Τι γίνεται όταν υπερπηδάμε μια ή δύο σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων;

Σίγουρα το έχετε σκεφτεί ή και το έχετε κάνει: να παραλείψετε κάποια σχέση στο (χειροκίνητο) κιβώτιο του αυτοκινήτου σας. Να πάτε δηλαδή ανεβάζοντας ταχύτητες από την 2α κατευθείαν στην 4η.
Το ερώτημα είναι αν υπάρχει κάποιο θέμα με τη συγκεκριμένη κίνηση. Η απάντηση, όπως θα δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί, είναι πως όχι, αρκεί να γίνεται σωστά. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως προκειμένου να μην «κρεμάσει» η 4η, να πέσουν δηλαδή οι στροφές του κινητήρα χαμηλά και έξω από το εύρος που επιταχύνει ικανοποιητικά το αυτοκίνητα, θα πρέπει να έχει «γεμίσει» καλά η 2α. Να έχουν ανέβει δηλαδή οι στροφές πριν την αλλαγή σχέσης και την παράλειψη της 3ης σε τέτοιο επίπεδο που στη συνέχεια με 4η η κίνηση του αυτοκινήτου να συνεχιστεί απρόσκοπα.


Λίγο μεγαλύτερη προσοχή απαιτείται όταν κατεβάζουμε ταχύτητα. Αν κινούμαστε π.χ. με 120 χλμ./ ώρα και 5η στο κιβώτιο και πέφτουμε, λόγω π.χ. απότομης επιβάδυνσης, περίπου στα μισά είναι πιο σωστό να επιλέξουμε 3η παρά 2α. Κι αυτό γιατί στην τελευταία περίπτωση οι στροφές του κινητήρα θα ανέβουν τόσο πολύ που θα προσεγγίσουν την κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου.


Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε πως καλό είναι το αυτοκίνητο να μην επιβραδύνεται με το κιβώτιο και το κατέβασμα ταχυτήτων, μια πρακτική η οποία ήταν συνηθισμένη στο παρελθόν. Σήμερα, στα σύγχρονα μοντέλα, δεν επιφέρει κάτι και επιπρόσθετα φθείρει και το συμπλέκτη.

 

Πηγή: CNN

 

Αφήστε μια απάντηση