Η χρήση των λέξεων – κλειδιών στο domain name

 

food blogΗ Τόνια είναι project manager σε μια εταιρεία λογισμικού, παντρεμένη με τρία παιδιά. Όταν βρίσκεται στο σπίτι της, τον περισσότερο χρόνο τον περνάει στην κουζίνα.  Η αλήθεια είναι πως αν μπορούσε να διαλέξει ξανά καριέρα, θα γινόταν σεφ. Δεν της αρέσει απλώς να μαγειρεύει, είναι food lover. Της αρέσει να ανακαλύπτει συνταγές από διαφορετικά μέρη του κόσμου. Να πειραματίζεται με νέους συνδυασμούς γεύσεων. Μαγειρεύει για την οικογένεια της, τους φίλους της, τους συναδέλφους της.

 

Και τις περισσότερες φορές όσοι δοκιμάζουν τα φαγητά ή τα γλυκά της θέλουν τις συνταγές. Κάποια στιγμή άρχισε να σκέφτεται να δημιουργήσει ένα blog και να δημοσιεύει τις συνταγές της. Εξάλλου υπάρχουν χιλιάδες μπλογκ και site γνωστών σεφ και ερασιτεχνών. Γιατί όχι και αυτή; Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκε ήταν η επωνυμία του blog και αντίστοιχα το domain name που θα μπορούσε να κατοχυρώσει.

 

Ορισμός: Domain Name ή Όνομα Τομέα = είναι το μοναδικό όνομα του ιστότοπου. Π.χ το όνομα χώρου για το Bizman είναι το bizman.gr

 

Κάποιος τη συμβούλευσε να βρει ένα domain name με τη λέξη-κλειδί συνταγή. Είχε ακούσει πως όταν χρησιμοποιήσουμε τη λέξη – κλειδί στο domain name ενός ιστότοπου, είναι πιο εύκολο να μπει στα πρώτα αποτελέσματα της google. H συγκεκριμένη συμβουλή δεν είναι λανθασμένη. Υπάρχουν κάποια οφέλη. Απλώς, σήμερα πια, τείνει η χρήση μιας λέξης -κλειδί στο domain name να μην έχει τα ίδια, επιθυμητά αποτελέσματα, όπως παλιότερα.

 

Oι λέξεις – κλειδιά στο domain name (στο παρελθόν και στο μέλλον)

Στον παρελθόν, όταν το λογισμικό στις μηχανές αναζήτησης ήταν λιγότερο εκλεπτυσμένο και αναπτυγμένο και ο αριθμός των ιστότοπων ήταν σαφώς μικρότερος. η χρήση μιας λέξης – κλειδί στο domain name πχ. sintages.gr ήταν δυνατόν να αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα στην κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Όμως, όπως συμβαίνει συνήθως όταν μια πρακτική είναι επιτυχημένη, οδηγεί συνήθως στην κατάχρηση, η χρήση της λέξης-κλειδί στο domain name τείνει πλέον να μην έχει την ίδια σπουδαιότητα. Γιατί

  • τις περισσότερες φορές τα domain names που περιλαμβάνουν σημαντικές λέξεις-κλειδιά είναι ήδη κατοχυρωμένα. Και όταν λέμε σημαντικές λέξεις-κλειδιά εννοούμε  λέξεις-κλειδιά που παρουσιάζουν μεγάλη αναζήτηση.
  • Αν υποθέσουμε πως βρίσκουμε ένα domain με μια σημαντική λέξη – κλειδί ελεύθερο και το κατοχυρώνουμε, τότε αντιμετωπίζουμε τον κίνδυνο οποιαδήποτε στιγμή η λέξη – κλειδί που θεωρήσαμε και ήταν σημαντική μια δεδομένη στιγμή να σταματήσει να είναι. Πρέπει να θυμόμαστε πως τα ερωτήματα, που θέτουν οι χρήστες στις αναζητήσεις τους, μεταβάλλονται συνεχώς.
  • Όταν υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός – πληθώρα ιστοσελίδων με το ίδιο ή παραπλήσιο αντικείμενο και παρόμοια domain names τότε η χρήση της λέξης-κλειδί  φαίνεται  να μην παίζει κανένα ρόλο.
  • Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια, οι μηχανές αναζήτησης και ειδικότερα η Google τις ιστοσελίδες που δεν έχουν ποιοτικό περιεχόμενο αλλά έχουν domain names με πολλές λέξεις-κλειδιά συχνά τις εκλαμβάνουν πως έχουν κακόβουλο υλικό, πως σπαμάρουν.

 

Domain – Name = Branding.

Μια καλύτερη συμβουλήπου θα μπορούσε να δώσει κάποιος στην Τόνια είναι να σκεφτεί το νέο της blog ως το προσωπικό της brand. Και αντίστοιχα και το domain name. Τα χαρακτηριστικά του domain πρέπει να έχουν κάποια χαρακτηριστικά:

  • Να είναι σύντομο. Αν θέλαμε να έχουμε ένα όριο οι περισσότεροι ειδικοί προτείνουν τα 15 γράμματα.
  • Να είναι αξιομνημόνευτο: Να μπορεί κάποιος να το θυμηθεί εύκολα.
  • Nα είναι συναφές.
  • Να είναι αναπόσπαστο κομμάτι του branding, της επωνυμίας σας.

 

Μια πρόταση προς την Τόνια θα ήταν πχ το alataki.gr. Σύντομο, εύληπτο, συναφές. Ο καθένας μας θα μπορούσε να το θυμηθεί.. Αν σκέφτεστε να δημιουργήσετε ένα food blog, το όνομα είναι διαθέσιμο (μέχρι την ώρα που γράφεται το άρθρο).

 

Από την Eirene Nikolaou

 

 

Αφήστε μια απάντηση