6 Marketing Tips από έναν εκπαιδευτή πωλήσεων

Αφήνοντας πίσω το 2019 και έχοντας συνεργαστεί με πολλές επιχειρήσεις στον τομέα τόσο της εκπαίδευσης πωλήσεων όσο και της αύξησης παραγωγικότητας πολύ συχνά συναντούσα βελτιώσεις και διορθώσεις που έπρεπε να γίνουν σε έναν τομέα όπου δεν είναι καθόλου της αρμοδιότητάς μου σαν εκπαιδευτής πωλήσεων. Αυτόν του Marketing. Μάζεψα λοιπόν τις 6 καλύτερες συμβουλές που προσωπικά είδα να δουλεύουν καλύτερα στις επιχειρήσεις που συνεργάστηκα και όχι μόνο και σας τις παρουσιάζω. Στο Bizman.gr ο εξειδικευμένος μας συνεργάτης για το Μάρκετινγκ είναι ο Θοδωρής Γκίτσος και φυσικά μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για περισσότερες συμβουλές από έναν ειδικό. Δείτε παρακάτω όμως τα 6 καλύτερα marketing tips για το 2020 από έναν εκπαιδευτή πωλήσεων.

1. Αυθεντικότητα
Το έχω ως πρώτο γιατί είναι για εμένα το σημαντικότερο. Οι καταναλωτές πλέον έχουν όλη την πληροφόρηση στα χέρια τους και είναι βέβαιο ότι αναγνωρίζουν κάλπικες προσπάθειες από χλμ μακριά. Εστιάστε στην αυθεντικότητα τόσο του μηνύματός σας όσο και των εμπλεκόμενων στην επιχείρηση. Μην πέφτετε στην παγίδα να προσπαθήσετε να λειτουργήσετε με φιλοσοφία και νοοτροπία επιχειρήσεων του εξωτερικού σε έναν βαλκανικό λαό και μάλιστα πολύ ζορισμένο τα τελευταία χρόνια

2. Αυτοματοποίηση και αμεσότητα όπου είναι δυνατόν (chat bots)
Η αυθεντικότητα θα πρέπει να έχει σύμμαχό της την αυτοματοποίηση όπου είναι δυνατόν. Εάν μιλάμε για επιχείρηση που έχει κάποια σελίδα στο ίντερνετ ή το facebook θα πρέπει να έχει σίγουρα ένα σύστημα άμεσης επικοινωνίας με τους πελάτες όπως ένα chat. Σε αυτό πλέον είναι σχετικά εύκολο να γίνουν μερικές αλλαγές έτσι ώστε να δημιουργηθούν σύντομες αυτοματοποιημένες ερωτήσεις και απαντήσεις έτσι ώστε όταν φτάσει μετά από λίγες σύντομες ερωτήσεις ο πελάτης στον άνθρωπο με τον οποίο θα μιλήσει να υπάρχει ήδη διαθέσιμη η σωστή πληροφορία και να ολοκληρωθεί γρηγορότερα η διαδικασία και για τους δύο.

3. Ενώστε την εμπειρία ψηφιακά και στο κατάστημα
Οποιαδήποτε ενέργεια κάνετε ψηφιακά θα πρέπει να έχει καθορισμένες τις επόμενες ενέργειες που πρέπει να γίνουν (αποστολή δείγματος, demo, συνάντηση κλπ) έτσι ώστε να μπορείτε να πάρετε το μέγιστο από την κάθε επικοινωνία. Το ίδιο και στις ενέργειες εκτός διαδικτύου, θα πρέπει να είναι καθορισμένα τα ξεκάθαρα επόμενα βήματα έτσι ώστε να πάρετε το μέγιστο από την επικοινωνία. Εάν πρόκειται να κάνετε ενέργειες και δεν έχετε καθορίσει ποιες είναι οι επόμενες ή που αποσκοπούν ξεκάθαρα, μην μπαίνετε καλύτερα στον κόπο.

4. Follow up πολύ περισσότερο.
Στην πρόσφατη ομιλία μου για το Κέντρο Νεανικής Επιχειρηματικότητας που έγινε στο πλαίσιο της συνάντησης για το Μάρκετινγκ στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης το θέμα που ανάλυσα ήταν ακριβώς αυτό. Η διαδικασία μετά το ψηφιακό μάρκετινγκ, το follow up που πρέπει να γίνει έτσι ώστε να μπορούμε να αυξήσουμε τον αριθμό των πωλήσεων θα πρέπει επίσης να μην αφεθεί στην τύχη της. Θα πρέπει να είναι καθορισμένη και να περιλαμβάνει (εάν απαιτείται) επικοινωνία με κάποιον από την εταιρία ο οποίος θα πρέπει να είναι πάρα πολύ καλά εκπαιδευμένος στην τέχνη της αποτελεσματικής επικοινωνίας για να ολοκληρώσει την πώληση. Είναι τρομακτικός ο αριθμός των πωλήσεων που χάνεται από κακό ή ανύπαρκτο follow up.

 

5. Κάνε την ανάλυση δεδομένων μόνιμη διαδικασία.
Τίποτα από τα παραπάνω δεν μπορεί να λειτουργήσει εάν κάποιος πηγαίνει στα τυφλά, χωρίς τα δεδομένα. Το βλέπω καθημερινά στις πωλήσεις και είναι το ίδιο στο μάρκετινγκ. Εάν δεν ξέρετε ποιες είναι οι μετρήσεις που πρέπει να κάνετε θα πρέπει να καλέσετε έναν ειδικό να σας βοηθήσει. Όμως θα πρέπει να γίνει μέρος της εργασίας σας να αναλύετε τι δουλεύει, πόσο, γιατί, και τι δεν δουλεύει, έτσι ώστε να έχετε σωστό σχεδιασμό των επόμενων κινήσεων. Εάν δεν το κάνετε δεν έχει νόημα να μιλάμε για μάρκετινγκ.

6. Χρησιμοποιήστε το Μαρκετινγκ Περιεχομένου (Content Marketing)
Όταν μιλάω με εταιρίες και προτείνω να αυξήσουν τις αναρτήσεις τους, να έχουν blog στην σελίδα τους, να δίνουν δωρεάν χρήσιμο περιεχόμενο μέσα από τα κανάλια τους και άλλα δυσκολεύονται να καταλάβουν τι εννοώ. Θα σας πρότεινα, εάν γνωρίζετε αγγλικά, να ρίξετε μια ματιά στο online course που είναι δωρεάν από την εταιρία Hubspot για το inbound marketing. Με βάση αυτό το course έκανα πολλές από τις δικές μου κινήσεις που πλέον μου φέρνουν πωλήσεις με εύκολο τρόπο. Δίνοντας δωρεάν άρθρα όπως αυτό, βίντεο, δωρεάν μαθήματα πωλήσεων όπως αυτό, καταφέρνω να δώσω στους ενδιαφερόμενους να καταλάβουν ότι και το αντικείμενό μου γνωρίζω καλά, και την διάθεση να τους βοηθήσω έχω. Πρέπει βέβαια όλο αυτό να γίνεται με σωστό τρόπο, καθορίζοντας τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ο ενδιαφερόμενος για να γίνει πελάτης και αργότερα ακόμα και διαφημιστής! Έτσι, επίσης, δημιουργείς αρκετό και ποιοτικό περιεχόμενο έτσι ώστε η παρουσία στα social media να είναι εντυπωσιακά μεγάλη, χωρίς να κουράζεις!

 

Αυτά ήταν λοιπόν τα 6 marketing tips από έναν εκπαιδευτή πωλήσεων που τα δοκίμασε και λειτουργούν πάρα πολύ καλά μέσα στο 2019 και σίγουρα θα σας βοηθήσουν για το 2020!

 

Καλή συνέχεια σε όλους
Γιάννης Μηλιάτσης

Αφήστε μια απάντηση

2 × 1 =