Tα SOS του SEO: Λέξεις – Κλειδιά / Φράσεις – Κλειδιά (μέρος 2ο)

Tα SOS του SEO:

Λέξεις – Κλειδιά / Φράσεις – Κλειδιά (μέρος 2ο)



Στο προηγούμενο άρθρο αναφερθήκαμε σε δύο μεθόδους για τη δημιουργία της λίστας με τις λέξεις και τις φράσεις – κλειδιά : μέσω της μπάρας αναζήτησης και των συναφών αναζητήσεων.Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με τα εργαλεία της Google όπως το Google Adwords Keyword Planner, το Google Trends, το Google Webmaster Tools και τα Social Media. 

  

Google Adwords Keyword Planner

Long Tail KeywordsTο Adwords Keyword Planner είναι ένα εργαλείο που αφορά την πληρωμένη αναζήτηση, τις διαφημίσεις που γίνονται επί πληρωμή στις σελίδες των αποτελεσμάτων και στο δίκτυο συνεργατών της Google π.χ στο Youtube. Το συγκεκριμένο εργαλείο έχει δύο πλεονεκτήματα. Είναι δωράν και είναι αξιόπιστο σε σχέση με τις γλώσσες που δεν χρησιμοποιεούν λατινικούς χαρακτήρες, όπως τα ελληνικά. Γιατί η αλήθεια είναι πως υπάρχουν αρκετά δωρεάν εργαλεία που όμως δεν καλύπτουν τα ελληνικά ή γενικότερα την αναζήτηση στην Ελλάδα.

Στο Keyword Planner μπορούμε να βρούμε ιδέες για νέες λέξεις-κλειδιά και φράσεις, να δούμε τον όγκο των αναζητήσεων, να δούμε τις προβλέψεις για την αναζήτηση. Βέβαια, όταν μελετάμε τα αποτελέσματα του θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας πως, πρώτον, τα δεδομένα του αφορούν κυρίως τη διαφήμιση και όχι την οργανική αναζήτηση και δεύτερον τα δεδομένα στην οργανική αναζήτηση μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή. Αλλά είναι ένα χρήσιμο εργαλείο γιατί μας επιτρέπει να έχουμε ενδείξεις για το πλήθος των αναζητήσεων και για την κατάσταση του ανταγωνισμού. Ένα σημαντικό κομμάτι του εργαλείου είναι η δυνατότητα που προσφέρει για να δούμε από ποιες συσκευές γίνεται η αναζήτηση: από υπολογιστές, από κινητά ή από tablet.

GoogleTrends

Ένα δεύτερο εργαλείο, επίσης δωρεάν που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είναι το GoogleTrends. Το συγκεκριμένο εργαλείο θα πρέπει να αναφέρουμε πως τα δεδομένα που αφορούν την ελληνική αναζήτηση και τις τάσεις στην Ελλάδα είναι ακόμα περιορισμένα. Αλλά μήνα με το μήνα τα δεδομένα του αυξάνονται και γίνονται πιο συγκεκριμένα.

 

WebmasterTools

Αν έχουμε ήδη ένα site θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τα δεδομένα που ήδη έχουμε από το Google Webmaster Tools ή και από το Bing Webmaster Tools, πως βρίσκουν το site οι επισκέπτες, ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούν και σε ποιες λέξεις-κλειδιά ευρετηριάζονται οι ιστοσελίδες μας στον ιστό, στις εικόνες, στα κινητά και στα βίντεο.

 

Social Media

Μέχρι τώρα θα πρέπει να έχουμε δημιουργήσει μια λίστα με λέξεις και φράσεις κλειδιά την οποία θα πρέπει να την επεκτείνουμε και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γιατί ήδη οι αναρτήσεις στο G+, οι εικόνες από το Pinterest, τα Fan Page του Facebook, τα video του Youtube έχουν θέση στα αποτελέσματα της αναζήτησης. Και σύντομα μετά την συμφωνία της Google με το Twitter τον Φεβρουάριο του 2015 θα βρουν την αντίστοιχη θέση και τα tweets. Αν ο οργανισμός, η επιχείρησή μας απευθύνεται όχι μόνο σε ιδιώτες αλλά και σε εταιρείες, θα πρέπει να ερευνήσουμε και επαγγελματικά δίκτυα όπως Linkedin.

 

 

Η λίστα με τις λέξεις και τις φράσεις- κλειδιά

Ολοκληρώνοντας το πρώτο μέρος της έρευνάς μας θα πρέπει να έχουμε δημιουργήσει μια λίστα την οποία θα πρέπει να αποτελείται από τις εξής κατηγορίες

  • Πώς θεωρούμε πως μας βρίσκουν οι χρήστες μας (οι λέξεις και οι φράσεις που χρησιμοποιούν οι περσόνες μας και η λίστα με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας)
  • Οι λέξεις και οι φράσεις του site που υπάρχουν στον κατάλογο των αποτελεσμάτων μέσω του WebmasterTools
  • Οι λέξεις και οι φράσεις που μας προτείνονται από το Google Ιnstant.
  • Οι λέξεις και οι φράσεις που μας προτείνονται από τις Συναφείς Αναζητήσεις.
  • Οι λέξεις και οι φράσεις απο το Keywords Adwords.
  • Οι λέξεις και οι φράσεις που θα εντοπίσουμε μέσω του Google Trends.
  • Οι λέξεις και οι φράσεις από τα Social Media.

 

Στο δεύτερο μέρος της έρευνάς μας, στα επόμενα άρθρα, θα ελέγξουμε τις λέξεις-κλειδιά και τον ανταγωνισμό. Ο στόχος μας θα είναι να βρούμε εκείνες τις λέξεις και τις φράσεις – κλειδιά που έχουν τη μεγαλύτερη αναζήτηση και τον μικρότερο ανταγωνισμό και πλέον θα πρέπει να εξετάσουμε το οικοσύστημα στο οποίο επιδιώκουμε να συμμετέχουμε.

 

Από την Eirene Nikolaou

 

Αφήστε μια απάντηση