Πώς να διαχειριστείτε τις δικαιολογίες των υπαλλήλων σας

Από την Βαλεντίνα Κόρδη στο περιοδικό Productive Habits

Ένα από τα συχνά προβλήματα πάνω στα οποία πολλοί επιχειρηματίες ή στελέχη θέλουν να προπονηθούν για να επιλύσουν, και να διαχειριστούν αποδοτικά, είναι η έλλειψη του χρόνου.

 

Ξεκινώντας λοιπόν να καταγράφουμε το πώς αξιοποιούν τον χρόνο τους καθημερινά, διαπιστώνουμε ότι μία από τις κυριότερες αιτίες είναι και το ότι δεν ξέρουν να διαχειριστούν σωστά τις δικαιολογίες που δίνουν οι υπάλληλοί τους, όταν δεν προλαβαίνουν να τελειώσουν στην ώρα τους μία εργασία, ή ένα project, που τους είχε ανατεθεί.

Έχοντας λοιπόν δικαιολογίες του τύπου «δεν είχα το χρόνο», «έχω πολλά να κάνω» ή «δεν είχα την απαραίτητη βοήθεια» από τη μία, και από την άλλη τη δουλειά που πρέπει να ολοκληρωθεί, πέφτουν στην παγίδα να αναλάβουν οι ίδιοι να κάνουν αυτό που έπρεπε να κάνει ο συγκεκριμένος υπάλληλος. Και φυσικά, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα όταν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα και γίνεται σπάνια. Δυστυχώς όμως με την επανάληψή του, γίνεται συμπεριφορά. Με αποτέλεσμα, οι ίδιοι να εκπαιδεύουν τον εαυτό τους να αναλαμβάνει όλο και πιο συχνά και εύκολα τις δουλειές των άλλων, για να τελειώσουν στην ώρα τους, και από την άλλη οι εργαζόμενοι να εκπαιδεύουν τον δικό τους εαυτό στο να είναι όλο και πιο ελαστικοί σχετικά με την ολοκλήρωση κάποιας εργασίας στην ώρα τους.

Πώς μπορεί λοιπόν να αλλάξει αυτό, ώστε να μάθουν όλοι να διαχειρίζονται το χρόνο τους σωστά και να αναπτυχθεί η αίσθηση υπευθυνότητας στους εργαζόμενους; Αν αυτό είναι κάτι που απασχολεί και εσάς, ακολουθείστε την παρακάτω τακτική, από την επόμενη φορά που θα βρεθείτε αντιμέτωπος με μία δικαιολογία, όπως οι παραπάνω:

Συνειδητοποιήστε τη στιγμή που ενεργοποιείται στο μυαλό σας η πρόθεση και η σκέψη να πείτε «Δεν πειράζει, θα το κάνω εγώ»: Είναι σημαντικό, αυτή η κατάσταση να αλλάξει από την δική σας αντίδραση, αρχικώς. Μόλις λοιπόν στο άκουσμα κάποιας δικαιολογίας, είστε έτοιμος να αντιδράσετε έτσι, συνειδητοποιήστε το, μετρήστε μέχρι το 10 και στη συνέχεια κάντε το επόμενο βήμα.

Μετατρέψτε τη δικαιολογία σε ερώτηση: Για παράδειγμα αν κάποιος σας πει ότι δεν είχε αρκετό χρόνο, ρωτήστε τον πόσο χρόνο θα χρειαζόταν για αυτή την εργασία, όπως επίσης και πότε ξεκίνησε να δουλεύει πάνω σε αυτή ή με ποιες άλλες εργασίες ασχολήθηκε. Στην ουσία, μέσα από τις ερωτήσεις βοηθήστε τον να ανακαλύψει και να συνειδητοποιήσει την πραγματική αιτία του προβλήματος και να την διαχειριστεί. Για παράδειγμα, μη σωστή διαχείριση χρόνου ή λανθασμένη ιεράρχηση προτεραιοτήτων. Από την άλλη αυτή η διαδικασία, ίσως βοηθήσει και εσάς να αναθεωρήσετε τον τρόπο που έχετε διανέμει καθήκοντα και εργασίες και είναι μία ευκαιρία να το κάνετε πιο αποδοτικά.

Εκφράστε τις σκέψεις και τις ανησυχίες σας: Συζητήστε με τον εργαζόμενο τη σημαντικότητα που έχουν οι ενέργειες και οι αποφάσεις του για όλη την ομάδα, καθώς και για την επιτυχία των ομαδικών στόχων. Έτσι, όταν εσείς αναθέτετε σε αυτόν μία συγκεκριμένη εργασία, είναι επειδή πιστεύετε πραγματικά στις ικανότητές του και στην πρόθεσή του να συμβάλει στα επιτυχημένα αποτελέσματα της επιχείρησης. Όταν λοιπόν, για κάποιο λόγο, εκείνος δεν καταφέρνει να ολοκληρώσει αυτό που του δόθηκε, τότε αυτό επηρεάζει όλη την ομάδα και την επιχείρηση, στο σύνολό της, αρνητικά. Από την άλλη, εκφράστε την πραγματική σας πρόθεση να μελετήσετε τους λόγους που στάθηκαν εμπόδιο στην ολοκλήρωση της εργασίας και να αλλάξετε ότι χρειάζεται στη ροή εργασίας προκειμένου να γίνουν οι συνθήκες πιο εύκολες για τον εργαζόμενο.

Η παραπάνω διαδικασία αρχικά μπορεί να σας φαίνεται χρονοβόρα. Όμως όλα χρειάζονται επανάληψη, υπομονή και επιμονή και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για προπόνηση ανθρώπων στην αλλαγή βλαπτικών συμπεριφορών. Εμμένετε λοιπόν στην προπόνηση του εαυτού σας και των εργαζομένων στην εξάλειψη των δικαιολογιών και θα διαπιστώσετε ότι και χρόνο θα κερδίσετε και θα αυξηθεί η παραγωγικότητα η δική σας, αλλά και η δική τους.

Αφήστε μια απάντηση