Η δύναμη του Όχι στην επιχείρηση.

Και τρεις λόγοι για να το επιλέγετε.

saying-noΣε παλαιότερο άρθρο μας είδαμε πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το Όχι για να αυξήσουμε την παραγωγικότητά μας. Ας δούμε πως μπορούμε να το κάνουμε και στην επιχείρησή μας. Σαν επιχείρηση η πρώτη σκέψη που μας έρχεται στο μυαλό είναι να βγάλουμε όσο περισσότερα χρήματα μπορούμε. Αυτό είναι σωστό. Το λάθος είναι όταν θεωρούμε ότι πρέπει να εξυπηρετούμε κάθε πελάτη για να το κάνουμε αυτό.

Το να λες όμως Όχι σε πελάτες που δεν μπορείς να εξυπηρετήσεις είναι μια καλή στρατηγική για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Δείτε 3 λόγους γιατί:

Αφαιρείτε λίγο από τις ανούσιες καθυστερήσεις. Σύμφωνα με την αρχή του Παρέτο ή αλλιώς τον κανόνα 80/20 το 80% των αποτελεσμάτων σας έρχεται από το 20% των πελατών σας.

Σημαίνει όμως και ότι το 20% των προβλημάτων σας έρχεται από το 80% των πελατών σας.

Ψάχνοντας λίγο περισσότερο θα δείτε ότι τα περισσότερα προβλήματα (θεωρώντας ότι από την πλευρά σας εξυπηρετείτε σωστά όλους τους πελάτες) δημιουργούνται από τους πελάτες που έχουν πρόβλημα με την τιμολογιακή σας πολιτική. Εάν η τιμή είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για να επιλέξουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας τότε δεν βλέπουν την πραγματική αξία του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.

Αναγνωρίζοντας και αφαιρώντας αυτούς τους πελάτες από την καθημερινότητά σας θα έχετε πολύ καλύτερο περιβάλλον εργασίας και πολύ περισσότερες ευκαιρίες να αναπτύξετε το πελατολόγιό σας τώρα που υπάρχει και ο απαραίτητος χρόνος.

Το αποτέλεσμα της σωστής εξυπηρέτησης. Εάν ακολουθήσετε την παραπάνω συμβουλή και εξυπηρετείτε μόνο τους πελάτες που μπορείτε πραγματικά να εξυπηρετείτε σωστά, αυτό θα δώσει τεράστια αξία στο προϊόν σας και θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στην επιχείρησή σας.

Ο λόγος είναι ότι την σημερινή εποχή οι πελάτες μιλάνε και επικοινωνούν μεταξύ τους πολύ περισσότερο. Επίσης οι ίδιοι αυτοί πελάτες επηρεάζουν πλέον πολύ περισσότερο την αγορά. Μπορούν με πολύ εύκολο τρόπο (κοινωνικά δίκτυα και άλλα) να φτάσουν σε πολύ μεγαλύτερο κοινό από ότι η απλή μετάδοση δια στόματος μπορούσε μερικά χρόνια πριν την εξάπλωση του διαδικτύου.

Και φυσικά οι κακές εμπειρίες είναι αυτές που διαδίδονται ευκολότερα.

Πως βρίσκουμε ποιους πελάτες θέλουμε να κρατήσουμε;

Δείτε ποιοι είναι αυτοί που ικανοποιήστε περισσότερο να εξυπηρετείτε.

Δείτε ποιοι είναι αυτοί που σας συστήνουν περισσότερο.

Δείτε ποιοι κάνουν τις περισσότερες επαναληπτικές πωλήσεις (δείτε επίσης πως θα πετύχετε περισσότερες επαναληπτικές πωλήσεις εδώ)

Σκεφτείτε ποιους θα κλωνοποιούσατε αν μπορούσατε.

Μόλις βρείτε όλους αυτούς τους πελάτες δείτε τι κοινά χαρακτηριστικά έχουν και χτίστε στρατηγικές  για να προσελκύσετε περισσότερους ανθρώπους με τα ίδια χαρακτηριστικά.

Σίγουρα το να σταματήσεις να εξυπηρετείς έναν πελάτη είναι κάτι που αντανακλαστικά μας είναι αντίθετο με την ιδέα της επιχείρησης αλλά σκεφτείτε μόνο πόσες φορές είπατε στον εαυτό σας όταν χάσατε έναν κακό πελάτη «Επιτέλους ηρέμησα από αυτόν…»

Καλή συνέχεια και καλή τύχη σε όλους. 

Αφήστε μια απάντηση