συνέχεια ή όχι της επαγγελματικής μας σχέσεις με άλλους ανθρώπους. Πάρτε παράδειγμα από την καθημερινότητα σας την προσωπική. Όταν θέλετε να γνωρίσετε έναν άνθρωπο του αντίθετου φύλου που σας άρεσε, δεν βάζετε τον καλύτερο σας εαυτό τόσο σε επίπεδο συμπεριφοράς όσο και εικόνας για να μην σας απορρίψει…;; Αυτή λοιπόν η πιθανότητα της απόρριψης εξαιτίας της πρώτης μας εικόνας, ελλοχεύει και στις επαγγελματικές γνωριμίες !

Όλο αυτό βέβαια απορρέει από κάποιους φυσικούς μηχανισμούς που έχουμε χτίσει στο υποσυνείδητο μας ο καθένας από εμάς, ανάλογα με το περιβάλλον μας, τη κουλτούρα, τις προσλαμβανόμενες γνώσεις μας, την επαγγελματική μας εμπειρία, τις κοινωνικές μας συναναστροφές.

Παρ όλα όμως τα παραπάνω, υπάρχουν κάποια κοινώς αποδεκτά χαρακτηριστικά και συμπεριφορές, τα οποία καταλαβαίνει και αποδέχεται η κοινωνία μας και το υποσυνείδητο μας, σε γενικές γραμμές, ώστε να είμαστε αποδεκτοί μέσα στην καθημερινότητα μας που συναναστρεφόμαστε με άλλους ανθρώπους

Τα χαρακτηριστικά που χρειάζεται να έχει κάποιος που ασχολείται με τις πωλήσεις είναι:
• Καλή εξωτερική εμφάνιση με καθαρά ρούχα και παπούτσια, τα οποία συνάδουν με την δουλειά που κάνει ο πωλητής.
o Σκεφτείτε έναν πωλητή που πηγαίνει σε φαρμακεία για να πουλήσει φάρμακα ή καλλυντικά, να μπαίνει με σαγιονάρα και βερμούδα στο μαγαζί… για να μιλήσει με τον φαρμακοποιό..!
o Τον πωλητή αυτοκινήτων σε μια αντιπροσωπία αυτοκινήτων, με φόρμες και τσιγάρο στο χέρι…  
• Φυσικό και ευγενικό χαμόγελο όταν συστηνόμαστε
• Δυνατή και ζεστή χειραψία κοιτώντας στα μάτια τον άνθρωπο που έχουμε απέναντι μας και όχι το χρώμα από τα πλακάκια του γραφείου..

(1ος Χρυσός κανόνας: Τα πρώτα 7 δευτερόλεπτα είναι απολύτως καταλυτικά για την αποδοχή μας ή όχι από τον συνομιλητή μας)

• Καθαρός και ευγενικός λόγος που να αποπνέει σοβαρότητα και σιγουριά
• Καλή γνώση του αντικειμένου για το οποίο θα μιλήσουμε
• Δεν ασχολούμαστε με το κινητό μας και το βάζουμε στο αθόρυβο, λέγοντας το στον συνομιλητή μας, ώστε να κατανοήσει την σοβαρότητα της συνάντηση μας και το βάρος που της δίνουμε εμείς οι ίδιοι. Να είστε σίγουροι πως αν χτυπήσει το δικό του τηλέφωνο, θα κάνει το ίδιο που κάνατε και εσείς
• Η στάση του σώματος μας είναι σημαντική. Δεν πρέπει να είμαστε ξαπλωμένοι στην καρέκλα (αν αυτό σας θυμίζει κάτι..) και πρέπει να είμαστε στραμμένοι προς την πλευρά του συνομιλητή μας κοιτώντας τον στα μάτια
• Πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτά που μας λέει ο συνομιλητής μας για να μπορούμε να απαντάμε σωστά. Και βέβαια να θυμάστε πάντα… (2ος χρυσός κανόνας: 20% μιλάμε εμείς και 80% ακούμε τον συνομιλητή μας), αλλιώς αν είναι να πούμε αυτά που ξέρουμε σας ποίημα και να σηκωθούμε να φύγουμε, δεν θα καταφέρουμε τίποτα στη συνάντηση μας..
• Δώστε στον συνομιλητή σας να καταλάβει και να κατανοήσει τι τον θέλετε, ποια είναι η χρησιμότητα σας στη συνεργασία σας, τι θα κερδίσει από εσάς..
• Όταν φύγετε από την συνάντηση να έχετε κάνει ξεκάθαρα τα παραπάνω και να έχετε συμφωνήσει το επόμενο βήμα της συνεργασίας σας. Μην αφήνετε τον υποψήφιο πελάτη σας με την απορία για το … ‘’και μετά τι’’..;;

Υπάρχουν και άλλα εξίσου ή λιγότερο σημαντικά με τα παραπάνω, τα οποία ξεχωριστά αν τα αναλύσουμε θα εξάγουμε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα για το πώς μπορεί κάποια πράγματα να ακούγονται απλά και φυσικά, αλλά να είναι καταλύτες σε μια πρώτη θετική ή αρνητική εικόνα μας.
Οι υποψήφιοι πελάτες μας, μας δίνουν την εκτίμηση που θα δώσουμε πρώτοι εμείς στον εαυτό μας, γι’ αυτό να είστε σίγουροι. Μα πάνω από όλα να είσαστε σίγουροι για τον εαυτό σας !!

ΚΑΛΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ !!

Αφήστε μια απάντηση