ΠοτοΜακεδονική. Ανάπτυξη μέσα στην κρίση.

 

DSC00521Είμαστε σήμερα στα γραφεία της ΠοτοΜακεδονικής με τον υπεύθυνο της εταιρίας κ.Μητσιγιώργη. Καλησπέρα κ.Μητσιγιώργη. Ποια είναι η ΠοτοΜακεδονική;

Καλησπέρα και από εμένα. Η ΠοτοΜακεδονική είναι μια εταιρία που έχει σαν βάση το εμπόριο οίνου, ασχολούμαστε βέβαια και με άλλα αλκοολούχα ποτά, στόχος μας όμως είναι να εξυπηρετούμε όλα τα σημεία HO.RE.CA στον νομό Θεσσαλονίκης αλλά και γενικότερα στην Β.Ελλάδα. Επίσης η ΠοτοΜακεδονική αναλαμβάνει το μάνατζμεντ μικρότερων οινοποιείων, ποτοποιείων, οι οποίες θέλουν να εξάγουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό. Για αυτές τις εταιρίες επίσης κλείνουμε κεντρικές συμφωνίες με σουπερ μάρκετ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Με την προηγούμενη μου εμπειρία ως διευθυντής πωλήσεων σε μεγάλες εταιρίες οίνου στην Ελλάδα είχα ήδη ένα πελατολόγιο αρκετά μεγάλο τόσο εντός, όσο και εκτός συνόρων. Το εκμεταλλεύτηκα κατάλληλα λοιπόν και παρουσίασα προϊόντα που πλέον έχω στο portfolio μου. Εξάγουμε λοιπόν για λογαριασμό τρίτων, χωρίς να τιμολογούμε εμείς, καθώς είμαστε οι υπεύθυνοι των εξαγωγών τους.

 

Πότε ξεκινήσατε;

Ξεκινήσαμε το 2013 τον Μάιο σε μικρότερες εγκαταστάσεις φυσικά, από το 2013 τον Δεκέμβριο μεταφερθήκαμε σε μεγαλύτερες εγκαταστάσεις στην Καλαμαριά έχοντας πλέον και χώρο για εξυπηρέτηση λιανικής. Επίσης έχουμε συνεργασία με αποθήκες, logistic, όπου και στεγάζεται ο μεγαλύτερος όγκος των εμπορευμάτων μας.

 

Ξεκινήσατε λοιπόν ακριβώς μέσα στην κρίση και παρόλα αυτά είχατε γρήγορη ανάπτυξη. Πως το καταφέρατε αυτό;

Αυτό είναι μια μεγάλη συζήτηση! Το ξεκίνημά μας μέσα στην κρίση ήταν ουσιαστικά μονόδρομος καθώς όπως είναι πλέον τα πράγματα όποιος χάσει την θέση εργασίας του ή βρεθεί εκτός συμφωνίας πάρα πολύ δύσκολα μπορεί να κλείσει μια νέα συμφωνία, και ακόμα και αν καταφέρει να την κλείσει δεν είναι σίγουρο ότι θα καταφέρει να πληρωθεί από αυτή. Έτσι λοιπόν με πάρα πολύ κόπο, αγώνα και άγχος, καταφέραμε στήσαμε αυτήν την επιχείρηση και μετά από πολλές ώρες δουλειάς είχαμε το αποτέλεσμα που βλέπετε.

 

Έχετε μεγάλη εμπειρία στον χώρο των πωλήσεων και εργαστήκατε ως διευθυντής πωλήσεων για πολλές εταιρίες. Πως ξεκίνησε αυτό το ταξίδι στον χώρο αυτόν;

Μπαίνοντας στην αγορά εργασίας στα είκοσί μου χρόνια κατάλαβα ότι είχα μια έφεση στο κομμάτι των πωλήσεων. Στα 26 μου έκανα την πρώτη μου επιχείρηση, μια αλυσίδα εστιατορίων, και στην συνέχεια θέλοντας και να απαλλαγώ από την νυχτερινή εργασία ξεκίνησα την δεύτερη μου επιχείρηση πουλώντας δειλά δειλά κάποια πράγματα εξυπηρετώντας επιχειρήσεις HO.RE.CA (Hotel Restaurant Cafe) και έτσι απέκτησα την εμπειρία και το πελατολόγιο που υπάρχει τώρα.

 DSC00518

Η επιτυχία στις πωλήσεις στην Ελλάδα πόσο εξαρτάται από ένα καθαρό όνομα στην αγορά;

Ειδικά στην εποχή που διανύουμε τώρα με τα capital control όπου το 70 με 80% των Ελλήνων έχουν πρόβλημα με τον Τειρεσία ένα καθαρό όνομα στην αγορά είναι πάρα πολύ σημαντικό τόσο για τους συνεργάτες όσο και για τις τράπεζες και αυτό είναι όπλο μας πλέον.

 

Τι είναι αυτό που κατά την γνώμη σας κάνει έναν πωλητή επιτυχημένο;

Προσωπικά κατατάσσω τους πωλητές σε μια κλίμακα από το 1 έως το 10. Υπάρχει ο γεννημένος πωλητής ο οποίος ότι αντικείμενο και να του δώσεις να το πουλήσει και θα φτάσει με άριστα το 10 στο 8. Και υπάρχει ο πωλητής που είναι ευπαρουσίαστος, έχει διάθεση να μάθει και είναι οργανωτικός, και αυτός μπορεί να ξεπεράσει το 8 και να φτάσει το πιο πάνω. Θέλει λοιπόν πολύ δουλειά, υπομονή και επιμονή για να μπορέσει κάποιος να ανταπεξέλθει στο κομμάτι των πωλήσεων.

 

Όπως και σε όλα τα πράγματα λοιπόν δεν φτάνει μόνο το ταλέντο αλλά η συνεχής εκπαίδευση είναι αυτή που κάνει την διαφορά.

Ακριβώς, και να μάθει κανείς να μην τα παρατάει με την πρώτη δυσκολία.

 

Τι θεωρείτε πιο σημαντικό, καλό προϊόν, καλός πωλητής ή ανταγωνιστική τιμή;

Κοιτάξτε, για μένα ο καλός πωλητής είναι πάντα το Νο1. Αν όμως μπορεί κανείς να έχει τον συνδυασμό και των τριών που αναφέρατε τότε η επιτυχία είναι δεδομένη. Μια όμως που κάνατε την ερώτηση εμείς κινούμαστε σε ένα σύμπλεγμα πραγμάτων, προσεγγίζοντας πολύ καλούς συνεργάτες που παρουσιάζουν τα προϊόντα μας, έχουμε πολύ μεγάλη εμπειρία πάνω σε αυτό που κάνουμε, έχουμε εξαιρετικά καλές τιμές και εξαιρετικά καλή ποιότητα.

 

Ποια είναι τα σχέδια της ΠοτοΜακεδονικής από εδώ και πέρα;

Ο σχεδιασμός που κάναμε φέτος το καλοκαίρι έχει μια συγχώνευση με μια πολύ σημαντική εταιρία, την Οινόπολης η οποία είναι στον χώρο τα τελευταία 2-3 χρόνια αλλά αποτελείται από στελέχη που έχουν πάνω από μια 10ετία εμπειρίας στον χώρο. Με αυτήν την κίνηση πλέον μπορούμε να καλύψουμε ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

 

Ο Έλληνας συνεχίζει να προτιμάει το κρασί;

Τώρα περισσότερο από ποτέ καθώς έχει αυξηθεί πάρα πολύ ο φόρος για τα λεγόμενα βαριά αλκοολούχα ποτά όπως το ουίσκι κλπ. Το κρασί, ακόμα, έχει μείνει ανέπαφο από την βαριά φορολογία. Οι ποικιλίες πλέον είναι πάρα πολύ καλές, οι Έλληνες οινοποιοί βγάζουν εξαιρετικά καλά κρασιά σε όλη την Ελλάδα.

 

Η αλήθεια είναι ότι βλέπουμε πλέον πολλές μικρές παραγωγές και η κρίση και η έλλειψη θέσεων εργασίας συμβάλουν σε αυτό μέσα από την επιχειρηματικότητα.

Σωστά, ο κόσμος προτιμά από το να εργάζεται για μια εταιρία και να μην πληρώνεται να δημιουργήσει νέες επιχειρήσεις, μικρές, όπως έγινε στην δεκαετία του 80 όπου συνέβαινε το ίδιο και βοηθήθηκε η οικονομία με αυτές τις επιχειρήσεις οι οποίες είναι πραγματικά η ραχοκοκκαλιά της.

 

Κ.Μητσιγιώργη σας ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σας και καλή συνέχεια στην ανερχόμενη ΠοτοΜακεδονική

Και εγώ σας ευχαριστώ πολύ και σας εύχομαι καλή συνέχεια!

 

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ΠοτοΜακεδονική στο 2310403100 και στο [email protected] 

Αφήστε μια απάντηση