Πως να επιλέξετε όνομα για την επιχείρηση ή τα προϊόντα σας

Από το περιοδικό Productive Habits

Οι άνθρωποι πληθαίνουν. Αναπόφευκτα πληθαίνουν οι ιδέες και τα ονόματα. Το όνομα μιας επιχείρησης, ενός οργανισμού ή ενός ατόμου αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ταυτότητας brand. Δεν μπορεί λογικά να υφίσταται οποιαδήποτε έννοια χωρίς όνομα και κανένα όνομα που να μην εκφράζει κάποια έννοια έστω και αφηρημένη. Το όνομα brand ή αλλιώς brand name μπορεί να αποτελείται από μια ή περισσότερες λέξεις. Οι λέξεις μπορεί να υπάρχουν ήδη στο λεξιλόγιο ή να είναι τεχνητές, δηλαδή να αποτελούν δημιούργημα της ομάδας branding.

 

Ο καταιγισμός τέτοιων νέων τεχνητών brand names που συναντάτε στον εικονικό κόσμο του διαδικτύου, οφείλεται κυρίως στη ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη, που σημαίνει ότι νέα προϊόντα και υπηρεσίες αναδύονται και τα οποία θα πρέπει να αποκτήσουν ένα όνομα καθώς και στο γεγονός ότι -όσο παράξενο και αν ακούγεται- οι περισσότερες λέξεις τόσο στον πραγματικό, όσο και στον εικονικό κόσμο, είναι κατειλημμένες και νομικά κατοχυρωμένες από άλλες επιχειρήσεις, οργανισμούς ακόμα και από ιδιώτες.

 

Όταν λοιπόν, αναφερόμαστε στην επιλογή ονόματος ή την ονοματοθεσία μιας επιχείρησης, ενός προϊόντος ή ενός οργανισμού, έχουμε να κάνουμε με πιθανότητες και αριθμούς. Είναι πολύ λογικό να σκεφτείτε δεκάδες έως εκατοντάδες ονόματα, να προκρίνετε ελάχιστα από αυτά και τελικά, όταν το νομικό τμήμα της επιχείρησης προβεί στην απαραίτητη έρευνα, να μην έχετε τίποτα στα χέρια σας, με συνέπεια την επανάληψη της διαδικασίας.

 

Η διαδικασία της ονοματοθεσίας είναι ομαδική δουλειά και προϋποθέτει τη συμμετοχή των strategists, των designers καθώς και των υψηλόβαθμων στελεχών του οργανισμού, οι οποίοι γνωρίζουν σε βάθος το στρατηγικό positioning του προϊόντος ή του οργανισμού, καθώς και τον ανταγωνισμό.

Δείτε για περισσότερα το Online Seminar μας!

Η μέθοδος που χρησιμοποιείται για επιτυχημένα brand names συνήθως είναι αυτή του επαναλαμβανόμενου brainstorming, με παράλληλη πρόκριση ή απόρριψη των λέξεων ή των ονομάτων που προτείνονται. Τα ονόματα, τεχνητά ή υπάρχοντα, μπορούν να διακριθούν βάσει περιεχομένου σε τρεις γενικές κατηγορίες, ενώ είναι πολύ χρήσιμο για την ομάδα branding που συμμετέχει στη διαδικασία ονοματοθεσίας, να έχει προεπιλέξει με λογικά επιχειρήματα, πάνω σε ποια από τις τρεις θα εργαστεί, γλυτώνοντας χρόνο και χρήματα.

Αφήστε μια απάντηση