Η μεγαλύτερη αλλαγή του Επιχειρήν τον 21ο αιώνα

Δημιουργήθηκαν πολλά βιβλία και ταινίες επιστημονικής φαντασίας με περιεχόμενο ιστορίες μέλλοντος ότι θα βρισκόμαστε στο έλεος των μηχανημάτων – ρομπότ,  ότι η ανεργία θα ανέβει στα υψη και θα μπορούν μόνο αυτοί που έχουν τόσο μεγάλο όγκο χρημάτων να αγοράσουν και να χρησιμοποιούν τα ρομπότ και έτσι να επιβιώσουν. 

 

“Αυτή η επιστημονική φαντασία του μέλλοντος, παύει να είναι πλέον να είναι φαντασία”

 

Διανύσαμε το 2020 μια πάρα πολύ δύσκολη χρονιά, όπου πάρα πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έβαλαν λουκέτο και όσες δεν έβαλαν δεν ξέρουν τι τους επιφυλάσει το μέλλον…Οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έζησαν, αναζήτησαν τρόπους προσαρμογής σε νέα δεδομένα και μέσα (eshop – internet marketing) που φαίνεται να μην εξαρτώνται από αντίστοιχες δυσκολίες. Επειδή όμως οι μεγάλες εταιρείες (όπου είχαν πολύ μεγαλύτερο κεφάλαιο) έκαναν το ίδιο, η ανισότητα στα εργαλεία- μέσα είναι τεράστια. 

 

Όλοι έχουμε καταλάβει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων αγοράζει από μεγάλες εταιρείες και όσο περνούσε ο χρόνος, οι μεγάλες εταιρίες θα ήταν οι μόνες που θα εμέναν όρθιες στην αγορά. Ανεξάρτητα από την δύσκολη περίοδο του 2020,  η περίοδος του 2020 έκανε πιο σύντομη την διαδικασία αυτή. 

 

Εταιρείες όπως Super Market, ηλεκτρονικά είδη, βιβλιοπωλεία, eshop, φούρνοι, ένδυση και σχεδόν όλα αυτά που αγοράζει κάθε καταναλωτής, υπάρχουν σε μεγάλες εταιρείες όπου μπορείς να τα αγοράσεις πιο φτηνά (για το λόγο ότι παίρνουν υπερχονδρική), πιο γρήγορα (γιατί αγοράζεις πολλά από ένα μαγαζί που τα έχει όλα) και πιο ευχάριστα 

(λόγο της εντυπωσιακής αισθητικής του καταστήματος). 

 

Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα όμως υπάρχει λύση…

 

Μέχρι τώρα αναφέραμε πως οι μεγάλες εταιρίες έχουν γιγάντιο πλεονέκτημα στα προϊόντα, όμως δεν συμβαίνει μόνο αυτό. Όλο και περισσότερες ιδέες δημιουργούνται στην αγορά με σκοπό να καλύψουν και το ανθρώπινο δυναμικό μιας εταιρείας.Εταιρείες όπου χρειάζονται πωλητες, γραμματείς, delivery, σερβιτόρους, διαχειριστές eshop, δεν χρειάζεται να έχουν δικούς τους υπαλλήλους, αλλά μπορούν να απευθυνθούν σε μεγάλες εταιρείες που έχουν μεγάλο αριθμό καταρτιζομένων ανθρώπων πάνω στο αντικείμενο και να γλιτώσουν ασφάλεια του εργαζομενου, διαχείριση του εργαζομένου και τελικα να μειωθούν τα έξοδα. 

 

Γιατι να το κάνουν αυτό; 

 

Εταιρείες που έχουν 20 καταρτισμένους γραμματείς όπου η εταιρεία παρέχει 24ωρη υπηρεσία γραμματειακής υποστήριξης και η συμφωνία με μια επιχείρηση όπου χρειάζεται γραμματείς κοστίζει όσο περίπου θα κόστιζε το 8ωρο ενός εργαζομένου, χωρίς ασφάλεια, χωρίς μπελάδες αλλά αντιθέτως με επαγγελματικό προφίλ.(γιατί καμιά εταιρεία δεν θέλει να χαλάσει την φήμη της) Το ίδιο παράδειγμα μπορεί να ισχύει και σε πωλητές, σε σερβιτόρους, σε διαχειριστές software προγραμμάτων,σε Ντιλιβεράδες κ.τ.λ.

 

Με βάση αυτο, αναφερόμαστε στην εποχή όπου αρχίζει να ακυρώνει την συνεργασία εργοδότη με υπάλληλο και αρχίζει να είναι πιο συμφέρουσα η συνεργασία επιχειρηματία με άλλον επιχειρηματία που του καλύπτει τις ανάγκες του. 

 

Συμπερασματα

 

  1. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα επιβιώνουν μόνο στην περίπτωση που ελαττώνουν έξοδα και τα περισσότερα έξοδα είναι στο ανθρώπινο δυναμικό. Έτσι θα αναγκαστούν να κάνουν εξωτερικές συνεργασίες με άλλες εταιρείες που παρέχουν καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό όπου συμφέρει περισσότερο. 
  2. Για όσους δεν είναι επιχειρηματίες αλλά αναζητούν να εργαστουν σαν υπάλληλοι, θα υπάρχουν υπερβολικά ελάχιστες θέσεις για επιχειρησεις κλασικού τύπου, οι τυχεροί θα δουλεύουν σε εταιρείες που παρέχουν ανθρωπινο δυναμικο σε άλλες εταιρείες. π.χ Ντιλιβεράς σε μια μεγάλη εταιρεία όπου παρέχε την υπηρεσία delivery σε όσους χρειάζονται. 
  3. Το άτομο που δεν θα δουλεύει σε μια εταιρεία παροχής ανθρώπινου δυναμικού και δεν θα είναι μεγάλος επιχειρηματίας, θα είναι σε μια πολύ δύσκολη θέση…αυτό το άτομο θα το ονομάσουμε εν δυνάμη δελφινι που θα αναφερθώ σε επόμενο άρθρο. 



Ανδρέας Τσουκίδης 

Business Developer HR



Αφήστε μια απάντηση