Ο φόβος της αποτυχίας 3

Από το περιοδικό Productive Habits.

Στα δυο προηγούμενα άρθρα της σειράς με τίτλο ο φόβος της αποτυχίας αναφερθήκαμε συνοπτικά στην κακή οικονομική συγκυρία που βιώνει το επιχειρείν αλλά και η ελληνική οικονομία καθώς και στο γεγονός ότι η απόφαση για ίδρυση μιας νέας επιχείρησης είναι μια καθαρά συναισθηματική απόφαση για τους περισσότερους από εμάς. Στο τρίτο και τελευταίο άρθρο θα αναφερθούμε στη δικτύωση και πως αυτή όταν την εφαρμόζετε με σχεδιασμό και συνέπεια, μπορεί κάλλιστα να απομακρύνει το φόβο της αποτυχίας αλλά και να συμβάλλει τα μέγιστα στην εκπλήρωση των επιχειρηματικών, και όχι μόνο, στόχων και επιδιώξεων σας.

Η διαρκής και συστηματική αναζήτηση προοπτικής από επιχειρήσεις και οργανισμούς είναι πλέον, πιο αναγκαία από ποτέ. Προοπτική σε επιχειρηματικό επίπεδο σημαίνει νέοι πελάτες, νέα έργα, νέα προϊόντα, νέες αγορές, συμμαχίες, εξαγορές, συγχωνεύσεις, εξαγωγές και οτιδήποτε άλλο μπορεί να αποτελέσει πρόσφορο έδαφος για τη δημιουργία αξίας, στο κοντινό ή το μακρινό μέλλον.

Δρώντας σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού, όπου οι αλλαγές αποτελούν πλέον τον κανόνα και όχι την εξαίρεση, επιχειρήσεις και οργανισμοί οφείλουν να συστηματοποιήσουν και να εντείνουν την αναζήτηση ευκαιριών σε όλα τα επίπεδα. Και αυτό μπορούν να το πραγματοποιήσουν ευκολότερα και οικονομικότερα μέσω της επαγγελματικής δικτύωσης.

Η επαγγελματική δικτύωση μπορεί να οριστεί ως κοινωνικό-οικονομική δραστηριότητα ατόμων, επιχειρήσεων και οργανισμών, οι οποίοι σχηματίζοντας οργανωμένες επίσημες ή άτυπες ομάδες από κοινού αναγνωρίζουν, αναζητούν, δημιουργούν ή εκμεταλλεύονται νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Η επαγγελματική δικτύωση κοστίζει αρκετά λιγότερο από τη διαφήμιση ή τη δημοσιότητα, γι’ αυτό το λόγο είναι σαφώς προτιμότερο να χρησιμοποιείται στο μέγιστο δυνατό βαθμό από μικρές ή νέες επιχειρήσεις. Ωστόσο, προϋποθέτει την αφιέρωση άφθονου προσωπικού χρόνου από τους ιδιοκτήτες ή τα υψηλόβαθμα στελέχη διοίκησης της επιχείρησης.

Βασικός στόχος της δικτύωσης είναι η δημιουργία σχέσεων μεταξύ ατόμων και επιχειρήσεων με κοινά συμφέροντα και επιδιώξεις, από τις οποίες συχνά προκύπτουν νέες προοπτικές και νέοι επαγγελματικοί στόχοι. Προσωπικά θεωρώ ότι κανείς δεν κατάφερε οτιδήποτε μόνος του και χωρίς αρκετή βοήθεια από τους γύρω του, ειδικά στον σκληρό κόσμο των επιχειρήσεων, ενώ οι εύπεπτες ιστορίες για αυτοδημιούργητους επιχειρηματίες, συνήθως αφηγούνται μόνο τη μισή αλήθεια.

Η επαγγελματική δικτύωση μπορεί να υλοποιηθεί τόσο στον πραγματικό, όσο και στον εικονικό κόσμο του διαδικτύου, σε τοπικό ή παγκόσμιο επίπεδο. Ξεκινώντας από όπου αυτό επιθυμεί, ένα άτομο ή μια επιχείρηση μπορεί αργά αλλά σταδιακά, να κτίσει ένα ισχυρό και αποτελεσματικό επαγγελματικό δίκτυο.

Αφήστε μια απάντηση