Τα SOS του SEO: Λέξεις – Κλειδιά / Φράσεις – κλειδιά

Λέξεις – Κλειδιά / Φράσεις – Κλειδιά

keywordsΣυχνά, όταν μιλάμε για βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων ή για πρώτη θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης -και συνήθως ως μηχανή αναζήτησης έχουμε στο μυαλό μας τη Google, εννοούμε τη διαδικασία εύρεσης των σωστών λέξεων – κλειδιών. Η εύρεση της σωστής λέξης κυριαρχούσε για χρόνια στο SEO. Πλέον, όμως, θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα σημαντικό θεμέλιο της στρατηγικής μας για την online παρουσία ενός οργανισμού, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να περιορίζουμε τη βελτιστοποίηση μόνο στις λέξεις – κλειδιά. Έχοντας αυτό υπόψη μας, θα αναφερθούμε σε μερικές βασικές τεχνικές για την εύρεση των πιο χρήσιμων λέξεων.

 

Ορισμός για τη λέξη – κλειδί.

Η λέξη – κλειδί (keyword) είναι:

  • η λέξη που ένας χρήστης πληκτρολογεί για να βρει μια πληροφορία στο διαδίκτυο
  • η λέξη με την οποία η μηχανή αναζήτησης ευρετηριάζει το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας: είτε πρόκειται για κείμενο, φωτογραφία, βίντεο ή κάποια εφαρμογή.
  • η λέξη που εμείς έχουμε χρησιμοποιήσει για να περιγράψουμε το περιεχόμενο σε μια ιστοσελίδα.

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως πλέον χρησιμοποιούμε, τόσο ως χρήστες, όσο και στο πλαίσιο του SEO περισσότερο τις φράσεις – κλειδιά (longtailkeywords), οι οποίες αποτελούνται από δύο ως πέντε λέξεις – κλειδιά.

Η έρευνα για τις λέξεις – κλειδιά.

Αν παίζοντας δημιουργήσαμε τις περσόνες μας, έχουμε ένα βασικό οδηγό για το τι ψάχνουν οι χρήστες μας. Στο πλαίσιο του ίδιου παιχνιδιού, έχουμε δημιουργήσει ένα βασικό κατάλογο για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας. Και με αυτούς τους δύο καταλόγους λέξεων, αρχίζουμε την έρευνα. Ας πάρουμε για παράδειγμα, τα συγκεκριμένα άρθρα για το SEO. Ποιες λέξεις – κλειδιά θα χρησιμοποιήσουμε αν θέλουμε να προωθήσουμε τα άρθρα μέσω των μηχανών αναζήτησης; Αναζητούμε, λοιπόν, στη Google τη λέξη – κλειδί “SEO” και καθώς πρόκειται για μια αγγλική λέξη, βλέπουμε πως στις πρώτες θέσεις κυριαρχούν site με περιεχόμενο στα αγγλικά. Ακριβώς κάτω από την μπάρα αναζήτησης βλέπουμε τον αριθμό των αποτελεσμάτων: για τη λέξη – κλειδί “SEO” τα αποτελέσματα φθάνουν περίπου τα 363,000,000, που μεταφράζεται ως τον αριθμό των σελίδων που έχουν μπει στο ευρετήριο της Google για τη συγκεκριμένη λέξη – κλειδί και είναι ενδεικτικός αριθμός του ισχυρού ανταγωνισμού που υπάρχει και αντίστοιχα της δυσκολίας για να μπει ένα αποτέλεσμα στην πρώτη σελίδα της Google.

Έχοντας υπόψη τον παράγοντα του ανταγωνισμού, προχωρούμε, λοιπόν, στο να βρούμε μια φράση – κλειδί που θα έχει πιο εξειδικευμένα αποτελέσματα και αντίστοιχα μικρότερο ανταγωνισμό. Χρησιμοποιώντας τη μπάρα αναζήτησης, κι εφόσον έχουμε ενεργοποιημένη τη λειτουργία GoogleInstant, μπορούμε να έχουμε ένα δωρεάν εργαλείο και να βρούμε τι αναζητούν στη Google οι χρήστες. Αν αρχίσουμε πληκτρολογώντας “seo α”, ανακαλύπτουμε τις πρώτες λέξεις – κλειδιά: “seo αρθρα, seo αθηνα, seo αναλυση, αποτελεσματικό seo, αλλαγες seo, σεμινάρια seo αθήνα, seo για αρχαριους, μηχανες αναζήτησης seo”. Εκτός από τη λειτουργία GoogleInstant μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τις συναφείς αναζητήσεις, τις προτάσεις της Google στο τέλος κάθε σελίδας αποτελεσμάτων.

Στην πρώτη ομάδα λέξεων που καταγράψαμε πρωτύτερα, θα πρέπει να παρατηρήσουμε τα εξής:

  • Οι περισσότερες λέξεις γράφονται χωρίς τόνο. Και πρακτικά, οι γλώσσες που χρησιμοποιούν τόνους: π.χ. στα ελληνικά ή στα γαλλικά έχουν δύο εναλλαγές σε κάθε λέξη-κλειδί, μία με τόνους, μία χωρίς τόνους.
  • Οι λέξεις – κλειδιά γίνονται φράσεις – κλειδιά.
  • Οι συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά αφορούν κάποιον που αναζητά κάτι σχετικά με το SEO. Σημαίνει δηλαδή, πως ξέρει ή έχει ακούσει κάτι για αυτό. Εμείς, όμως θα στοχεύουμε σε κάποιον χρήστη που ψάχνει για seo ή μήπως θα ήταν πιο χρήσιμο να στοχεύσουμε σε κάποιον χρήστη που θα αναζητήσει λέξεις – κλειδιά και φράσεις – κλειδιά για “αύξηση επισκεψιμότητας ιστοσελίδας”, για “ιντερνετ και μαρκετινγκ”, “αυξηση πωλήσεων μέσω ιντερνετ”; Στο επόμενο άρθρο θα εξετάσουμε ποιες από τις λέξεις ή τις φράσεις είναι χρησιμότερες χρησιμοποιώντας ένα δωρεάν εργαλείο.

 

 

*Συμβουλές για την αναζήτηση:

Όταν πραγματοποιούμε μια τέτοια έρευνα χρησιμοποιώντας τη μηχανή αναζήτησης, θα ήταν χρήσιμο να έχουμε διαγράψει το ιστορικό των αναζητήσεων μας και να χρησιμοποιούμε τον browser σε κατάσταση ανώνυμης περιήγησης (incognitowindow).

Επιπλέον, εδώ και λίγους μήνες (και για τον ελληνικό κατάλογο από τις αρχές του Δεκεμβρίου του 2014), υπάρχει διαφοροποίηση στα αποτελέσματα ανάλογα και με την περιοχή που βρίσκεται κάποιος. Για την ίδια λέξη ή φράση – κλειδί κάποιος βλέπει διαφορετικά αποτελέσματα σε διαφορετική κατάταξη στον κατάλογο της Google αν ψάχνει από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη ή το Ηράκλειο. Η συγκεκριμένη ενημέρωση (update) του αλγόριθμου, το όνομα που έχει δοθεί, όχι από την ίδια τη Google αλλά από ειδικούς του SEO, είναι “Pigeon”. Επομένως, όταν ξεκινήσουμε την έρευνά μας θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και την συγκεκριμένη παράμετρο κι αν χρειαστεί να αλλάξουμε τις ρυθμίσεις της τοποθεσίας.

 

Από την Eirene Nikolaou

Αφήστε μια απάντηση