Πως ξεκινάς το SEO

xekinontas to seoΗ βελτιστοποίηση ενός ιστότοπου και όχι μιας ιστοσελίδας γιατί ένας ιστότοπος έχει αρκετές ιστοσελίδες, ξεκινούσε από τις λέξεις – κλειδιά (keywords), από τα meta-description, από τα backlinks. Και συχνά τέλειωνε εκεί. Αν όμως δεχτούμε πως το SEO είναι αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής ενός οργανισμού, του μάρκετινγκ μιας μικρής ή μεγάλης εταιρείας, θα πρέπει να ξεκινά με τη δημιουργία: 

 – ενός προφίλ του οργανισμού μας, το προφίλ των υπηρεσιών μας, των προϊόντων που παρέχουμε και γιατί κάποιος θα πρέπει να επιλέξει τη δική υπηρεσία, τι θα κερδίσει.

– του προφίλ των ανταγωνιστών μας και κυρίως

– με το προφίλ για τον χρήστη που θέλουμε ως επισκέπτη του website μας και ως πελάτη του οργανισμού μας.

 

Αρχικώς, θα εστιάσουμε στο προφίλ του χρήστη/επισκέπτη/πελάτη. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μεθόδους του παραδοσιακού μάρκετινγκ. Ας σκεφτούμε τις διάφορες έρευνες που έχουμε όλοι συμμετάσχει: ξεκινούν από την ηλικία, την οικογενειακή κατάσταση, το μορφωτικό επίπεδο, τη γεωγραφική περιοχή στην οποία διαμένουμε και στη συνέχεια εστιάζουν στις αγοραστικές μας συνήθειες, στα προϊόντα που χρησιμοποιούμε, στις υπηρεσίες τις οποίες θέλουμε.  Ποιο είναι το προφίλ του χρήστη; Το φύλο του, είναι άντρας ή γυναίκα; Την ηλικία του. Τον τόπο κατοικίας ή εργασίας του; Αν είναι παντρεμένος ή όχι; Αν έχει παιδιά; Τα ενδιαφέροντά του. Τις δραστηριότητες του; Είναι ιδιώτης; Είναι ένας οργανισμός, μια επιχείρηση; Ποιες ανάγκες έχει και πως το προϊόν ή υπηρεσία μας θα τον βοηθήσει; Αγοράζει το προϊόν σε μια συγκεκριμένη περίοδο του χρόνου ή σε μια συγκεκριμένη περίσταση της ζωής του;  

 

Αν θέλουμε να εμβαθύνουμε στο ποιος είναι ο χρήστης  μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη μέθοδο της περσόνας (persona). O όρος persona προέρχεται από τα λατινικά και σήμαινε μάσκα. Πρόκειται για έναν όρο που χρησιμοποιήθηκε στη λογοτεχνία, στην κοινωνιολογία, στη ψυχολογία, στη μουσική και πλέον είναι ένα από τα μεθοδολογικά εργαλεία του μάρκετινγκ, της διαφήμισης και του design. Ουσιαστικώς χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της περσόνας μπορούμε να κατανοήσουμε τους χρήστες- επισκέπτες – πελάτες.

pos xekinas SEO 1 

Πίσω από τα τυπικά δημογραφικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά μπορούμε να κατανοήσουμε τους χρήστες. Ας σκεφτούμε τον Π. που δουλεύει 12 ώρες την ημέρα κάθε μέρα, την στιλάτη Κ. που είναι φοιτήτρια, την Α. που εργάζεται στο σπίτι και μόλις έγινε μητέρα, τον Τ. που ζούσε στην Αμερική και του αρέσουν συγκεκριμένα γλυκά. Δημιουργώντας αυτές τις περσόνες, δίνοντας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ιδιαιτερότητες, προτιμήσεις ή αποστροφές στους χρήστες μας, θα μπορέσουμε να να κατανοήσουμε τον χρήστη – επισκέπτη – πελάτη, τις ανάγκες του και πως μπορεί ο οργανισμός μας να τις καλύψει.

 

Ταυτοχρόνως, θα μπορούμε να αντιληφθούμε τις δυνατότητες ή τους περιορισμούς που έχουμε στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας και αν πρόκειται για περιορισμούς πως μπορούμε να τους υπερβούμε. Και αν μια μεγάλη επιχείρηση χρησιμοποιεί εκτεταμένες έρευνας αγοράς, μια μικρή εταιρεία έχει το πλεονέκτημα να χρησιμοποιήσει στοιχεία από την άμεση επαφή με τους πελάτες και να δημιουργήσει προφίλ και περσόνες που σίγουρα θα είναι πιο κοντά στον πραγματικό χρήστη.

 

Και μπορεί η δημιουργία της περσόνας να φαίνεται σαν ένα παιχνίδι – και στην πραγματικότητα να είναι, εξάλλου ζούμε στην εποχή του gamification, αλλά μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο για τη δομή του website, το μενού του, το περιεχόμενο του, τους τίτλους, τις λέξεις – κλειδιά ή και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που θα χρησιμοποιήσουμε για να δημοσιεύσουμε το υλικό μας.  Γιατί με διαφορετικό τρόπο αναζητά κάτι στο internet η Α., άλλη λέξη – κλειδί χρησιμοποιεί  ο Τ., το We Heart Ιt ο Π. το αγνοεί ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά η Κ. το λατρεύει. Ξεκινώντας τη βελτιστοποίηση ενός website γνωρίζοντας ποιους χρήστες θέλουμε να προσεγγίσουμε, μπορούμε να στοχεύσουμε σε ένα συγκεκριμένο κοινό.

 

Από την Eirene Nikolaou.

 

Αφήστε μια απάντηση