Τι κάνει ο εξωτερικός πωλητής

Εισαγωγή.
Όλοι όσοι ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν στις πωλήσεις βλέπουν τις αγγελίες που υπάρχουν για αυτές και αναρωτιούνται «Τι είναι δηλαδή αυτό που κάνει ο εξωτερικός πωλητής;» Σε αυτό το άρθρο θα απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα για να δείτε εάν αυτή η δουλειά είναι κάτι που μπορεί να σας ενδιαφέρει.
 
Είδη πωλήσεων.
Στις πωλήσεις υπάρχουν διάφορα είδη πωλήσεων όπως b2b (business to business), b2c (business to consumer), λιανική, διαδικτυακή κλπ. Οι πωλητές που είναι εξωτερικοί είναι κυρίως πωλητές b2b ή b2c. Βγαίνουν δηλαδή καθημερινά έξω και μιλάνε με επιχειρήσεις ή καταναλωτές για προϊόντα ή υπηρεσίες.
 
Τι κάνει ο πωλητής στις πωλήσεις b2b.
Σαν κάποιος που τα τελευταία 15 χρόνια ασχολήθηκε με αυτό ακριβώς το κομμάτι των πωλήσεων μπορώ να σας πω ότι ουσιαστικά ο εξωτερικός πωλητής κάνει 2 πράγματα.
  • Δημιουργεί δουλειά από το μηδέν
  • Πολλά περισσότερα από απλά να πουλάει
 
Δημιουργεί δουλειά από το μηδέν.
Δεν υπάρχει καλύτερο συναίσθημα από το να πηγαίνεις σε μια επιχείρηση που δεν σε γνωρίζουν ούτε εσένα, ούτε την εταιρία σου, να κερδίζεις (με ηθικό τρόπο) την εμπιστοσύνη του επιχειρηματία και να δημιουργείς μια συνεργασία που αποφέρει κέρδος σε όλους, σε εσένα, στον επιχειρηματία και στην εταιρία σου! Αυτή είναι η μαγεία των πωλήσεων και εάν είσαι κατάλληλα εκπαιδευμένος για να το κάνεις αρκετά συχνά αυτό, τότε δεν θα έχεις ποτέ πρόβλημα δουλειάς σε οποιαδήποτε οικονομική κατάσταση και αν είναι η χώρα.
 

 
Πολλά περισσότερα από απλά να πουλάει.
Όλοι όσοι έχουν δουλέψει στις πωλήσεις b2b ξέρουν (ή ανακαλύπτουν γρήγορα) ότι ο ρόλος τους έχει να κάνει και με δουλειές που δεν φαίνονται να έχουν σχέση με το κύριο αντικείμενο της πώλησης, όμως είναι πάρα πολύ σημαντικές. Εισπράξεις, παραδόσεις, τακτοποίηση ραφιών, αντικατάσταση ενημερωτικού υλικού, τοποθέτηση σημάνσεων, γεύματα εργασίας και πολλά ακόμη είναι εργασίες που κάνει καθημερινά σε πολλές εταιρίες ο εξωτερικός πωλητής. Το ιδανικό θα ήταν να μπορούσε να είναι αφοσιωμένος πλήρως στους πελάτες και την ανάπτυξη, όμως σπάνια μια εταιρία δεν βάζει κάποιες (ή όλες) από τις παραπάνω εργασίες στον ρόλο της θέσης του.
 
Τι κάνει ο πωλητής λιανικής.
Ο πωλητής λιανικής είναι αυτός που μέσα σε ένα κατάστημα υποδέχεται τον πελάτη, ανακαλύπτει γρήγορα την ανάγκη του, του σερβίρει με σωστό τρόπο το αντικείμενο ή την υπηρεσία που θα καλύψει την ανάγκη του, και τέλος τον βοηθάει να πάρει μια απόφαση που είναι προς όφελός του (του πελάτη!). Μέσα στο κατάστημα επίσης είναι πολύ πιθανόν να είναι στις υποχρεώσεις του να καθαρίζει και να τακτοποιεί συστηματικά το κατάστημα, να παίρνει τηλέφωνα σε πελάτες και να ενημερώνει τους προϊστάμενους για τυχόν προβλήματα, ελλείψεις και λοιπά.
 
Βασικές δεξιότητες και διαφορές.
Οι βασικές δεξιότητες που χρειάζεται η κάθε θέση αναφέρθηκαν λίγο παραπάνω όμως εδώ μπορούμε να πούμε ότι οι πωλητές b2b πρέπει να έχουν ανεπτυγμένες δεξιότητες οργάνωσης χρόνου και περιοχής, ανάπτυξης εμπιστοσύνης και μακροχρόνιων σχέσεων. Οι πωλητές λιανικής πρέπει να έχουν ανεπτυγμένες δεξιότητες κλεισίματος, διαχείρισης αντιρρήσεων και γρήγορης αναγνώρισης χαρακτήρων.
 
Το σημαντικότερο κομμάτι που πρέπει και οι δύο πωλητές (λιανικής και b2b) να έχουν αναπτύξει είναι αυτό της προσωπικής ευθύνης και της καλής ψυχολογίας. Είναι θέσεις που καθημερινά απαιτούν να είσαι καλά. Όπως λέω και στα σεμινάρια που κάνω «Είναι μέρος της δουλειάς μας να είμαστε καλά!» και αυτό είναι μια πολύ μεγάλη αλήθεια. Βρείτε τρόπους να αναπτύξετε την κατάλληλη ψυχολογία επιτυχίας και είναι βέβαιο ότι θα τα πάτε περίφημα!
 
Επίλογος.
Οι πωλήσεις και η αποτελεσματική επικοινωνία είναι δεξιότητες που μπορεί ο καθένας να εκπαιδεύσει και να διαπρέπει στον χώρο αυτόν. Εάν ενδιαφέρεστε να ξεκινήσετε το ταξίδι στον χώρο των πωλήσεων και νοιώθετε ότι χρειάζεται να βελτιώσετε τις δεξιότητές σας μην διστάσετε να επικοινωνήσετε με τους καλύτερους για να σας βοηθήσουν άμεσα! Κλείστε μια δωρεάν επικοινωνία με τον Γιάννη Μηλιάτση!

Κλείστε μια συνάντηση με τον Γιάννη Μηλιάτση

Αφήστε μια απάντηση