Ο Μύθος του Multitasking

Ο Μύθος του Multitasking και πως σας καταστρέφει την παραγωγικότητα.

 

Ο μύθος του Multitasking

Εικόνα από: https://www.instagram.com/visualtheory_/

Η εξάπλωση της τεχνολογίας έχει κάνει θαύματα τόσο για τις μεγάλες, όσο και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Έχει επίσης βοηθήσει πάρα πολύ στην προσωπική παραγωγικότητα των στελεχών των επιχειρήσεων αυτών αλλά έχει φέρει μαζί της και κάποια προβλήματα. Ένα από αυτά είναι η δυνατότητα που δίνει στα στελέχη αυτά να προσπαθούν να κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα (multitasking) και να πιστεύουν ότι μπορούν να είναι εξίσου καλοί σε όλα. Αυτό ήταν μια μόδα που ήρθε με την απότομη ανάπτυξη τεχνολογιών όπως το διαδίκτυο, ο υπολογιστής, τα smartphone και άλλα και σήμερα πλέον θεωρείται μύθος.

 

Όταν είναι τόσο εύκολο να μπορέσει κάποιος ανά πάσα στιγμή να ελέγξει τα μηνύματα στο κινητό του, τα email του, να κάνει status update και τόσα ακόμα στα social media, είναι σίγουρο ότι είναι πολύ δύσκολο να συγκεντρωθεί για να κάνει την δουλειά που έχει μπροστά του. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος, ακόμα, δεν έχει την δυνατότητα της παράλληλης επεξεργασίας αλλά λειτουργεί σειριακά. Με βάση την έρευνα του John Medina συγγραφέα του ‘Brain Rules’ “Δεν μπορούμε να κάνουμε multitasking. Είμαστε βιολογικά ανίκανοι να επεξεργαστούμε πολύπλοκες πληροφορίες ταυτόχρονα.”

 

Όσο και αν αυτό προσπαθούν να το καταρρίψουν  όλοι αυτοί που οδηγούν στέλνοντας ταυτόχρονα μήνυμα στο κινητό, τρώγοντας την τυρόπιτα και εξετάζοντας στον καθρέφτη εάν είναι εντάξει τα μαλλιά τους…

 

clickup

Το ότι είναι μύθος το multitasking είναι ήδη γνωστό και έχουν βγει ήδη μεθοδολογίες όπως η τεχνική Pomodoro, για να μπορέσει κάποιος να αφοσιωθεί καλά σε αυτό που κάνει έως το ολοκληρώσει και να αποφύγει τους περισπασμούς. Πολύς κόσμος πλέον δεν είναι με το ένα μάτι στα εισερχόμενα email αλλά έχει θέσει συγκεκριμένες ώρες στην ημέρα για να τα ελέγχει. Επίσης πολλές εταιρίες πλέον απαγορεύουν την χρήση social media την ώρα της εργασίας για την αποφυγή των περισπασμών.

Ένας από τους τρόπους για να ξεκινήσετε να εστιάζετε περισσότερο στις εργασίες σας είναι να αποκτήσετε την συνήθεια να τις καταγράφετε. Η σωστή καταγραφή των εργασιών που πρέπει να γίνουν σε ένα σύστημα που εμπιστεύεστε (προσωπικά επιλέγω το δωρεάν ClickUp) και η παρακολούθησή τους εκεί μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ στην προσπάθεια οργάνωσης και καταπολέμησης του multitasking.  

Κάτι το οποίο είναι χαμηλά στην λίστα όσων θέλουν να κάνουν πολλά πράγματα μαζί αλλά είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα σε ένα φορτωμένο πρόγραμμα είναι η έννοια των προτεραιοτήτων.

 

Για να είμαι ειλικρινής δεν την είχα καταλάβει ποτέ τόσο καλά όσο όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με την μεθοδολογία GTD και 1ον: Κάθισα και έγραψα κάτω όλα όσα έπρεπε να γίνουν από εμένα, με αποτέλεσμα να μπορώ να δω πλέον τον όγκο των εργασιών μου και να μπορώ να πω με καθαρή συνείδηση όχι σε project που δεν θα μπορούσα να φέρω εις πέρας.

2ον: Κατέγραψα και κατάλαβα τις προτεραιότητες που έπρεπε να θέσω με βάση τους ορίζοντες που έχουμε στην ζωή (Θα τους αναφέρουμε σε αμέσως επόμενο άρθρο μας) και έτσι μπόρεσα να μάθω να επιλέγω να κάνω αυτά που είναι πραγματικά σημαντικά για εμένα και με φέρνουν πιο κοντά στους στόχους μου.

horizonsoffocus

Εξετάστε λοιπόν τον εαυτό σας και δείτε εάν έχετε πέσει και εσείς στην παγίδα του Multitasking και αυτό τελικά επηρεάζει την παραγωγικότητα ή τις πωλήσεις σας.

 

Καλή τύχη σε όλους.

Αφήστε μια απάντηση