Πως να βρω τον εαυτό μου;

πως να βρω τον εαυτό μου
Φωτογραφία από Gerd Altmann από το Pixabay

Ένα από τα δυσκολότερα πράγματα στην ζωή ήταν να καταλάβω πόσο έχασα τον εαυτό μου και πως να βρω τον εαυτό μου μετά από δύσκολες καταστάσεις. Μετά από την πρώτη πολύ δύσκολη στιγμή στην ζωή μου ανακάλυψα ότι είχα χάσει εντελώς τον εαυτό μου για να καταφέρω να επιβιώσω. Πως λοιπόν μπορώ να βρω τον εαυτό μου ξανά, για να γίνω καλύτερος και να προχωρήσω παρακάτω; Εκεί κατάλαβα ότι θα είχα μια σκληρή μάχη με αντίπαλο όχι μόνο τις καταστάσεις αλλά και εμένα τον ίδιο.

Πώς αντιμετωπίζεις τον ισχυρότερο αντίπαλό σου;

Αφού λοιπόν κατάλαβα ότι ο πιο ύπουλος αντίπαλός μου όλα αυτά τα χρόνια ήταν ανάμεσα στα αυτιά μου, έπρεπε να βρω τρόπο να τον πολεμήσω. Μετά από καιρό προσπάθειας λοιπόν, σου δίνω 6 συμβουλές για να κερδίσεις τον εσωτερικό σου διάλογο. 

  • Μάθε να παρακολουθείς το μυαλό σου. Πρέπει πρώτα από όλα να μάθεις να καταλαβαίνεις πότε αρχίζει τα παιχνίδια. Με έναν αντίπαλο τόσο πονηρό όσο το μυαλό σου θα πρέπει να βρεις έναν τρόπο να τον παρακολουθείς για να δεις πότε σε σαμποτάρει.  Προσωπικά με βοήθησε πολύ ο διαλογισμός. Χρησιμοποιώ ακόμα και τώρα την εφαρμογή HeadSpace (μπορείς να την βρεις στο app store), με την οποία έμαθα να παρακολουθώ συνειδητά περισσότερο τις σκέψεις μου και να μπορώ την κατάλληλη στιγμή να τις κατευθύνω εκεί που πρέπει, χωρίς να τις αφήνω να μπαίνουν εύκολα σε ανεξέλεγκτες περιδινήσεις αρνητικότητας. Ένας εύκολος τρόπος είναι να σκέφτεσαι συχνά, και ειδικά σε περιπτώσεις που προσπαθείς να πείσεις τον εαυτό σου να μην κάνει κάτι ή να αναβάλει κάτι “Γιατί σκέφτομαι έτσι τώρα;”
  • Θετικές επιβεβαιώσεις. Μπορεί να ακούγεται λίγο γλυκανάλατο αλλά κάθε μέρα κάνω μια θετική δήλωση για τον εαυτό μου και την δουλειά μου, με αποτέλεσμα να κατευθύνω την σκέψη μου προς τα εκεί. Η δύναμη των επιβεβαιώσεων (affirmations) είναι πολύ μεγάλη, εάν ξεπεράσεις τον εσωτερικό σου διάλογο, αυτήν την στιγμή που σου λέει ότι είσαι πολύ συγκροτημένος για τέτοιες διατυπώσεις. Στην αρχή δεν θα το κάνεις κάθε μέρα, ή θα το κάνεις μερικές ημέρες και μετά ίσως το παρατήσεις γιατί μπορεί να μην δεις άμεσα αποτελέσματα από αυτό, όμως όταν μέσα στο μυαλό μας τόσα χρόνια κυριαρχούν οι αρνητικές σκέψεις γιατί περιμένουμε να αλλάξει όλη μας η ζωή σε έναν μήνα με θετική σκέψη; Σκοπός είναι να εμποτίσουμε το μυαλό μας με αυτές για να αλλάξει ο τρόπος που βλέπουμε τα πράγματα. Μετά θα αρχίσουν να αλλάζουν και τα πράγματα. 
  • Θετικοί στόχοι. Τι καλύτερο από το να γράφεις καθημερινά τους θετικούς στόχους σου, για να τους κάνεις μέρος του εσωτερικού σου διαλόγου κάθε μέρα. Είμαι πλέον φανατικός των γραπτών στόχων και της καθημερινής καταγραφής τους. Σε παρακάτω ενότητα γράφω λεπτομερώς τους λόγους για αυτό, όμως αυτό που μπορώ να σου πω τώρα, είναι ότι η καθημερινή καταγραφή των στόχων σου βοηθάει 100%. Απλά δοκίμασέ το μερικές μέρες. 
clickup
  • Αποκλεισμός της αρνητικότητας. Πρέπει να μάθεις ΕΝΕΡΓΑ να αποφεύγεις τις αρνητικές επιρροές για να έχεις καλύτερο εσωτερικό διάλογο. Να μαθαίνεις αυτά που πρέπει για την εργασία σου εάν χρειάζεται και πάρα πολύ επιλεκτικά από άλλα θέματα. Ότι είναι τόσο σημαντικό, θα φτάσει κάποια στιγμή και κοντά σου. Δεν χρειάζεται να ακούς ειδήσεις για να το βρεις. Για τους ανθρώπους που είναι αρνητικοί γύρω σου θα πω ότι ακόμα και να γράψω πλέον κάτι για αυτούς, μου φαίνεται χάσιμο χρόνου και ενέργειας. Απλά φύγε. 
  • Δράση. Ο Benjamin Disraeli είπε “Η δράση δεν φέρνει πάντα την ευτυχία αλλά δεν μπορεί να υπάρξει ευτυχία χωρίς δράση.” Πρέπει να κάνεις καθημερινά ενέργειες για να είσαι καλύτερα, πιο κοντά στους στόχους σου και να βοηθάς τους άλλους. Από μόνη της όλη αυτή η διαδικασία για να κερδίσουμε το εσωτερικό μας διάλογο δεν μπορεί να είναι επιτυχημένη εάν δεν συνοδεύεται από τις κατάλληλες δράσεις. Αυτές (οι δράσεις) είναι που θα ενδυναμώσουν τον νέο τρόπο σκέψης μας και θα μας βοηθήσουν να αλλάξουμε και να φτάσουμε ποιο κοντά στην διαφυγή από το 95%.
  • Να θυμάσαι γιατί είσαι εδώ. Υπάρχει κάτι που λέγεται Memento mori και σημαίνει “Να θυμάσαι ότι θα πεθάνεις”. Είναι ένας τρόπος σκέψης που ξεκίνησε από την αρχαία Ελλάδα και συνεχίστηκε από τότε μέσα από διάφορα γραπτά. Προσωπικά το συνάντησα σε ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία από τον στωικό φιλόσοφο Σενέκα με τίτλο “Επιστολές στον Λουκίλιο”6 όπου σε πολλά σημεία αναφέρει το ότι η σκέψη ότι ο θάνατος είναι εκεί για όλους και δεν μπορείς αλλάξεις αυτό το γεγονός, αλλάζει αρκετά τον τρόπο σκέψης σου και τις προτεραιότητές σου. Εάν έχεις αυτό στο μυαλό σου πολλές φορές είναι ευκολότερο να πάρεις αποφάσεις και ρίσκα, που εκ των υστέρων καταλαβαίνεις ότι πολύ άδικα σε απασχολούσαν και σε φόβιζαν. Είσαι εδώ για μία φορά και πρέπει να βρεις και να προσπαθήσεις να κάνεις πραγματικότητα αυτό για το οποίο είσαι εδώ. 

Ο εσωτερικός διάλογος μπορεί να είναι ο χειρότερος εχθρός μας, μπορεί όμως να είναι και ο καλύτερος σύμμαχος μας. Αυτό που δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση, είναι το να είναι σιωπηλός. Πάντα θα είναι εκεί και θα μας επηρεάζει. Όμως ΕΜΕΙΣ είμαστε αυτοί πλέον που μπορούμε να καθορίσουμε το πως θα μας επηρεάσει.

Αρκεί να το κάνουμε.

Το παραπάνω απόσπασμα είναι από το βιβλίο του Μηλιάτση Γιάννη “Φύγε από το 95%”.

Μηλιάτσης Γιάννης

Founder of www.Bizman.gr  #Productivity , #running, #Sales #training and #blogging makes me happy!!! Εκπαιδευτής Πωλήσεων και Παραγωγικότητας. Ο στόχος μου είναι να βοηθάω καθημερινά τους ανθρώπους να βελτιώσουν τον εαυτό τους και την επιχείρησή τους. 

Υποστηρίζουμε ένα ασφαλές δίκτυο με έμφαση στην ιδιωτικότητα.

Αφήστε μια απάντηση