O αλγόριθμος της Google “Panda”

O αλγόριθμος της Google Panda

& το ποιοτικό περιεχόμενο

google pandaΌλοι όσοι εμπλέκονται με το marketing, την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών, έχουν ακούσει, διαβάσει τη φράση «Content is King».Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς, μια φράση που τη χρησιμοποίησαν δύο από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο: o Summer Redstone και ο πιο γνωστός Bill Gates. Όμως καθώς σήμερα, όλοι μας λίγο πολύ έχουμε γίνει publisher – δημοσιεύουμε υλικό είτε σε blogs, sites ή στα social media, οι μηχανές αναζήτησης με τα φίλτρα και τους αλγόριθμους ξεχωρίζουν κάποια από τα άρθρα και τα κατατάσσουν υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης. Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο, ένα από τα φίλτρα «αξιολόγησης» που χρησιμοποιεί η Google είναι το φίλτρο Panda.

 

Κατά τη διάρκεια μάλιστα  του προηγούμενου σαββατοκύριακου (στις 2 & 3 Μαΐου 2015) οι διαχειριστές αρκετών site στην Ευρώπη πρόσεξαν κάποιες αλλαγές στα στατιστικά τους. Και άρχισε η συζήτηση πως πρόκειται για μια νέα ενημέρωση του συγκεκριμένου.  Αν και σχεδόν σύντομα, εκπρόσωποι της Google το αρνήθηκαν. Υποστήριξαν πως δεν έγινε κάποια ενημέρωση ή ανανέωση του αλγόριθμου. Ας δούμε λοιπόν ποιος είναι ο Panda και ποια είναι τα κριτήρια του.

 

Τι είναι ο αλγόριθμος Panda;

Ο συγκεκριμένος αλγόριθμος προκρίνει τo ποιοτικό περιεχόμενο. Άρχισε να επηρεάζει τα αποτελέσματα της αναζήτησης το Φεβρουάριο του 2011 και ο στόχος του ήταν να αφαιρέσει από τα αποτελέσματα της αναζήτησης τις ιστοσελίδες με χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο. Ή σύμφωνα με τη θετική διάθεση της Google, η επιθυμία τους ήταν να βοηθήσουν τους χρήστες να βρουν sites με ποιοτικό περιεχόμενο. Λίγους μήνες αργότερα, τον Μάιο του 2011 δημοσίευσαν κάποιες ερωτήσεις στις οποίες στηρίχθηκαν για να δημιουργήσουν τον αλγόριθμο και να ορίσουν την ποιότητα των άρθρων και των site.

To ποιοτικό περιεχόμενο ενός άρθρου

Τα άρθρα που γράφονται και δημοσιεύονται καθημερινά είναι πολλά. Και συχνά ένας χρήστης νιώθει την ανάγκη να διασταυρώσει τις πληροφορίες που διαβάζει. Για αυτό και τα άρθρα τα οποία έχουν υψηλής ποιότητας περιεχόμενο πρέπει να δημιουργούν εμπιστοσύνη στις πληροφορίες που παρέχουν και στις αναφορές τις οποίες κάνουν. Πώς δημιουργείται η εμπιστοσύνη του αναγνώστη σε ένα άρθρο σύμφωνα με τα κριτήρια του Panda.  

  • Ένα άρθρο θα πρέπει να έχει πρωτότυπο περιεχόμενο. Να παρουσιάζει πρωτότυπες πληροφορίες, αναφορές, νέα στοιχεία έρευνας ή πρωτότυπη ανάλυση που θα κινήσει το ενδιαφέρον του χρήστη.
  • Ένα άρθρο θα  πρέπει να παρέχει πλήρη και ολοκληρωμένη περιγραφή ενός θέματος, να παρουσιάζονται και οι δύο πλευρές μιας ιστορίας, χωρίς να απουσιάζουν σημαντικές πληροφορίες. Ακόμα καλύτερα να προσφέρει πληροφορίες πέρα από τις προφανείς. Ειδική αναφορά γίνεται στις ερωτήσεις της Google για το ποιοτικό περιεχόμενο όταν το θέμα ενός άρθρου είναι ιατρικό.Να είναι άξιο λόγου ώστε να μπορεί να τυπωθεί σε ένα περιοδικό, να συμπεριληφθεί σε μια εγκυκλοπαίδεια ή σε ένα βιβλίο.
    • Η Google δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των αναρτήσεων και των άρθρων που αφορούν ιατρικά θέματα γιατί 1 στις 20 ερωτήσεις των χρηστών αφορούν τέτοια θέματα.   Τον Φεβρουάριο του 2015 η Google ανακοίνωσε πως στις ιατρικές ερωτήσεις, ο χρήστης θα λαμβάνει σχετικά ιατρικά δεδομένα από το Knowledge Graph.  
  • Να έχει επιμεληθεί σωστά: να μην έχει ορθογραφικά ή υφολογικά λάθη ή ακόμα και πραγματολογικά σφάλματα. Να είναι επιμελημένο μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια.
  • Ο δημιουργός του άρθρου θα πρέπει να αναγνωρίζεται ως ειδικός ή ως ενθουσιώδης ερασιτέχνης.

Η ποιότητα ενός site

Η ποιότητα και η εγκυρότητα ενός site καθορίζoνται από τους παρακάτω παράγοντες:

  • Τα θέματα που παρουσιάζονται στο site στοχεύουν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον ενός χρήστη και το περιεχόμενο δεν παράγεται αποκλειστικώς με στόχο να ενταχθεί στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων μηχανές αναζήτησης
  • Το site προσφέρει ουσιαστική αξία αν συγκριθεί με άλλες σελίδες στα αποτελέσματα της αναζήτησης και θεωρείται έγκυρο στον τομέα του.
  • Το site δεν έχει διπλότυπο περιεχόμενο με τις ίδιες ή παρόμοιες παραλλαγές των λέξεων – κλειδιών. Δηλαδή δεν υπάρχουν ίδιες ιστοσελίδες με ίδιο περιεχόμενο και απλώς κάποιες παραλλαγές στις λέξεις-κλειδιά.
  • Το περιεχόμενο και τα άρθρα του site δεν παράγονται μαζικά από μεγάλο αριθμό δημιουργών και δε διαχέονται σε πολλά site.
  • Οι διαφημίσεις  βρίσκονται σε ξεκάθαρο πλαίσιο και το περιεχόμενο ενός άρθρου δεν συγχέεται με αυτές. Ούτε έχει υπερβολικά μεγάλο αριθμό διαφημίσεων, οι οποίες αποσπούν την προσοχή του χρήστη.
  • Το site αναγνωρίζεται ως έγκυρη πηγή από ένα χρήστη με την αναφορά του ονόματος. Ένας χρήστης σε ένα τέτοιο site θα αισθανόταν ασφαλής να δώσει στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας.

Ο Χρήστης

Και φυσικά αυτός που καθορίζει την αξία ενός άρθρου είναι ο χρήστης, Φανταστείτε τον αναγνώστη που διαβάζει ένα άρθρο και το προτείνει σε ένα φίλο του, το κοινοποιεί στα social media, χρησιμοποιεί το bookmark για να επανέρθει στο site και να το χρησιμοποιήσει ως αναφορά ή για να διαβάσει ένα δεύτερο και ένα τρίτο άρθρο.

Την επόμενη φορά που θα αρχίσετε να προετοιμάζεται μια καινούρια ανάρτηση για το site ή το blog σας, προσπαθείστε να καλύψετε κάποια, αν όχι όλα τα κριτήρια που θέτει το Panda.

Από την Eirene Nikolaou

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση