Η ανάλυση των τεσσάρων σημείων του Πόρτερ.

Τι είναι και που χρησιμοποιείται.

porters-four-corner-analysisΈχει αναπτυχθεί από τον Michael Porter για τον οποίο έχουμε γράψει και στο άρθρο για τις 5 Δυνάμεις του Πόρτερ, και είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για να αναλύει κάποιος τον ανταγωνισμό του. Τις ενέργειες που πρόκειται να κάνει και τι είναι αυτό που του δίνει την ώθηση. Εκεί ακριβώς είναι που διαφέρει και το μοντέλου του Πόρτερ σε σχέση με τα άλλα. Δεν προσπαθεί να ανακαλύψει απλά την στρατηγική του ανταγωνιστή αλλά και ποιο είναι το κίνητρό του. Για να το κάνει αυτό απαιτεί την κατανόηση της κουλτούρας του ανταγωνιστή, την πνευματική του κατάσταση, το σύστημα αξιών και πολλά άλλα.

 

 

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να:

  • Αναπτύξει ένα προφίλ των αλλαγών που μπορεί να κάνει ο ανταγωνιστής και πόσο επιτυχημένες μπορεί να είναι αυτές.
  • Παρουσιάσει τις πιθανές αντιδράσεις των ανταγωνιστών σε στρατηγικές κινήσεις που μπορεί να προκύψουν τόσο από εμάς όσο και από άλλους συμμετέχοντες στην αγορά.
  • Παρουσιάσει τις πιθανές αντιδράσεις των ανταγωνιστών σε πιθανές αλλαγές στην αγορά και άλλους περιβαλλοντολογικούς παράγοντες που μπορεί να προκύψουν.

Αναφέρεται σε 4 διαγνωστικά σημεία που είναι απαραίτητα στην ανάλυση του ανταγωνισμού. Αυτοί είναι: Μελλοντικοί Στόχοι, Τρέχουσα Στρατηγική, Υποθέσεις, Δυνατότητες.

 

Μελλοντικοί Στόχοι: Κατανοώντας τους στόχους που μπορεί να έχει ο ανταγωνισμός μπορεί κάποιος να προβλέψει τις ενέργειές του. Εάν υπάρχει μεγάλη απόσταση από τους στόχους του ανταγωνιστή και τις ενέργειές του μπορεί να σημαίνει ότι αντιδρά αγχωμένα στις καταστάσεις που παρουσιάζονται. Πρέπει να ρωτήσουμε στον εαυτό μας: Τι είναι αυτό που θέλει να πετύχει ο ανταγωνισμός;

Τρέχουσα Στρατηγική: Η στρατηγική του ανταγωνιστή καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθεί στην αγορά. Εάν υπάρχει διαφορά πλεύσης ανάμεσα στην στρατηγική που έχει εξαγγείλει η ανταγωνισμός και στις πραγματικές του κινήσεις στην αγορά είναι σημαντικό να το προσέξουμε και να το συμπεριλάβουμε στην ανάλυσή μας. Αυτό που πρέπει να ρωτήσουμε είναι: Τι είναι αυτό που κάνει ο ανταγωνισμός, και το εφαρμόζει σωστά;

Υποθέσεις: Η γνώση της αγοράς και οι υποθέσεις που κάνει ο ανταγωνισμός για αυτήν εν πολλοίς δημιουργεί την στρατηγική του. Σε αυτό το σημείο αναλύονται οι γνώσεις του ανταγωνισμού για την αγορά και τους παίκτες της. Η κουλτούρα του ανταγωνισμού, και οι γνώσεις του ανταγωνισμού για τα σχέδια των υπολοίπων. Εάν ο ανταγωνισμός έχει καλή γνώση της αγοράς και των δυνάμεων που την καθορίζουν μπορεί να έχει έτοιμη την στρατηγική του και να ανταπεξέλθει. Εάν ο ανταγωνισμός δεν έχει γνώση αυτών των πραγμάτων πολύ πιθανών να μην μπορεί να ανταποκριθεί σε μια αλλαγή ή σε μια επίθεση. Αυτό που πρέπει να ρωτήσουμε είναι: Τι γνωρίζει ο ανταγωνισμός για την αγορά, τις δυνατότητές του και των ανταγωνισμό του;

Δυνατότητες: Σε αυτό το σημείο εξετάζουμε εάν ο αντίπαλος έχει τις δυνατότητες να αντιδράσει σε αλλαγές της αγοράς ή σε μια επίθεση. Η ερώτηση που πρέπει να γίνει είναι: Ποιες είναι οι δυνάμεις και οι αδυναμίες του ανταγωνισμού; Κάτι σαν μια S.W.O.T. Analysis για τον ανταγωνισμό.

porters-four-corner-analysis

Έχοντας στα χέρια μας αυτά τα στοιχεία μπορούμε να έχουμε μια εικόνα όχι μόνο για την πιθανή στρατηγική που μπορεί να ακολουθήσει ο αντίπαλος αλλά και τα κίνητρά του. Πολλές φορές αυτή η γνώση μας αποτρέπει από το να μπαίνουμε σε μάχες που δεν είναι απαραίτητες και να κερδίζουμε αυτό που θέλουμε πολύ πιο ανώδυνα.

Καλή τύχη σε όλους!

 

Αφήστε μια απάντηση