SEO 101: Ξεκινώντας το SEO για την επιχείρηση

Από τον Αλέξανδρο Ανδρούτσο στο περιοδικό PRODUCTIVE HABITS

Η Βελτιστοποίηση της μηχανής αναζήτησης (SEO) είναι μια σημαντική παράμετρος κατά την δημιουργία μιας ιστοσελίδας, αλλά μπορεί να γίνει και λίγο πολύπλοκη και αγχωτική όταν είστε ακόμα στην αρχή. Όταν πρόκειται για το SEO, ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει ότι χρησιμοποιώντας κατάλληλες λέξεις-κλειδιά στην ιστοσελίδα οι μηχανές αναζήτησης μπορούν εύκολα να εντοπίσουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας, αλλά το SEO είναι περισσότερο από απλές λέξεις-κλειδιά.
Παρακάτω σας δίνουμε μερικά απλά τρικ που θα βοηθήσουν έναν αρχάριο να επωφεληθεί πλήρως το SEO για να αυξήσει την κίνηση στην σελίδα του και να την ανεβάσει στα αποτελέσματα των μεγαλύτερων μηχανών αναζήτησης.

Χρησιμοποιείστε Image Alt Tags
Γνωρίζατε ότι οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να «διαβάσουν» εικόνες; Πρέπει να βοηθήσετε τους crawlers να καταλάβουν τι είναι μέσα στην εικόνα για να μπορέσουν να επωφεληθούν από το SEO.
Σ’ αυτό το σημείο είναι που χρειάζεται το alt tag. Στο HTML, έχει αυτή την εμφάνιση:

alekos1

Υπάρχουν δύο σημαντικά στοιχεία:
Το όνομα της εικόνας που ανεβάζετε: οι μηχανές αναζήτησης διαβάζουν το όνομα της φωτογραφίας για να καθορίσουν τι είναι μέσα στην εικόνα. (Δεν πρέπει να ανεβάζετε εικόνες με τίτλο όπως “IMG-234”, ενώ μπορείτε να τις αλλάξετε ώστε να περιέχουν ένα τίτλο ή μια περιγραφή).

Η πληροφορία alt: Οι μηχανές αναζήτησης συγκεντρώνουν τα περισσότερα στοιχεία για την φωτογραφία από αυτό το κείμενο. Πρέπει να περιέχει μια λέξη-κλειδί σχετική με το περιεχόμενό σας, ενώ παράλληλα εξηγεί την δράση ή την κατάσταση της εικόνας (μπορείτε να προσθέσετε τα δικά σας alt tags από το Advanced tab μετά από το ανέβασμα της εικόνας).
Αυτή η στρατηγική έχει εφαρμογή σε όλες τις φωτογραφίες και τις εικονογραφήσεις της ιστοσελίδας σας. Αν ένα οπτικό στοιχείο είναι κλειδί για το περιεχόμενο ή για το μήνυμα, οι μηχανές αναζήτησης πρέπει να καταλαβαίνουν τι είναι αυτό που εμφανίζεται.

Μην ξεχνάτε τα Metadata
Αυτό μπορεί να μοιάζει πολύπλοκο, αλλά μην τρομάζετε: Metadata είναι πληροφορίες σχετικές με το περιεχόμενο της σελίδας σας. Είναι μια επεξήγηση δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας για το τι είναι τα στοιχεία που περιέχονται, τι κάνουν, και τι πληροφορίες παρέχουν. Είναι σαν να λέμε «Δεδομένα σχετικά με τα περιεχόμενα… Δεδομένα!».

Τα SEO metadata περιέχουν ετικέτες τίτλου, περιγραφές σελίδας, οδηγίες ρομπότ (όπως κανόνες “No follow”) και άλλο περιγραφικό περιεχόμενο. Τα στοιχεία από τις οδηγίες ρομπότ και το περιγραφικό περιεχόμενο είναι οδηγίες για τις μηχανές αναζήτησης, αλλά γενικά όλα αυτά τα κείμενα (τα Metadata είναι απλό κείμενο) δεν εμφανίζονται ποτέ στην πραγματική ιστοσελίδα σας με αυτή την μορφή. Σκεφτείτε τα Metadata σαν πληροφορίες που δουλεύουν στο παρασκήνιο. Αλλά μην στεναχωριέστε, δεν χρειάζεται να γνωρίζετε πως να κωδικοποιήσετε τα Metadata. Θυμηθείτε απλά να συμπληρώνετε τα κατάλληλα πεδία με τις σχετικές περιγραφές (relevant fields with applicable descriptions) όταν φτιάχνετε τις σελίδες του ιστοτόπου σας. Αυτό είναι ιδιαίτερα απλό αν χρησιμοποιείτε ένα γνωστό και διαδεδομένο CMS (Content Management System) όπως Joomla, WordPress κλπ.

Σας προτείνουμε ένα τρικ για να χρησιμοποιείτε τα metadata χωρίς να ζορίζεστε εσείς οι και μηχανές αναζήτησης. Ξεχάστε μια σειρά από λέξεις όπως “καφές αγόρασε διαδικτυακό κατάστημα” και επιλέξτε μια απλή, αναγνώσιμη περιγραφή για κάθε στοιχείο, από εικόνες μέχρι κουμπιά μέχρι URLs. Για παράδειγμα, μια ιστοσελίδα – portal με καφετέριες μπορεί να περιλαμβάνει μια μικρή περιγραφή των ειδών του στο URL: www.coffeespots.gr/coffeespots/cafe-bar. Μια καλή στρατηγική είναι να προσθέσετε μια παρόμοια περιγραφή για όλα τα άλλα στοιχεία στην ίδια σελίδα. Για άλλες σελίδες καταστημάτων, αλλάζετε τις περιγραφές για να ταιριάζουν με τα παρουσιαζόμενα είδη ή υπηρεσίες.

Ένα παράδειγμα από καλή χρήση SEO metadata έρχεται από το CoffeeSpots.gr. Ας δούμε την ετικέτα τίτλου στην αρχική σελίδα:

alekos2

Αυτή η ετικέτα τίτλου χρησιμοποιεί απλή, ελκυστική γλώσσα για να παρουσιάσει την φίρμα και ένα σχετικό σύνολο από λέξεις-κλειδιά που υπάρχουν στο θέμα και ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αναζήτησης (και αυτές οι λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούνται σε όλους τους χώρους της σελίδας). Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί διάφορες ετικέτες τίτλων σε κάθε σελίδα για να περιγράψει το περιεχόμενο με διάφορους τρόπους, η ετικέτα τίτλου των Café Bars, CoffeeSpots – Café Bar αξιοποιεί μια άλλη περιγραφική λέξη-κλειδί. Γενικά, πρέπει να διατηρείτε τις ετικέτες τίτλου μεταξύ των 50-60 χαρακτήρων (αυτή είναι η ποσότητα του κειμένου που η Google εμφανίζει στα αποτελέσματα αναζήτησης).

Επιστρέφοντας στη αρχή της ίδιας σελίδας με τα Café – Bar του CoffeeSpots, η περιγραφή της (συνήθως αναφέρεται ως περιγραφή meta) είναι επίσης εξαιρετική.

 alekos3

Η περιγραφή της σελίδας εξηγεί σε περαιτέρω λεπτομέρεια, με την αποτελεσματική χρήση της λέξης-κλειδί “Cafe – Bar” και παρέχοντας μια δελεαστική σύνοψη του ιστοτόπου αλλά και της φίρμας. Παρόλο που αυτές οι περιγραφές σελίδας δεν χρησιμοποιούνται σαν συντελεστής κατάταξης για λέξεις-κλειδιά, είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία για να κάνουν κάποιον να κάνει κλικ πάνω στον ιστότοπό σας από αναζήτηση, διότι παρέχουν λεπτομερειακές πληροφορίες για την ιστοσελίδα σας. Συνιστάμενο μήκος είναι μεταξύ 150-160 χαρακτήρες (αυτή είναι η ποσότητα του κειμένου που η Google εμφανίζει στα αποτελέσματα αναζήτησης).

Ομιλείτε την «Γλώσσα» της Αναζήτησης
Φαινομενικά η αναζήτηση έχει μια δική της «γλώσσα» Αυτή η γλώσσα συσχετίζεται με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας, το ακροατήριό σας και τον τρόπο που τα άτομα στην πραγματικότητα αναζητούν τις πληροφορίες που προσφέρει ο ιστότοπός σας.
Όταν ετοιμάζετε την δική σας σελίδα και συμπληρώνετε τα metadata, σκεφτείτε το τύπο των ερωτημάτων που τα άτομα μπορεί να βάλουν σε μια μηχανή αναζήτησης και πως θα ακούγονταν αυτή η γλώσσα. Αν ερευνούσατε για αυτοκίνητα, τι λέξεις θα χρησιμοποιούσατε; Αυτοκίνητο, αμάξι, όχημα, ρόδα; Η πιο επίσημη γλώσσα δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή. Χρησιμοποιείστε τις ίδιες λέξεις που οι χρήστες σας θα έλεγαν και θα έψαχναν. Χρησιμοποιείστε το δωρεάν Keyword Tool της Google για να δείτε πως τα άτομα συνήθως ψάχνουν για διάφορα θέματα. Μερικοί όροι αργκό είναι αποδεκτοί αν χρησιμοποιούνται ευρέως. Τοπικές διάλεκτοι προφανώς δεν θα έχουν υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Αυτή η γλώσσα είναι η αιτία που μερικοί μουσικοί δημιουργούν καλλιτεχνικά ονόματα ή επιχειρήσεις με ιδιόμορφη ορθογραφία – κάνει την φίρμα τους εύκολη να «αναγνωστεί» online. (δοκιμάστε το: αναζητείστε “pink” και μετά “p!nk”.)

Εξετάστε το PPC
Pay per click, ή PPC, το «πληρώνω ανά κλικ» είναι πληρωμένη διαφήμιση που οδηγεί τους χρήστες στην ιστοσελίδα σας. Για τις περισσότερες επιχειρήσεις ένας συνδυασμός από PPC και δωρεάν κυκλοφορία αναζήτησης μπορεί να είναι το κατάλληλο μείγμα.

Πως δουλεύει το PPC:
• Όταν αγοράζετε διαφημίσεις από μια υπηρεσία όπως η Google AdWords, η επιχείρησή σας εμφανίζεται με τα αποτελέσματα αναζήτησης όταν οι χρήστες ψάχνουν για κάποιες λέξεις-κλειδιά που έχετε καθορίσει. Οι αγγελίες μπορεί να είναι μικρές ή μεγάλες και περιέχουν διαφορετικές ποσότητες πληροφοριών. Για τον ανεκπαίδευτο χρήστη, αυτές οι καταχωρήσεις μοιάζουν πάρα πολύ με αποτελέσματα αναζήτησης και μπορούν να βοηθήσουν στην άμεση επισκεψιμότητα προς τον ιστότοπό σας.
• Υψηλότερη επισκεψιμότητα και ροές χρηστών σας βοηθούν στην υψηλότερη κατάταξη στην γενική αναζήτηση, που οδηγεί σε μια πιο βελτιωμένη ιστοσελίδα.
• Χρεώνεστε ένα συγκεκριμένο ποσό, με βάση τις επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά, για κάθε κλικ της διαφήμισης. (Από εκεί βγαίνει και το όνομα pay-per-click.)

Αντίκτυπος των Social Media
Τα Social media είναι περισσότερο από ανταλλαγή video και φωτογραφιών. Μπορεί να είναι και ένα εργαλείο SEO. Οι αναρτήσεις στα Social media μπορούν να ενισχύσουν τις λέξεις-κλειδιά ενώ παράλληλα να στέλνουν τους χρήστες στην ιστοσελίδα σας.
Κάντε στρατηγικό σχεδιασμό έτσι ώστε οι σελίδες σας στα social media να είναι χαρισματικές και να προσελκύουν το στοχευόμενο κοινό. Χρησιμοποιείστε τον κανόνα 80/20 για να καθορίσετε ποιο τύπο περιεχομένου θα παρουσιάσετε. Σιγουρευτείτε ότι το 80% είναι φιλικό προς τον χρήστη και διασκεδαστικό, και 20% καθοδηγεί τους χρήστες να αγοράσουν κάτι ή να αλληλοεπιδράσουν με την ιστοσελίδα σας. Αμφότεροι οι τύποι των αναρτήσεων πρέπει να χρησιμοποιούν τις ίδιες λέξεις κλειδιά με την ιστοσελίδα σας.

Ο άλλος σημαντικός παράγων σχετικά με τα social media και την βελτιστοποίηση της μηχανής αναζήτησης είναι η σύνδεση του προφίλ. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε ένα συνηθισμένο όνομα σε κανάλια και να συνδέσετε το καθένα από τα κανάλια σε ένα άλλο.

Αφήστε μια απάντηση