Ο φόβος της αποτυχίας 2.

Από τον Μιχάλη Ναλμπάντη για το περιοδικό Productive Habits

Στο εισαγωγικό άρθρο της σειράς ‘Ο φόβος της αποτυχίας’, περιγράψαμε με συντομία το δυσμενές επιχειρηματικό μακροπεριβάλλον της χώρας μας, το οποίο καλούνται να αντιμετωπίσουν με επιτυχία, επιχειρηματίες, ιδιοκτήτες και στελέχη καθώς και την ενδεχόμενη ανησυχία τους για την επόμενη μέρα.


Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα το Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, (ΙΟΒΕ) κατά τη διάρκεια του 2015 περίπου 200.000 άτομα διέκοψαν ή ανέστειλαν την οικονομική τους δραστηριότητα, γεγονός που επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο τα όσα παραθέσαμε αλλά και την ενδεχόμενη χρησιμότητα αυτής της σειράς των άρθρων.
Το επιχειρείν στην Ελλάδα, με τις περίπου 800.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, φαίνεται να είναι μια καθαρά συναισθηματική απόφαση. Οι περισσότεροι από εμάς ξεκινούν μια επιχείρηση ανεξαρτήτου μεγέθους, υποκινούμενοι με την έντονη επιθυμία τους να ασχοληθούν επαγγελματικά με κάτι το οποίο τους αρέσει, τους εμπνέει ή θεωρούν ότι είναι καλοί σε αυτό και ελπίζοντας ότι με πολύ κόπο και ατέλειωτες ώρες εργασίας, τουλάχιστον θα καταφέρουν να βιοποριστούν.

Σε δεύτερο χρόνο, και εάν οι δουλειές εξελιχθούν κατ’ ευχήν, η ανάπτυξη και η επέκταση των επαγγελματικών δραστηριοτήτων αποτελούν τον επόμενο αντικειμενικό στόχο, δεδομένων των γενικότερων οικονομικών συνθηκών.

Με άλλα λόγια και βάσει της ιδιοσυγκρασίας του μέσου  Έλληνα επιχειρηματία ή στελέχους, το επιχειρείν κυριαρχείται από συναισθηματική δέσμευση και αφοσίωση ενώ αποτελεί το πεδίο όπου εναποτίθενται ελπίδες, χαρά, ανησυχίες, φόβοι και απογοητεύσεις. Κατά συνέπεια η ψυχρή λογική περνά σε δεύτερο πλάνο και αυτό αποτελεί τον χειρότερο κίνδυνο κατά την διαδικασία λήψης αποφάσεων, από την πιο σημαντική έως τις απλές και καθημερινές.

Ωστόσο, για την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος, τωρινού ή μελλοντικού, και πάντα αναφερόμενος σε επιχειρηματικό επίπεδο, απαιτείται η έγκαιρη και ακριβής αναγνώριση του. Κάντε λοιπόν το συντομότερο δυνατό και στη βάση της ψυχρής λογικής, αυτό που οι περισσότεροι από εμάς αρνούνται συστηματικά να πράξουν.

Κάντε ένα τεστ πραγματικότητας αναφορικά με την εργασία σας, την επιχείρηση σας και το περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιείστε.

Απαλλαχθείτε από την μυωπία του marketing και την κοντόφθαλμη λογική και προσπαθήστε όχι μόνο να αντιληφθείτε για το που ακριβώς βρίσκεστε αλλά και το κυριότερο που ακριβώς επιθυμείτε να πάτε.

Καταγράψτε τις ιδέες σας, δείτε τα νούμερα και εξετάσετε εναλλακτικές ή και καινοτομικές δράσεις που θα βελτιώσουν τη θέση σας και θα σας απαλλάξουν από οποιαδήποτε ανησυχία. Υιοθετείστε την παραπάνω τακτική για μια ή δυο φορές το μήνα και σίγουρα θα έχετε αποκτήσει μια καλύτερη εικόνα της πραγματικότητας αλλά και έναν συμπαγή οδικό χάρτη για την περαιτέρω πορεία σας.

Αφήστε μια απάντηση