Πόσους πωλητές έχει η επιχείρησή σας;

Πόσους πωλητές έχει η επιχείρησή σας; Το γνωρίζετε ότι πουλάνε και αυτοί που δεν είναι πωλητές;

Image by Coffee Bean from Pixabay

Λίγο καιρό πριν έγινα μάρτυρας ενός περιστατικού που εξηγεί πάρα πολύ καλά τι εννοώ με την παραπάνω ερώτηση. Ήμουν σε μια πολύ ωραία ταβέρνα – ρεστοράν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης όταν ήρθε να κάνει μια παράδοση ένας οδηγός. Ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης (που καθόταν στο τραπέζι μας και κάναμε παρέα) είχε πεταχτεί για λίγο έξω σε μια δουλειά και θα επέστρεφε πολύ σύντομα. Όταν ο οδηγός ενημερώθηκε ότι θα πρέπει να περιμένει 5’ για να πληρωθεί και μετά να φύγει άρχισε να κάνει φασαρία μέσα στο κατάστημα και να ανεβάζει την ένταση. Μετά από ούτε 5’ ήρθε ο ιδιοκτήτης ο οποίος, αφού ενημερώθηκε από τους υπαλλήλους για την συμπεριφορά του οδηγού, τον πλήρωσε και τον ενημέρωσε ότι η συνεργασία τους τελειώνει εκεί. Αφού έκατσε πάλι στο τραπέζι μας η κουβέντα που είπε είχε τόσο μεγάλη αλήθεια που μου έμεινε στο μυαλό. “Κρίμα και είχε κάνει τόση προσπάθεια για να μπει εδώ ο πωλητής…” 

Αυτό λοιπόν είναι ένα πάρα πολύ δυνατό παράδειγμα για το γεγονός ότι όλοι όσοι έρχονται σε επαφή με τους πελάτες θα πρέπει να είναι εκπαιδευμένοι σε δεξιότητες επικοινωνίας.

clickup

Οι πωλητές όμως πλέον έχουν να αντιμετωπίσουν και νέες προκλήσεις. Στην έρευνα του CSO Insights 70% των πελατών πλέον θέλουν την επαφή με τον πελάτη αφού έχουν ανακαλύψει οι ίδιοι τις ανάγκες τους και τις έχουν ιεραρχήσει. Δεν έβλεπαν τον λόγο να δουν κάποιο πωλητή έως ότου είχαν καταλήξει ήδη στο προϊόν που θα καλύπτει τις ανάγκες τους.

Το μοντέλο του επιθετικού Πωλητή είναι αυτό που επικράτησε έως τον 21ο αιώνα, είναι αυτός ο τύπος που δεν δίνει δεκάρα για το τι λένε οι άλλοι για τον λόγο ότι θα βρεί τρόπο να τους ξεγελάσει και να τους πάρει τα λεφτά από την τσέπη, είναι αυτός ο τύπος που η επιβλητικότητα και η επιμονή του δημιουργούσε υψηλά αποτελέσματα στις πωλήσεις. 

Όμως πλέον οι καταναλωτές είναι εκπαιδευμένοι! Ξέρουν να αναγνωρίζουν πολύ ευκολότερα κακές συμπεριφορές από όλα τα μέλη μιας επιχείρησης. Αυτό θα πρέπει να μας κάνει να σκεφτούμε “Πόσους πωλητές έχει η επιχείρησή σας;”. Εάν φτάσετε στο λογικό συμπέρασμα ότι όλοι οι εργαζόμενοι είναι και πωλητές, τότε πρέπει να σκεφτούμε “Είναι εκπαιδευμένοι για να μιλάνε σε πελάτες;”

Καλή συνέχεια και καλή τύχη σε όλους!

Το άρθρο είναι βγαλμένο από βιβλίο του Μηλιάτση Γιάννη “Ξέρεις να πουλάς;”

Μηλιάτσης Γιάννης

Founder of www.Bizman.gr  #Productivity , #running, #Sales #training and #blogging makes me happy!!! Εκπαιδευτής Πωλήσεων και Παραγωγικότητας. Ο στόχος μου είναι να βοηθάω καθημερινά τους ανθρώπους να βελτιώσουν τον εαυτό τους και την επιχείρησή τους. 

Αφήστε μια απάντηση