Η αξιολόγηση των 360 μοιρών.

Η αξιολόγηση των 360 μοιρών είναι ένα δυνατό όπλο για την βελτίωση της εταιρίας

 

360-graphicΗ Αξιολόγηση των 360ο είναι ένα συνηθισμένο εργαλείο αξιολόγησης οργανισμών που πρωτοεμφανίστηκε στην Γερμανία κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο από τον στρατό με σκοπό την αξιολόγηση των επιχειρήσεων. Μια από τις πρώτες καταγεγραμμένες περιπτώσεις εφαρμογής της είναι το 1950 από την εταιρία Esso Research and Engineering, και από εκεί μετά η πορεία της είναι ανοδική και την δεκαετία του 90 με την δυναμική είσοδο της πληροφορικής έγινε ακόμα πιο χρήσιμη στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού των εταιριών.

 

 

Η Αξιολόγηση των 360ο λοιπόν είναι ένα σύστημα αξιολόγησης υπαλλήλων όχι μόνο από τους προϊσταμένους τους αλλά και από τους ίδιους τους υπαλλήλους. Κάποιες εταιρίες μάλιστα συμπεριλαμβάνουν και τους πελάτες στην διαδικασία της αξιολόγησης. Σε αντίθεση με την κλασική μέθοδο της αξιολόγησης η τεχνική αυτή δίνει πιο ακριβή αποτελέσματα για την αποτελεσματικότητα ενός υπαλλήλου. Όλες σχεδόν οι εταιρίες χρησιμοποιούν πλέον ένα είδος αυτής της αξιολόγησης, απλά πολλές φορές διαφέρει το όνομα.

 

Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν τους συναδέλφους τους και τους προϊστάμενους τους. Κάθε αξιολόγηση συμπεριλαμβάνει διάφορες κατηγορίες όπως ηγεσία, επικοινωνιακή ικανότητα, ομαδικότητα, ακεραιότητα, ποιότητα, επίλυση προβλημάτων, εμπιστοσύνη, αξιοπιστία και άλλα. Κάθε εταιρία θέτει τις δικές της προτεραιότητες για τις κατηγορίες που την ενδιαφέρουν. Όταν τελειώσει η διαδικασία έχουν όλοι την ευκαιρία να δούνε πως φαίνονται στα μάτια των συναδέλφων τους.

Η εφαρμογή της Αξιολόγησης των 360ο θέλει προσοχή για να μην κάνει κακό αντί για καλό. Θέλει προσοχή η χρήση των δεδομένων γιατί πολλοί υπάλληλοι δεν δέχονται καλά την κριτική και δεν κάνουν ειλικρινή κριτική για τους συναδέλφους τους. Πρέπει να υπάρχει μεγάλος βαθμός εμπιστοσύνης σε μια εταιρία για να μπορέσει να λειτουργήσει η αξιολόγηση αυτή. Εάν δεν έχει ξαναγίνει τέτοια αξιολόγηση σε μια εταιρία καλό θα ήταν να γίνει την πρώτη φορά με την μορφή εσωτερικού προγράμματος για προσωπική βελτίωση και όχι για διοικητικές αποφάσεις. Πρέπει οι υπάλληλοι να νοιώσουν άνετα με την διαδικασία πριν αρχίσει να έχει αποτέλεσμα. Μπορεί μια εταιρία την πρώτη φορά να ξεκινήσει με ένα κομμάτι της μόνο και χωρίς να στείλει τα αποτελέσματα στην ανώτερη διοίκηση για ευκολότερη εφαρμογή. Με αυτόν τον τρόπο θα λυθούν και τα προβλήματα που μπορεί να υπάρξουν πριν γίνει σε ολόκληρη την εταιρία. Ίσως χρειαστεί στις πρώτες φορές η εταιρία να προσλάβει κάποιον εξωτερικό συνεργάτη για την υλοποίησή της έτσι ώστε να αποκτήσει την τεχνογνωσία που απαιτείται. Οι υπάλληλοι που θα εκπαιδευτούν για να την υλοποιούν στο μέλλον θα πρέπει να είναι της απολύτου εμπιστοσύνης και διακριτικότητας.

 images360

Μετά το πέρας της διαδικασίας πρέπει η εταιρία να κάνει κάποιες συναντήσεις για να αναλύσει τα αποτελέσματα και να μπορέσει να θέσει τους στόχους που θα βοηθήσουν στην αξιοποίησή τους. Εάν γίνει σωστά όλη η αξιολόγηση των 360 μοιρών μπορεί να αποτελέσει μεγάλο όπλο για την ανάπτυξη τόσο της εταιρίας όσο και των υπαλλήλων της. 

Δείτε επίσης:  Η μέθοδος των 5 γιατί

                        Η ανάλυση SWOT.

 

Ecwid

Αφήστε μια απάντηση