Μερικές συμβουλές Μάρκετινγκ που είναι διαχρονικές

Γιατί κάποιες φορές πρέπει να επιστρέφεις στα βασικά.

 

merikes symvoules marketing diahronikesΤο Μάρκετινγκ έχει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο γιατί η κρίση επιτάσσει πλέον πολύ μεγαλύτερη απόδοση σε σχέση με τα χρήματα που επενδύονται σε διαφήμιση αλλά και λόγο της παράλληλης εξέλιξης των social media σε κυρίαρχους παίχτες στην αρένα της διαφήμισης. Μερικές φορές όμως κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Το κοινό μας δεν έχει αλλάξει τόσο πολύ όσο τα μέσα με τα οποία το προσεγγίζουμε και οι βασικές αρχές δεν πρέπει να παραμελούνται στην ανάπτυξη στρατηγικών μάρκετινγκ. Δείτε λοιπόν μερικές από αυτές τις συμβουλές που είναι διαχρονικές και δεν έχουν να κάνουν με το μέσο αλλά με τον αποδέκτη.

 

 

Ακούστε. Οι άνθρωποι πάντα έχουν την ανάγκη να τους ακούσουμε και να τους καταλάβουμε. Αυτό είναι βασικό για έναν οργανισμό που δεν πρέπει να το ξεχνάει αλλά να κοιτάει να το αναπτύσσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ακούστε και προσπαθήστε να καταλάβετε πραγματικά τι θέλουν και τι δεν θέλουν οι πελάτες σας.

 

Ρωτήστε. Μην φοβάστε να ρωτήσετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και μπορείτε εσείς να βοηθήσετε. Είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει ανταπόκριση που πολλές φορές μπορεί να σας δείξει γιατί δεν έρχονται οι πωλήσεις, γιατί το προϊόν ή υπηρεσία σας δεν ταιριάζει στο κοινό που απευθύνεστε και να γλιτώσετε χρόνο και χρήματα.

 

Λύστε το πρόβλημά τους. Αφού ακούσετε ή και ρωτήσετε το κοινό σας, λύστε το πρόβλημά του με τρόπο που να δείξει ότι ήσασταν πάντα εκεί για αυτό. Μην έχετε τόσο στο μυαλό σας την ΄πώληση΄όσο την εξυπηρέτηση ενός ανθρώπου και την επίλυση του προβλήματός του.

 

Αξία. Το περιεχόμενο που προσφέρετε στις καμπάνιες σας πρέπει να προσθέτει αξία. Να είναι πολύτιμο για το κοινό σας, να το διασκεδάζει, να το ενημερώνει, να έχει αξία. Έτσι θα χτίσετε την απαραίτητη εμπιστοσύνη που χρειάζεστε.

 

Ευχαριστείτε τον πελάτη. Μπορεί να ακούγεται κάπως παλαιομοδίτικο σαν πρακτική αλλά ένα χειρόγραφο σημείωμα που ευχαριστεί τον πελάτη μπορεί να κάνει θαύματα στην δημιουργία και συντήρηση της υγιούς σχέσης με αυτόν. Πότε ήταν η τελευταία φορά που στείλατε ένα ή λάβατε ένα;

 

Κρατάτε τις υποσχέσεις. Πόσες φορές όλοι μας αγοράσαμε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που δεν έκανε αυτό που μας υποσχέθηκαν. Μπορεί να φαίνεται παράλογο αλλά οι περισσότερες επιχειρήσεις δυσκολεύονται να κρατήσουν τις υποσχέσεις που κάνουν στους πελάτες τους με αποτέλεσμα φυσικά να έχουν τεράστιες διαρροές από αυτούς. Μην γίνετε μια τέτοια επιχείρηση.

 

Σίγουρα είναι πολλές ακόμα βασικές συμβουλές που θα μπορούσαμε να αναλύσουμε επιγραμματικά, και θα το κάνουμε στο άμεσο μέλλον, αλλά το σημαντικότερο είναι να δημιουργούμε καμπάνιες που μιλάνε με ειλικρίνεια και προσφέρουν αξία τόσο στο προϊόν όσο και στον ίδιο τον πελάτη και την σχέση μας με αυτόν.

 

Καλή τύχη σε όλους.

 

Image courtesy of sheelamohan at FreeDigitalPhotos.net 

Αφήστε μια απάντηση