Ο Άσωτος Πελάτης

Ο Άσωτος Πελάτης, το χαμένο 20%

 

customer-serviceΣε συνέχεια του άρθρου για τους υφιστάμενους πελάτες και την αξία τους, που ασχολείται με το 20% των πελατών που χάνει μια επιχείρηση και τι μπορεί να κάνει για να τους κερδίσει πίσω.

 

 

Είναι υπολογισμένο ότι μια επιχείρηση χάνει περίπου το 20% των πελατών της κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα εάν θέλει μια αύξηση των πωλήσεων της τάξεως του 10% να πρέπει στην πραγματικότητα να προσθέσει 30% περισσότερους πελάτες!

 

Μετά από έρευνες αγοράς που έχουν γίνει έχει βρεθεί ότι από το 20% που σταματάει να αγοράζει από την επιχείρησή σας:

·         3% σταματάει γιατί φεύγει από την περιοχή

·         5% σταματάει γιατί αγοράζει πλέον από ‘δικό του’ άνθρωπο

·  9% σταματάει για λόγους ανταγωνιστικότητας (ίσως και λίγο μεγαλύτερο στις μέρες μας)

·     14% σταματάει γιατί δεν έμεινε ικανοποιημένο από το προϊόν ή την υπηρεσία

·    68% σταματάει λόγο κακής αντιμετώπισης και αδιαφορίας από τον ιδιοκτήτη, τον προϊστάμενο ή κάποιο υπάλληλο.

 

 

clickup

Αυτό σημαίνει ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των πελατών σας φεύγουν δυσαρεστημένοι. Και δυστυχώς οι δυσαρεστημένοι αυτοί πελάτες δεν σας λένε τί ήταν αυτό που τους δυσαρέστησε, με μια μικρή φυσικά μερίδα που αποτελεί εξαίρεση και εκφράζει τα συναισθήματά της έντονα. Μπορείτε βέβαια να εκπαιδευτείτε εσείς να το γνωρίζετε παρακολουθώντας το online course μας Λιανικές πωλήσεις και επιχείρηση!

Είναι επίσης γνωστό ότι κάθε πελάτης που φεύγει δυσαρεστημένος από την επιχείρησή σας θα σας δυσφημίσει σε 8 – 9 ακόμα ανθρώπους, κάνοντας έτσι πολύ μεγαλύτερη ζημιά.

Τι πρέπει λοιπόν να κάνει κάποιος για να φέρει πίσω όλους αυτούς τους πελάτες που έχασε; Το πρώτο πράγμα είναι να καταλάβει και να αποδεχτεί ότι σε κάποιο σημείο της συναλλαγής του με αυτούς έκανε κάτι που τους πρόσβαλε. Ότι θα έκανε και κάποιος που πρόσβαλε τον σύντροφό του, θα ζητούσε συγνώμη και θα περίμενε να τον συγχωρήσουν. Πείτε τους λοιπόν την αλήθεια, ότι δεν έχουν πάρει προϊόντα από εσάς για αρκετό καιρό και ότι νοιώθετε ότι κάτι δεν πάει καλά. Μόλις τους δώσετε να καταλάβει ότι ενδιαφέρεστε πραγματικά για το καλό τους, ρωτήστε τους αν κάνατε κάτι που τους πρόσβαλε; Πείτε τους ότι οτιδήποτε και αν ήταν αυτό δεν έγινε εσκεμμένα και τι μπορείτε να κάνετε για να επανορθώσετε. Φυσικά για να τα κάνετε όλα αυτά σωστά θα πρέπει να είστε και σωστά εκπαιδευμένοι!

 

Αυτή λοιπόν η απλή και άμεση προσέγγιση κάνει θαύματα στους ανενεργούς πελάτες σας! Μην την υποτιμάτε λοιπόν και να είστε σίγουροι ότι πολλοί από τους πελάτες σας θα το εκτιμήσουν!! 

 

Μηλιάτσης Γιάννης

Founder of www.Bizman.gr  #Productivity , #running, #Sales #training and #blogging makes me happy!!! Εκπαιδευτής Πωλήσεων και Παραγωγικότητας. Ο στόχος μου είναι να βοηθάω καθημερινά τους ανθρώπους να βελτιώσουν τον εαυτό τους και την επιχείρησή τους. ClickUp Expert. 

 

Αφήστε μια απάντηση