Page ή Group: Τι να επιλέξεις

Ένα ερώτημα που προκύπτει συχνά σε συζητήσεις για παρουσία στα Social Media, είναι κατά πόσο αυτή πρέπει να έρχεται μέσα από Facebook Page ή Group.

Η αλήθεια είναι πως υπάρχει διαφορετική προσέγγιση ανάμεσα στα 2. Και, ενώ για σκοπούς branding η σελίδα κρίνεται έως ένα βαθμό απαραίτητη, για το Group δεν ισχύει κατά πολύ κάτι τέτοιο.
Page ή Group: Πώς χρησιμοποιούνται
Η σελίδα υπάρχει για σκοπούς marketing. Χωρίς αυτή δεν μπορείς να τρέξεις διαφημίσεις ή να ενώσεις άλλες εφαρμογές, όπως το Shopify για ένα eshop.

Ένα group υπάρχει για συζητήσεις, ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων πάνω σε ένα γενικότερο θέμα.

Σε γενικές γραμμές, στη σελίδα θα επικεντρωθείς στο brand, στο Group σε όλη τη βιομηχανία πίσω από το αντικείμενο του brand.

Παράδειγμα, μια σελίδα για ένα κατάστημα ρούχων θα επικεντρωθεί στο κατάστημα. Ένα αντίστοιχο Group θα επικεντρωθεί στη μόδα.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καθενός

Page-ή-Group-768x453.png

Page
Τρέχεις στρατηγικές marketing και διαφημίσεις
Τη δίνεις αντί ιστοσελίδας (αρκετοί τη θεωρούν υποκατάστατο ιστοσελίδας ή ακόμη και ότι την αντικαθιστά)
Ενώνεται με πολλές άλλες εφαρμογές (Integration)
Χρειάζεται σελίδα για να χρησιμοποιήσεις την ανερχόμενη δύναμη των Messenger Bots. (αυτός ήταν και ο λόγος που όσοι στηρίχθηκαν στη δύναμη των Groups και μόνο, μετά επέστρεψαν πίσω στη χρήση και των Σελίδων)
Επικεντρώνονται ως επί το πλείστον στο Reach, έχουν όμως πολύ χαμηλό Reach
Μπορείς να ανεβάζεις υλικό καθημερινά. Κάποιοι μάλιστα ανεβάζουν περισσότερο από 2 ή 3 φορές.
Είναι η ιδανικότερη μορφή για Social Proof
Sales Oriented

Group
Καλύτερο reach συγκριτικά με τη σελίδα
Τα μέλη συνήθως είναι πιο active από τους αντίστοιχους followers μιας σελίδας
Ευνοεί το engagement και γεννά σχέσεις εμπιστοσύνης
Το ίδιο το Facebook τα προωθεί περισσότερο
Δεν συνίσταται να κάνεις pitching, δηλαδή να πουλάς κάτι με άμεσο τρόπο
Δεν είναι απαραίτητο για τον οποιοδήποτε να έχει Group. Μπορείς να συμμετέχεις ενεργά σε άλλα, δημοφιλή και συγκεκριμένα στο θέμα σου Groups, χωρίς να ανησυχείς για τη διαχείρισή τους.  
Αν έχεις δικό σου, θέλει συνεχή επίβλεψη για να μην υπάρχουν άσεμνα σχόλια ή posts από τα μέλη
Συνίσταται το καθημερινό posting, αλλά όχι πολλά μαζί για να μπορούν τα μέλη να επικεντρώνονται σε ένα και να σχολιάζουν.
Ό,τι καλύτερο υπάρχει σε θέματα υποστήριξης για προϊόντα ή υπηρεσίες, καθώς μπορούν να βοηθούν και τα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας
Engagement Oriented

Τι υλικό να ανεβάζεις στο καθένα
Χωρίς να αποκλείεται κάθε μορφή περιεχομένου, εντούτοις υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα είδη που προτιμούνται σε κάποιες περιπτώσεις περισσότερο.

Σε μια σελίδα μπορείς να ανεβάζεις:

Τα άρθρα του blog σου (προτιμότερο μέσω Instant Articles)
Notes
Εικόνες / Video από το brand ή τα προϊόντα σου
Διάφορα Quizzes και προωθητικά μηνύματα
Προσφορές και Tag Products
Πρακτικά οτιδήποτε, φτάνει να βλέπεις πως ενδιαφέρει τους χρήστες


Σε ένα group μπορείς να ανεβάζεις:

Νέα από την επικαιρότητα της βιομηχανίας
Συζητήσεις γύρω από κοινά θέματα
Ανέβασμα βοηθητικών αρχείων

Ερωτήσεις / απορίες
Ανταλλαγή απόψεων
Freebies



Προσοχή σε κάποια λάθη
?Τα δυο τους δεν χρησιμοποιούνται με τον ίδιο τρόπο. Σε μια Σελίδα μπορείς να ανοίξεις συζητήσεις όπως στα Groups, σε ένα Group όμως δεν θα μιλάς μόνο για το Brand σου όπως γίνεται στη Σελίδα.

?Είναι πολλές οι περιπτώσεις που τα Groups χρησιμοποιούνται για να φέρνουν traffic σε μια ιστοσελίδα μέσω links. Αυτή όμως είναι προσέγγιση που περισσότερο αφορά ένα Page.

?Επίσης, στις Σελίδες μπορείς να ανεβάζεις αρκετές φορές μέσα στην ημέρα, αν το επιθυμείς. Στο Group αν το κάνεις αυτό μάλλον κάτι δεν κάνεις σωστά.

?Δεν θες τα μέλη απλά να βλέπουν υλικό (απλό reach). Δεν είναι με αυτό τον τρόπο που κρατάς ενεργό το Group.



Θες να αλληλεπιδρούν με αυτά που ανεβάζεις, κυριότερα να αφήνουν σχόλια. Με αυτό τον τρόπο κερδίζεις την εμπιστοσύνη τους.

?Και επειδή στο Group δεν μπορείς να τρέξεις άμεση διαφήμιση, φαίνεται και ο χαρακτήρας του: Δεν το χρησιμοποιείς για να κάνεις πωλήσεις.

Ολοκληρώνοντας

Το να έχεις Page ή Group εξαρτάται από το στόχο που έχεις. Το ότι το Facebook συμπαθεί τα Groups δεν σημαίνει πως πρέπει να έχεις ένα δικό σου, αν δεν έχεις το λόγο να το διαχειρίζεσαι.

Σε ό,τι κι αν επιλέξεις πάντως, να ξέρεις πως χρειάζεται στρατηγική, συνέπεια και χρόνο για να αποκομίσεις το καλύτερο δυνατό όφελος.

Πώς σου φάνηκε το άρθρο αυτό; Αν έχεις κάτι να προσθέσεις γράψε στα σχόλια ή στείλε μου email ([email protected]).

 

Πηγή: smwtips

 

AgileCRM

Αφήστε μια απάντηση