Αυτοπροβολή

Πώς να προβάλετε το Brand σας χωρίς κομπασμούς!

 

11080920 10153169762555699 7098132322291928242 nΗ δημιουργία μιας προσωπικής μάρκας – ενός προσωπικού Brand, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μοιραστείτε τα ταλέντα και την εμπειρία σας με τους συναδέλφους και τους πελάτες σας. Αλλά μερικοί άνθρωποι νιώθουν άβολα με την αυτοπροβολή και ανησυχούν μήπως και είναι ενοχλητικοί προς τους άλλους. Ποιος είναι λοιπόν ο καλύτερος τρόπος να «Πουλήσετε» τον εαυτό σας χωρίς να αποξενώσετε τους ανθρώπους γύρω σας;

Να είστε αυθεντικοί

 

Έχουμε όλοι μια στερεότυπη εικόνα για το πως είναι η επιτυχία. Στο μυαλό μας είναι σχηματισμένη η μορφή της άψογης επαγγελματία ή του χαρισματικού επιχειρηματία. Το προσωπικό σας «Brand» όμως θα πρέπει να έχει τον χαρακτήρα που εκπροσωπείτε εσείς! Θα πρέπει να τονίζει τις δικές σας ιδιότητες και μοναδικότητα και όχι αυτό που νομίζετε ότι θέλουν να δουν οι άλλοι Άνθρωποι.

 

Είναι πιο εύκολο να «πουλήσετε» τον εαυτό σας όταν είστε ο εαυτός σας, οπότε απλά προσπαθήστε να είστε  αυθεντικός και μοναδικός. Εστιάστε στα προτερήματά σας και εμπιστευτείτε το δικό σας στυλ επικοινωνίας, ότι και να είναι αυτό! Μπορεί να γράφετε εβδομαδιαία blog post για τους πελάτες ή να κάθεστε με έναν manager για να συζητάτε τις επιτυχίες σας. Το να θυμίζετε στους ανθρώπους που χρειάζονται τις υπηρεσίες σας συμβουλές για το πως μπορείτε να κάνετε την δουλειά τους ευκολότερη, είναι σίγουρα κάτι που θα χαρούν να ακούσουν!

 

Ρεαλιστικότητα

 

«Να εστιάζετε στα  γεγονότα και όχι στην ερμηνεία τους», γράφει ο στρατιγιστής μάρκετινγκ και συγγραφέας Dorie Clark για το Harvard Business Review. Όταν λέτε ότι έχετε μια δεκαετία εμπειρία στον τομέα σας, ένα ορισμένο αριθμό ακόλουθων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κάνετε την δουλειά σας με πάθος, είναι δύσκολο κανείς να αγνοήσει αυτά τα τρία, λέει ο Clark.

 

Προσθέτει όμως, ότι αν απλά φέρατε τον τίτλο του «γκουρου», του «εμπειρογνώμονα» ή του «ninja” έτσι αυθαίρετα δεν θα είχε το ίδιο αποτέλεσμα. «Χαρακτηρισμοί και επιθετικοί προσδιορισμοί που απευθύνονται στα προσόντα σας είναι εύκολο να δεχτούν κριτική» μας λέει. Οπότε είναι καλύτερο να μιλάτε με γεγονότα περιγράφοντας τι έχετε κάνει – και τι μπορείτε να κάνετε – για να βοηθήσετε τους άλλους. Παροχή σχετικών παραδειγμάτων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να οδηγήσετε τους αναγνώστες σας στα σωστά συμπεράσματα.

 

Μοιραστείτε την επιτυχία

 

Όταν μοιράζεστε τα επιτεύγματά σας, να μην κρύψετε τα σημεία που είχατε συνεργασία με άλλους. Έτσι θα αναγνωριστεί η συμβολή του καθ’ ενός που του αξίζει. Το να προβάλλετε συνεργάτες σας σε ένα έργο δείχνει πόση αυτοπεποίθηση έχετε σχετικά με τις δικές σας ικανότητες.

 

«Από την εμπειρία μου, σπανίως έχει απήχηση η υπερβολική αυτοεπιβεβαίωση», λέει ο επιχειρηματίας και συγγραφέας Seth Godin σε μια συνέντευξή του για την εφημερίδα New York Times. “Αντίθετα, αυτό που λειτουργεί, είναι ένας συνδυασμός του να αναγνωρίζετε κάθε προσπάθεια στην ομάδα σας, καθώς και να αναλαμβάνετε την ευθύνη για τα σφάλματα που γίνονται.

 

Να είμαστε σεμνοί

 

«Ένας πολύ καλός τρόπος για να είστε σίγουροι ότι το μήνυμά σας έχει απήχηση είναι να δίνετε περισσότερα από ό, τι ζητάτε», γράφει η Julie Parker, ιδρυτής μιας online σχολής εκπαίδευσης για «Προσωπικούς Συμβούλους» (Life Coaches). Η ενθάρρυνση και υποστήριξη των άλλων μέσα από τη δουλειά σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να αναπτύξετε μια φήμη ότι είσαστε έξυπνοι και χαρισματικοί ηγέτες, λέει.

 

Αφού έχετε χτίσει κάτι τέτοιο, όταν έρθει η ώρα να ζητήσετε την προαγωγή που πάντα ονειρευόσασταν ή να κλείσετε μια μεγάλη πώληση, θα έχετε καλύτερο αποτέλεσμα λόγω της αξίας που κατά καιρούς έχετε δώσει σε άλλους, μας συμβουλεύει η Parker. Είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε ότι το να είστε σεμνοί δεν σημαίνει ότι πρέπει να κρύβετε τις ικανότητές σας – το μόνο που χρειάζεται είναι να μοιράζεστε τα επιτεύγματά σας «με τρόπο».

 

Με λίγα λόγια, το να καταφέρετε να προβάλλετε το δικό σας «Brand» (ή «Μάρκα») χωρίς κομπασμούς, είναι ένας πολύ καλός τρόπος να διαφημίσετε τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας και το πως μπορεί να επωφεληθούν από αυτά οι συνεργάτες σας. Έτσι κερδίζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι και μεταφέρεται πιο αποτελεσματικά το μήνυμα που θέλετε να μοιραστεί!

 

Ένα άρθρο από τον Αλέξανδρο Ανδρούτσο.

 

Αφήστε μια απάντηση