Συμβουλές συμπεριφοράς στον εργασιακό χώρο.

 

Επενδύστε στα αυτονόητα.

ergasiakos xorosΕίμαστε πλέον πάρα πολλές ώρες στο εργασιακό μας χώρο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να έχει γίνει ιδιαιτέρως απαραίτητο να ξέρουμε τόσο εμείς όσο και οι συνάδελφοι μας να συμπεριφερόμαστε με τρόπο που να διατηρεί το κλίμα όσο το δυνατόν πιο θετικό και παραγωγικό. Βασική συμβουλή που θεωρείται αυτονόητη είναι η σωστή επικοινωνία. Επικοινωνία με τους συναδέλφους, με τους προμηθευτές, με τους υπαλλήλους με όλους.

Έχοντας τις απαραίτητες επικοινωνιακές ικανότητες μπορείτε να είστε σίγουροι ότι σαν επαγγελματίες κάνετε ότι καλύτερο μπορείτε για να βοηθήσετε την επιχείρησή σας.

Σωστός χαιρετισμός . Η πρώτη επαφή που μπορεί να γίνει είτε αν είστε κουρασμένος γιατί είναι το τέλος της ημέρας, είτε όταν έχετε μάθει κάποια άσχημα νέα και είστε σε κακή ψυχολογική κατάσταση, δεν παύει να είναι πάρα πολύ σημαντική και πρέπει να μιλήσετε στον απέναντι θαρρείς και είναι ο πρώτος πελάτης που μπήκε στην επιχείρησή σας. Δεν πρέπει να μπερδεύετε τα συναισθήματα σας για ότι σας έχει συμβεί στις συνομιλίες με τους συνεργάτες και πελάτες.

Ποτέ μην μιλάτε με το στόμα γεμάτο . Ούτε με τσίχλα ή καραμέλα. Είναι αντιεπαγγελματικό και δείχνει ασέβεια. Πάντα υπάρχει ο χρόνος να φάτε κάτι χωρίς να επηρεάζει την δουλειά σας.

Προσπαθήστε να απομακρυνθείτε εάν θέλετε να φτερνιστείτε ή να βήξετε. Είναι αυτονόητο ότι θα βάλετε το χέρι σας μπροστά αλλά το καλύτερο είναι να ζητήσετε συγνώμη και να απομακρυνθείτε εάν είναι να κάνετε κάποιο από τα δύο για να προφυλάξετε τον εργασιακό χώρο από πιθανές αρρώστιες και ιούς.

Προσπαθήστε να μην επικοινωνείτε με κάποιον πριν ή μετά τον εργασιακό χρόνο . Μπορεί να γνωρίζετε ότι θα σηκώσουν το τηλέφωνο μέχρι αργά αλλά είναι προτιμότερο εάν δεν είναι κάτι επείγον ή μπορεί να ειπωθεί την επόμενη μέρα στο γραφείο, να μην ενοχλήσετε. Και οι συνάδελφοι, όπως και εσείς έχουν και την προσωπική τους ζωή.

Μην είστε αφηρημένοι όταν σας μιλάνε . Είναι αγενές και άκομψο να κάνετε άλλα πράγματα όταν κάποιος σας μιλάει. Λέγεται ότι είναι παραγωγικό να κάνεις ταυτόχρονα πολλά πράγματα μαζί (multitasking, δεν ισχύει ακριβώς όμως κάτι τέτοιο) είναι όμως καλύτερα να μην το κάνετε όταν κάποιος σας μιλάει. Η ξεκάθαρη επικοινωνία είναι πιο σημαντική από το multitasking.

Προσοχή στις εκφράσεις . Οι κινήσεις και οι εκφράσεις σας λένε πολύ περισσότερα από όσο νομίζετε. Προσπαθήστε να μην κάνετε αρνητικές κινήσεις, όπως το να σταυρώνετε τα χέρια, όταν μιλάτε με άλλους. Πολλέςφορέςέχουναρνητικόαντίκτυποεπάνωτους.

Στάση σώματος . Όταν μιλάτε με κάποιον πρέπει να την προσέχετε γιατί επηρεάζει πάρα πολύ την εικόνα που εκπέμπετε. Επίσης επηρεάζει και τον τόνο της φωνής σας. Εάν είστε σε πολύ χαλαρή και τεμπέλικη στάση αυτό θα περάσει και την φωνή σας. Κρατήστε λοιπόν σωστή θέση σώματος και χαμόγελο.

Είναι σίγουρο ότι θα συναντήσετε ενοχλητικούς πελάτες . Όσο άσχημα και αν σας φέρονται προσπαθήστε να μην ξεχνάτε τους τρόπους σας. Είναι η δουλειά σας να τους εξυπηρετήσετε και να μην είστε το ίδιο αγενείς. Προσπαθήστε να τους ηρεμήσετε και να δείτε το πρόβλημά τους. Σε μια προηγούμενη δουλειά ήρθε μια πελάτισσα πολύ εκνευρισμένη και άρχισε να φωνάζει. Οι συνάδελφοι πήγαν και προσπαθούσαν να την ηρεμήσουν μιλώντας και αυτοί απότομα χωρίς καμιά ελπίδα να το καταφέρουν. Τότε ένας από αυτούς έκανε κάτι πολύ απλό και αυτονόητο. Της πρόσφερε ένα κάθισμα να καθίσει, την ρώτησε ευγενικά αν θέλει ένα νερό ή ένα χυμό ή καφέ και έφερε αστραπιαία τον χυμό με χαμόγελο κάνοντας και ένα σχόλιο για την υπερβολική ζέστη της ημέρας. Η συμπεριφορά της άλλαξε σχεδόν αμέσως και τελικά αποδείχθηκε ότι το πρόβλημα της ήταν πολύ μικρό και λύθηκε αμέσως, ενώ η δυσφορία της ήταν λόγο ενός ατυχήματος που παραλίγο να είχε πριν έρθει στην εταιρία μας.

Είναι κλισέ στον επιχειρηματικό χώρο αλλά είναι αλήθεια. Είστε εκπρόσωπος της εταιρίας που εργάζεστε και η δική σας εικόνα είναι η εικόνα που λαμβάνουν οι πελάτες και συνεργάτες για την ίδια την εταιρία. Προσέξτε την! Καλή συνέχεια σε όλους.

Αφήστε μια απάντηση