Στόχοι για το 2020 – Τι κάνεις λάθος & Πώς να τους πετύχεις

Η αρχή ενός καινούριου χρόνου είναι ένα σημαντικό γεγονός για όλους μας. Περνάμε χρόνο με τους δικούς μας ανθρώπους, ξεκουραζόμαστε, ανταλλάσσουμε δώρα, τρώμε μελομακάρονα αλλά ταυτόχρονα αισθανόμαστε ότι κλείνει ένας νοητός κύκλος και ανοίγει ένας νέος.

Γι’ αυτό και πολλοί από εμάς νιώθουμε την ανάγκη να θέσουμε κάποιους στόχους, να σκεφτούμε δηλαδή όλα αυτά που θα θέλαμε να αλλάξουμε ή να επιτύχουμε μέσα στη χρονιά που έρχεται.

Στόχοι για το 2020 - Τι κάνεις λάθος & Πώς να τους πετύχεις

Και πολύ καλά κάνουμε γιατί σύμφωνα με έρευνες, επιμένουμε πολύ περισσότερο για την επίτευξη ενός στόχου που θέσαμε την Πρωτοχρονιά σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη στιγμή μέσα στο έτος.

Εάν λοιπόν είσαι ένας από εμάς που θέτουμε Πρωτοχρονιάτικους στόχους, θα ξέρεις πολύ καλά ότι οι συνήθως αυτοί οι στόχοι… πάνε περίπατο πολύ εύκολα και πολύ γρήγορα! Γιατί συμβαίνει αυτό; Τι κάνουμε λάθος;

Πώς να θέσεις σωστά στόχους για τη νέα χρονιά

1. Οι στόχοι πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι

Το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι να θέτουν αόριστους στόχους. Θέλω να χάσω κιλά… Θέλω να τρώω πιο υγιεινά… Θέλω να μάθω ισπανικά… Θέλω να αυξήσω το εισόδημά μου… Όλοι αυτοί οι στόχοι έχουν 2 βασικά προβλήματα. Πρώτον είναι μη μετρήσιμοι και αόριστοι, και δεύτερον είναι διατυπωμένοι λάθος καθώς δεν περιγράφουν τον τρόπο που θα τους πετύχουμε. Είναι περισσότερο… επιθυμίες, παρά σοβαροί στόχοι που έχουμε αποφασίσει να παλέψουμε για αυτούς.

Αν όμως το “Θέλω να χάσω κιλά” γίνει “Θέλω να χάσω 5 κιλά μέχρι τον Ιούνιο”, τότε είμαστε ήδη σε πολύ καλό δρόμο γιατί έγινε πλέον ένας στόχος μετρήσιμος. Ξέρουμε πόσα κιλά ακριβώς πρέπει να χάσουμε και μέχρι πότε. Επίσης μπορούμε να υπολογίσουμε κατά πόσο πλησιάζουμε στην επίτευξή του. Εάν έχει φτάσει Μάιος κι έχουμε χάσει μόνο μισό κιλό, τότε η στρατηγική που ακολουθούμε για να πετύχουμε τον στόχο μας είναι λάθος και πρέπει να την αναπροσαρμόσουμε.

Ακόμα κι έτσι όμως, παραμένει αρκετά αόριστος ως προς τον τρόπο επίτευξης. Δεν θα ήταν πιο εύκολο να πετύχουμε αυτήν την πολυπόθητη απώλεια βάρους εάν ο στόχος ήταν: “Να κόψω τα γλυκά και τα αναψυκτικά, και να μην τρώω μετά τις 9 το βράδυ”; Πλέον είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε στην καθημερινότητά μας, το οποίο θα οδηγήσει έμμεσα στην επίτευξη του αρχικού στόχου.

2. Οι στόχοι δεν πρέπει να είναι υπερβολικά δύσκολοι

Καλό είναι οι στόχοι μας να μην είναι πολύ πάνω από τις δυνατότητές μας. Σαφώς και πρέπει να έχουν μία δυσκολία ώστε να αποτελούν πρόκληση για εμάς γιατί μόνο έτσι θα επιτύχουμε σημαντικά πράγματα στη ζωή και θα αναπτυχθούμε ως άνθρωποι. Εάν όμως είναι πολύ πάνω από τις δυνατότητές μας, τότε είναι εξαιρετικά πιθανό να απογοητευτούμε και να τα παρατήσουμε.

Το “Θα τρέχω κάθε πρωί 10 χιλιόμετρα” ίσως είναι μία κακή επιλογή στόχου εάν έχουμε να ασκηθούμε χρόνια και τρέχουμε μόνο για να προλάβουμε το λεωφορείο! Καλύτερα να επιλέξουμε κάτι πιο επιτεύξιμο, εντάσσοντας μεν τη γυμναστική στη ζωή μας αλλά με έναν πιο υγιή και ρεαλιστικό τρόπο.

Οφείλω βέβαια να αναφέρω και την άλλη άποψη που υποστηρίζει ότι πρέπει να θέτουμε πολύ υψηλότερους στόχους από αυτούς που μπορούμε και αυτός είναι ένας συχνός λόγος διαφωνίας με τον Γιάννη Μηλιάτση! Σε αυτό δεν υπάρχει σωστή απάντηση καθώς κάθε άτομο έχει διαφορετικό χαρακτήρα και ψυχοσύνθεση. Υπάρχουν κάποιοι που κινητοποιούνται περισσότερο από έναν υπερβολικά υψηλό στόχο, ενώ κάποιοι άλλοι αποθαρρύνονται. Η αλήθεια μάλλον βρίσκεται κάπου στη μέση, σε έναν έξυπνο συνδυασμό αυτών των δύο μεθόδων!

3. Πρέπει να τους υπενθυμίζουμε συχνά στον εαυτό μας

Η σκληρή και κουραστική καθημερινότητα μας κάνει να ξεχνάμε τους στόχους μας. Ο καιρός περνάει, ο αρχικός… πρωτοχρονιάτικος ενθουσιασμός ξεφουσκώνει, προκύπτουν καταστάσεις που δεν είχαμε φανταστεί και κάπως έτσι φτάνει ο επόμενος Δεκέμβριος. Όχι απλά δεν έχουμε επιτύχει τους στόχους που είχαμε θέσει, αλλά η πικρή αλήθεια είναι ότι δεν τους θυμόμαστε καν!

Η λύση είναι να γράψουμε τους στόχους μας και να τους διαβάζουμε όσο πιο συχνά μπορούμε. Αυτό σίγουρα θα μας βοηθήσει να μην τους ξεχάσουμε, και ταυτόχρονα ο οραματισμός της επίτευξης αυτών των στόχων θα μας εμπνέει και θα μας δίνει την απαιτούμενη δύναμη για να συνεχίσουμε να τους κυνηγάμε.

Το Πρωτοχρονιάτικο Δώρο σας! 

Πρωτοχρονιά χωρίς δώρο δεν γίνεται οπότε δημιούργησα για εσάς ένα απλό ημερολόγιο σε μορφή φόρμας (Google Form) που θα σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους της επόμενης χρονιάς. Μπορείτε να αντιγράψετε αυτή τη φόρμα στο δικό σας Google Drive ώστε να έχετε μόνο εσείς πρόσβαση, να τη συμπληρώνετε καθημερινά και να βλέπετε συγκεντρωτικά όλες τις καταχωρήσεις σας.

Ημερολόγιο και στόχοι νέας χρονιάς

Ο σκοπός είναι να το συμπληρώνετε στο τέλος κάθε ημέρας. Στο πρώτο πεδίο μπορείτε να συμπληρώσετε εάν θέλετε κάποιο σημαντικό γεγονός ή μια μικρή ανασκόπηση της ημέρας.

Το δεύτερο πεδίο με τα checkboxes θα σας βοηθήσει να μετρήσετε πόσες φορές κάνατε μια δραστηριότητα σχετική με τους στόχους σας, πχ εάν έχετε θέσει ως στόχο να κάνετε 50 προπονήσεις μέσα στη χρονιά.

Το τελευταίο πεδίο είναι μία απλή αναφορά των ετήσιων στόχων σας (δεν χρειάζεται να τους γράφετε κάθε φορά), αλλά αποτελεί το πιο σημαντικό κομμάτι αφού, όπως είπαμε προηγουμένως, είναι αναγκαίο να βλέπουμε συχνά τους στόχους μας. Προσθέτοντάς τους μόνιμα στο τέλος της φόρμας θα τους βλέπουμε κάθε ημέρα καθώς τη συμπληρώνουμε!

Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμη. Ακολουθούν οδηγίες για το πώς να την αντιγράψετε για δική σας αποκλειστικά χρήση και πώς να την προσθέσετε στην αρχική οθόνη του κινητού σας για εύκολη συμπλήρωση.

Πώς να αντιγράψετε τη φόρμα για εσάς

Ακολουθήστε αυτό το Link για να την αντιγράψετε:
https://docs.google.com/forms/d/1thL8ECK_HDdA5u8VduphDkOn4iwTk72FQcWDsOlA1Ww/copy

Επειδή είναι Google Form, πρέπει να είστε συνδεδεμένοι με τον Google λογαριασμό σας ώστε να μπορέσει να την αντιγράψει στο δικό σας Google Drive. Εάν δεν είστε συνδεδεμένοι θα σας ζητήσει να συνδεθείτε πριν το αντιγράψετε. Από τη στιγμή που θα την προσθέσετε στο Google Drive σας, είστε οι μόνοι που έχετε πρόσβαση στις καταχωρήσεις αυτής της φόρμας.

Στη συνέχεια ανοίξτε το Google Drive, βρείτε τη φόρμα και επεξεργαστείτε τις ερωτήσεις και απαντήσεις σύμφωνα με τις δικές σας ανάγκες και στόχους. Μην ξεχάσετε να γράψετε τους ετήσιους στόχους σας στην τελευταία ενότητα ώστε να φαίνονται μόνιμα κάθε φορά που συμπληρώνετε τη φόρμα. Δεν χρειάζεται να κάνετε Αποθήκευση καθώς οι αλλαγές αποθηκεύονται αυτόματα. Η φόρμα σας είναι έτοιμη!

Πώς να τη συμπληρώνετε εύκολα και να μην το ξεχνάτε

Καθώς έχετε ανοιχτή τη φόρμα για επεξεργασία, πατήστε το κουμπί με το ματάκι στο πάνω δεξιά μέρος της οθόνης και θα σας ανοίξει η φόρμα έτοιμη προς συμπλήρωση.

Συμπληρώστε τη, πατήστε ‘Submit’ και τα δεδομένα θα καταγραφούν στην καρτέλα των απαντήσεων όπου μπορείτε να δείτε στατιστικά στοιχεία όλων των απαντήσεών σας αλλά και κάθε απάντηση ξεχωριστά.

Και θα πρέπει να συνδέεστε στο Google, να μπαίνετε στο drive, να βρίσκετε τη φόρμα και να κάνετε προεπισκόπηση κάθε φορά ώστε να τη συμπληρώσετε; Όχι φυσικά. Ούτε εγώ θα το έκανα! Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να προσθέσετε μία συντόμευση στο κινητό σας ώστε να απέχει μόνο ένα “tap”!

Ανοίξτε το Google Drive Από την εφαρμογή του κινητού σας και βρείτε τη φόρμα. Πατήστε τις τρεις τελίτσες στο πάνω δεξί μέρος και επιλέξτε το ‘Preview’ για να ανοίξει η φόρμα στον browser σας έτοιμη για συμπλήρωση.

Πατήστε ξανά τις τρεις τελίτσες πάνω δεξιά για να ανοίξει το μενού και επιλέξτε Add to Home screen (Προσθήκη στην αρχική οθόνη). Εύκολο!

Ελπίζω να σας βοηθήσει να παρακολουθείτε την πορεία των στόχων σας και εν τέλει να καταφέρετε να τους πετύχετε. Γράψτε μας στα σχόλια πώς σας φάνηκε ή εάν χρειάζεστε κάποια βοήθεια στην αντιγραφή της φόρμας.

Καλή χρονιά και καλή επιτυχία!

Αφήστε μια απάντηση